Van Saab naar Volvo

Gestart door ervani, 22-10-2007 00:53:40

Vorige topic - Volgende topic

ervani

Als alles goed gaat ben ik eind van de week in het bezit van een S70... da's toch ook een 850?  :eusa_angel:

Maar om te stellen dat je een Volvo nooit naast een Saab zou parkeren al was het de laatste lege parkeerplek.... Kom, kom, het kan veel slechter ik noem Fiat, Rover, Seat etc. Met Saab is in princiepe helemaal niets mis. Over het algemeen mooie en snelle auto's. Ze hebben echter wel hun onderhoud nodig, maar als je ze goed verzorgd gaan ze lang mee. Mijn huidige Saab 9000 Aero heeft toch ook al 360.000 op de teller and still goin' strong (fast). Ik geef toe dat er qua ontwerp een paar missers zijn gemaakt (900NG) maar modellen zoals de 900 Classic, de 9000 en in iets mindere mate de 9-5 zijn toch best wel 'lekker'. Kijk en die 230 PK die men van fabriek af uit een vier cilindertje weet te persen da's ook niet mis. Helaas heb ik een automaat en dus geknepen op 200PK. Prachtig design en standaard uitgerust met allerlei toeters en (leuke) bellen. Zelfs de instap modellen zijn al rijker uitgerust dan de meeste luxe uitvoeringen van de concurent.

Voor mij is het Saab of Volvo en het is Volvo geworden en ik hoop dat mijn enthousiasme blijft maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Voor mijn werk rij ik ongeveer 50.000-60.000 km per jaar dus ik zal de Volvo meteen het vuur aan de schenen leggen.

Na de aanschaf begint het 'pimpen' eerst andere velgen en een (bescheiden) achter spoilertje. Daarna ander zaken zonder er een Sjonnie bak van de maken.  Meer nieuws volgt snel.

MarcoV

Hele verstandige keus :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Wat voor uitvoering heb je gekocht? Ben zeer benieuwd, we wachten met smart op de foto's ;)

MarcoV

FGG

Citaat van: ervani op 20-11-2007 20:03:00
Maar om te stellen dat je een Volvo nooit naast een Saab zou parkeren al was het de laatste lege parkeerplek.... Kom, kom, het kan veel slechter ik noem Fiat, Rover, Seat etc. Met Saab is in princiepe helemaal niets mis. Over het algemeen mooie en snelle auto's. Ze hebben echter wel hun onderhoud nodig, maar als je ze goed verzorgd gaan ze lang mee. Mijn huidige Saab 9000 Aero heeft toch ook al 360.000 op de teller and still goin' strong (fast). Ik geef toe dat er qua ontwerp een paar missers zijn gemaakt (900NG) maar modellen zoals de 900 Classic, de 9000 en in iets mindere mate de 9-5 zijn toch best wel 'lekker'. Kijk en die 230 PK die men van fabriek af uit een vier cilindertje weet te persen da's ook niet mis. Helaas heb ik een automaat en dus geknepen op 200PK. Prachtig design en standaard uitgerust met allerlei toeters en (leuke) bellen. Zelfs de instap modellen zijn al rijker uitgerust dan de meeste luxe uitvoeringen van de concurent.

Volledig mee eens. Ik heb zelf ook altijd en zwak gehad voor Saab en ook de 9-3 vind ik niet verkeerd.
De enige misstap vind ik toch wel die chromen zonnebril op de laatste 9-5. :eusa_sick:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ervani

Inderdaad de grill van de nieuwe serie 9-5's is echt afschuwelijk ... en de 9-3 sport sedan is een prachtkar

)()()sT

Idd. kom op, tis tenslotte ook een Zweed  8)

Maarre... wat voor S70 wordt het nou  :evil:

ervani

En vanaf heden middag 17.12 uur officieel Volvo-rijder. Een S70 2.5 uit 1997, ongeveer 270.000 op de teller en cosmic blue zoals men dat schijnt te noemen. Ik ben er blij mee en ik ga spoedig een website starten waarop alle info terug te vinden is. Eerst nog even een domeinnaam registreren, alhoewel eerst een domeinnaam registreren, ik denk eerst wennen aan de Volvo en genieten maar. De eerste kilometers stellen mij niet teleur. En die foto's waar men waarschijnlijk om gaat vragen: deze komen snel bij deze alvast een foto die de verkopende partij heeft gebruikt in de advertentie.

De zaken die ik sowieso wil gaan aanpakken:
- De grill
- Koplampen
- Achterspoiler
En dan kijken of ik nog geld over heb voor andere zaken zoals velgen etc.

elianmars

Hé, mooi!!

Gefeliciteerd met de aankoop en geniet van je mooie wagen!  :eusa_clap:

campy

Gefeliciteerd! Hij ziet er goed uit! Ik rijd ook een S70 2.5 van '97, zelfde kleur ook. Nooit spijt van gehad!  :eusa_dance:
S70 2.5 10V

rifwachter

gefeliciteerd, welkom in volvo land.

succes met je mooie aankoop.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

Ik vind de velgen zo wel mooi eigenlijk.

Zal even wennen worden, turboloos?

Geniet ervan!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ervani

Ja dat ongeblazen is zekers wennen vooral bij zaken zoals inhalen en dergelijke. Ik heb nog te weinig kilometers in de Volvo gereden om de beide auto's goed te kunnen vergelijken. Ze hebben voor zover ik kan zien beiden hun goede (betere) kanten.

BenC70ES

Proficiat met je aankoop en veel plezier gewenst...

De kleur is Nautic blue pearl, cosmic is van de S60  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ervani

eindelijk een foto van mijn S70, en dat nog een keer op snelheid ook.

De updates (upgrades) die uitgevoerd gaan worden±

/ achter spoiler
/ booskijkers
/ heldere koplampen
/ ongeveer 4 cm verlagen
/ van de zomer nieuwe velgen met gewone banden (dit zijn de winterbanden)
/ andere uitlaat om de roffel te accenturen

De foto is overigens genomen door een avnd e fotografen die tijdens de aankomende fotoshoot foto´s zal maken.
http://www.saab9k.nl/evenementen/evenementen_fotoshoot.htm

Claudia

Prachtfoto!!! :eusa_clap:

En prachtauto ook, natuurlijk! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Vulk

Citaat van: ervani op 16-01-2008 15:44:05
eindelijk een foto van mijn S70, en dat nog een keer op snelheid ook.
http://www.saab9k.nl/mijnsaab/Ervani2/s70_1.jpg

De updates (upgrades) die uitgevoerd gaan worden±

/ achter spoiler
/ booskijkers
/ heldere koplampen
/ ongeveer 4 cm verlagen
/ van de zomer nieuwe velgen met gewone banden (dit zijn de winterbanden)
/ andere uitlaat om de roffel te accenturen

De foto is overigens genomen door een avnd e fotografen die tijdens de aankomende fotoshoot foto´s zal maken.
http://www.saab9k.nl/evenementen/evenementen_fotoshoot.htm

Andere uitlaat zal niet alleen de roffel accentueren, het zal ook een heel klein beetje het gemis van de turbo compenseren. :)