Van Saab naar Volvo

Gestart door ervani, 22-10-2007 00:53:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ervani

Ik ga mij hier alvast voorstellen. Ondanks dat ik op dit moment nog in een Saab 9000 Aero mijn kilometers maak ga ik mij hier alvast melden. Waarom? dat zal wel duidelijk zijn. Ben in iedergeval wel een turbo junkie dus wat mijn huidige 200PK Saab in de toekomst gaat vervangen zal wel duidelijk zijn.

Wie ik ben? check mijn Saab 9000 website
www.saab9k.nl

Wat mijn huidige auto is?



Enno

Grappig om te lezen dat je de overstap overweegt naar een zweedse roffel.

Een 9000 Aero is overigens ook wel een mooie auto.  Na je ervaringen met de diverse Saabs gelezen te hebben snap ik waarom je nu begint uit te zien naar een auto van het ander zweedse merk.  mijn eerste vraag die ik had , "waarom na 6 maand deze auto te rijden nu al naar een andere auto op zoek...? " is inmiddels gedeeltelijk beantwoord. Maar mag ik concluderen dat je toekomst met een Saab 9000 Aero als deze somber inziet?

Ik vind een Saab wel mooi, zeker de Aero....maar ik denk dat het net als de Volvo's gewoon liefhebbers auto's zijn. Verhalen over kettingen voor de distibutie lees je bij de volvo's niet, maar een volvo heeft ook wel z'n aandachtspunten, daar ben ik inmiddels wel achter. Moet je dit door de garage laten repareren ben je ook een lieve duit kwijt, de meeste roffels hebben toch meestal ook wel een KM-stand van ver boven de 2 ton inmiddels. 

Maar goed ik kan je interesse wel begrijpen.....Succes in ieder geval....maar lees je eerst goed in over waar je op moet letten

ervani

Oh nee met mijn huidige 9000 Aero is helemaal niets mis. En ik ga nu ook niet stel op sprong de overstap naar een 850 T5 maken. Ik ben mij op dit moment alvast aan het orrienteren, maar het kan nog wel een aantal maanden gaan duren.

R o b

#3
Welkom op het forum! Suc6 met je eventuele zoektocht, vergeet vooral niet om je ook eens te orienteren bij onze oosterburen.....en met een flinke bak koffie en tijd spit het forum maar eens door....!  ;D

Mooie auto zeg die 9000....!  :eusa_clap:

Gr, Rob!

FGG

Prachtige auto, die CS. Altijd een mooie auto gevonden.

Welkom op 't Forum, Ervani.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vertigo

Mooie Aero!
Ik heb voor mijn 850's een 9000 CS 2.3 Turbo gehad. De ongeblazen 170PK's die ik nu heb vielen me niet eens tegen na de 200 turbo-pk's van de Saab.
Grootste verschil tussen de 9000 en de 850 is het rijgedrag. Alles in de 9000 was op comfort afgesteld. Het was een hele snelle reiswagen. De Volvo rijdt veel sportiever en heeft een mooier motorgeluid. Met andere woorden: de 850 geeft meer rijbeleving dan dat de 9000 deed.

Succes met het vinden van een mooie T-5

Gr.
Jens

why-not

hallo, en welkom hier

Florian_Areiter

#7
Welkom op dit forum! Zelfs al ben ik zelf vrij nieuw hier, ben ik hier zeer goed ontvangen!! Volgens mij zitten hier heel veel, heel erg enthousiaste mensen die je met van alles en nog wat willen maar vooral ook kunnen helpen.

Zelf ben ik na jaren Saab te hebben gereden, overgestapt naar en V70 van '97. Ik had op dat moment een ng900 S 2.0 met 350 dkm die aan vervanging toe was en was eigenlijk op weg om een proefrit te maken in een 9-3 2.0t, maar de langharige zag opeens deze V70 staan en werd spontaan verliefd. Ik kon meteen inpakken met m'n 9-3.  :8  ;););)

Haha, maar geeft niets hoor, een erg fijne auto.

Maarre... ben nog wel steeds lid van de Saab Klub Danmark!

PS Mooie website en ook hele mooie foto's van je Aero trouwens!! Hoop dat je er alsnog veel plezier aan mag beleven en dat je nog lang wacht met de vervanging....  :eusa_naughty:
___________________________
Volvo drives you home safely

Topsport180

#8
Mooie wagen ! Ik heb nog serieus een Aero (9.5 dan, uit 1998/1999) zitten overwegen voordat ik de C70 kocht ... Maar vanwege de enge "black sludge" problematiek ben ik er toch maar vanaf gebleven.

Ik begrijp dat je nu een Aero automaat hebt, want de handbak had 225pk (ik heb er nog een mooie brochure van).
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Chris

Welkom en veel zoekplezier! :) Dat je maar een mooie T-5 op de kop mag tikken.

ervani

Ik heb de afgelopen tijd al een aantal topics op dit forum gestart en daarbij aangegeven dat ik op dit moment nog in een Saab 9000 Aero mijn kilometers afleg. Zo langzamerhand komt het afscheid van mijn Aero dichterbij en de aankoop van en Volvo dichterbij. En dus tijd om mij fatsoenlijk voor te stellen.

Waarom Volvo (en Saab)? Veiligheid, een aantal jaar geleden ben ik betrokken geweest bij een stevig verkeersongeval en sindsdien staat de eis veiligheid op nummer één. Daarnaast natuurlijk nog heel veel andere redenen voor deze keus.

De afgelopen periode is Saab een echte hobby van mij geworden en met Volvo zal dat zeker ook gebeuren. En hobbies daar kan ik met veel plezier mijn tijd en energie in steken. Voor de Saab community een groot evenement georganiseerd en daarnaast een website voor en door Saab 9000 rijders gemaakt. Alle info daarover staat op www.saab9k.nl. Als ik een beetje ingeburgerd ben zal ik met Volvo ook wel weer iets gaan doen.

Binnenkort een foto van de Volvo die ik heb aangeschaft.

Misha

Mooi verhaal..
lekker kort.  ;D

Welkom ervani !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Ik zag de topictitel en dacht:"Hij heeft er eindelijk eentje gevonden."

Maar nog steeds niet, dus.......  :eusa_shifty:

Succes met zoeken! ;)

ervani

Nee nog niet gevonden maar wel de keus voor Volvo gemaakt. Eerst fluisterde een Saab 9/5 nog steeds in mijn oor. Maar het gaat dus zeker een Volvo worden.

whachamacollit

Ervani, beste vriend. Wat een geweldige keuze maak jij. Natuurlijk is een saab in de ogen van velen ook een prachtige wagen met charmes op diverse onverwachte en door de meesten niet ontdekte plekjes, maar ik zal er mijn Volvo niet naast zetten op het enige vrije plekje in de parkeergarage. Ik hoop dat je de allermooiste wagen vindt gedurende je queste naar een waardige vervanger voor je geliefde saab.
Vriendelijke groeten en hopelijk gauw tot ziens in "safe, sexy, swedish steel". Whacha.

"Is het sap het knijpen waard"