Ombouwen rechts stuur naar links stuur

Gestart door gerx, 25-10-2007 00:50:39

Vorige topic - Volgende topic

gerx

Is er iemend die ervaring heeft met een 850 in de ombouw van rechts naar links stuur en alle bijkomende problemen met stuurhuis en pedalen.
Of iemend die een bedrijf of persoon weet die dit kan?

Ik hoor graag jullie reacties.

thuur

Ervaring zul je niet vinden want het is zo'n beetje de grootste klus die je kunt verzinnen. Voorste gedeelte van het interieur (dashboard/vloerbedekking/bediening), complete kabelboom, stuurinrichting en verzin het maar moet aangepast worden.

Grootste probleem zal het schutbord zijn. Die zijn erg verschillend tussen LHD en RHD. Dat kom je compleet om aan het lassen.....

Maar we horen graag hoe het verder loopt ;)

Welkom op het forum trouwens!

Gr 8)

hanszelf

Ik wil d'r wel foto's van zien. Volgens mij is dat nog nooit gedaan...

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Vertigo

Er zijn wel bedrijven die dit doen, maar reken op een behoorlijke forse prijs. de benodigde onderdelen zijn al niet goedkoop, en daarbij is het ook nog een aantal dagen fulltime werk.

-D©©©L-

Is onzinnig om te dpen.

stuurhuis, remmerij, schutbord, dashboard, pedalen handel, stuurkolom, spiegels..... enz enz enz.

Slopen en de delen verkopen (goede motor brengt nog wel wat op), en een links gestuurde kopen. 

razorx

Wat zijn voor jou de redenen om dit te willen doen?

En wat zijn de voor en nadelen?

Ik denk dat je met een plus min lijstje al snel tot de juiste conclusie komt.

Maar ik ken alle omstandigheden niet..

JorritV70

Tja bij en Landrover is het een klusje van niets en gebeurt het regelmatig maar die zijn vrijwel identiek LHD en RHD, zijn een paar dingen die vervangen moeten worden. Dus als je echt iets van RHD naarLHD wilt om bouwen adviseer ik je een landrover te kopen :eusa_dance:

Anders ben je een stuk voordeliger uit door gewoon een LHD aan te schaffen.

GRoet Jorrit

FelixB

Citaat van: razorx op 26-10-2007 01:05:27
Wat zijn voor jou de redenen om dit te willen doen?

Maar ik ken alle omstandigheden niet..

In de UK koop je een 850/V70 voor 'weinig'; had zelf ook al gekeken ...  :eusa_whistle:
855R & C70 T5 cabrio automaat