Vandaag goed bezig, of eigenlijk ook weer niet...

Gestart door KMvrtr, 23-10-2007 23:29:28

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Vandaag een boel gedaan.

- Nieuwe hydraulische spanner op de spanrol van de D-riem. Oude spanner deed het maar half.
- Krukaskeerring aan distributiezijde vervangen.
- Motorsteun aan distributiezijde vervangen
- Bovenste motorsteun vervangen
- Motorsteun onder midden vervangen.

Klinkt goed. Jammer is alleen dat de alleen de eerste twee op de planning stonden. Daarna moest ie weg naar Mesman voor LPI inbouw.
Maar dat ging dus even niet door. De kap achter de D-riem is op een of andere manier krom, waardoor ie aanliep op de nokkenas tandwielen. Uiteindelijk is de D-riem er drie keer af geweest voordat we het gefikst hadden.
En daarmee was het dus te laat om nog naar Son te rijden. Want na sluitingstijd = geen vervangend vervoer. En zie dan maar weer terug te komen in Almere.

Dus maar even geslikt en besloten om dan morgen heel vroeg naar Son te rijden, sleuteltjes leenauto direct van balie grissen en ietsje te laat op mijn werk te komen. En dan vandaag maar doorpakken met wat er aan motorsteunen nog in de planning stond.

Probleem is alleen dat ik bij thuiskomst ontdek dat ik morgenvroeg echt geen tijd heb om naar Son te rijden.  :-[ >:( :eusa_doh:
Morgenvroeg maar even overleggen met mijn baas en met Mesman hoe ik dat nu weer op ga lossen.  :eusa_sick:

M'goed, de auto is er wel weer een stuk op vooruit gegaan. Vooral de grote motorsteun rechtsonder was bij nader inzien toch wel behóórlijk gaar. De middelste onder had ook duidelijk betere tijden gekend.
Dat de bovenste na 8000km al weer aan het inscheuren was behoeft dan ook geen verdere verklaring.
Verder is het wel een geruststellend idee dat ashoes en D-riem beiden niet langer aan een kleine oliedouche meer worden blootgesteld. Lekkage was niet erg groot, maar op lange termijn toch funest voor al dat rubber.

Overigens bleek bij demontage van de bovenste motorsteun dat ook het rubber tegen het schutbord flink aan het scheuren is. Dus daar moet ik nog een keer mee aan de slag.

Volvo 850 Eindhoven

leuk om te lezen, toevallig je probleem met mesman en je baas opgelost  ;D
of uit gesteld??
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

KMvrtr

Ik heb gelukkig wel een leuke baas.
Kreeg toch 's ochtends vrij, dus de 850 stond vorige week woensdag in de loop van de ochtend bij Mesman.
Weggescheurd in een Smart op LPG (!). Dag erna 's middags Smartje weer ingeleverd en fluitend ;) naar huis gereden op LPI. Héérrrrrrrlijk.

Volvo 850 Eindhoven

ok  ;D dan hebben onze auto's elkaar gekruist, mijne stond er afgelopen donderdag om 8 uur  ;D miss heb je hem zien staan (die met veel modder:P) :eusa_shhh:
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

KMvrtr

Ik herrinner me wel een berg zand waar wat wielen uit staken ja. ;D