stoelairbag lampje

Gestart door killhorst, 10-04-2010 08:00:25

Vorige topic - Volgende topic

killhorst

Hoi,
ik heb al een tijd een irritant lampje branden. Nu OBD uitgelezen en die zegt dat dat er een onderbreking in de stroomkring van de bestuurderstoel zit. Iemand enig idee hoe dit simpel op te lossen? Lijkt erop dat die dikke oranje draad ergens niet goed vastzit. Ik begon al aan de stekker te morrelen maar die garageman werd panisch omdat een airbag kan ontploffen als de accu er nog op zit???

mehn

Citaat van: killhorst op 10-04-2010 08:00:25
Hoi,
ik heb al een tijd een irritant lampje branden. Nu OBD uitgelezen en die zegt dat dat er een onderbreking in de stroomkring van de bestuurderstoel zit. Iemand enig idee hoe dit simpel op te lossen? Lijkt erop dat die dikke oranje draad ergens niet goed vastzit. Ik begon al aan de stekker te morrelen maar die garageman werd panisch omdat een airbag kan ontploffen als de accu er nog op zit???

Welke oranje draad? Welke stekker? Welke airbag?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

killhorst

die oranje draad die onder je stoel zit. hij loopt naar de airbag die in de zijleining van de stoel zit ingenaaid. In elk geval in modeljaar 1999 is dat zo.

thuur

Accu los, kwartiertje wachten, stekker losmaken en goed kijken. Corrossie is niet goed. Schoonmaken en 10x in- en uitpluggen. Accu aansluiten, foutcodes resetten en nogmaals uitlezen. Komt de code terug?

Gr 8)

elianmars

Stoelairbags van de latere modeljaren geven willen nog wel eens problemen geven. Ik ken meerdere personen die er last van hebben.

Als je wilt dat de airbag nog werkt, zou je een andere kunnen monteren. Anders zou je het srs systeem kunnen "foppen" met behulp van een weerstandje.