renault safrane 'roffel'

Gestart door summit, 26-10-2007 10:13:27

Vorige topic - Volgende topic

AS1

Citaat van: Marc O. op 24-05-2009 15:25:07
Citaat van: AS1 op 24-05-2009 12:31:21
Als Safrane rijder wil ik even wat misverstanden rechtzetten. :-)

Citeerde enige renault die het motorisch lang uithoudt ...voor zover ik weet ..en Ja ze houden het ook op LPG uit. Je koopt ze voor een habbekrats...en zijn mooi luxe uitgevoerd....ik weet alleen niet hoe sterk de carosserie is.
Is 1,3 miljoen kilometer lang genoeg?
Zie hier: http://forum.renaultsafrane.nl/viewtopic.php?t=801&highlight=miljoen

Er rijden er genoeg met 3 of meer ton met ook de andere motoren. Motorisch zijn alle Franse merken sterk (even los van rondvliegende turbo's die ze overigens niet zelf maken). De carrosserie is verzinkt.

Zie hier voor de algemene betrouwbaarheid: http://www.carsurvey.org/reviews/renault/safrane/
Het laatste model vanaf 1996 scoort 100% positief. Dat zegt genoeg.

CiteerTja, Franse merken en Volvo...
'n Jaar of 25 geleden hebben Peugeot, Renault en Volvo samen een (V-)6 cylinder motor bedacht en ook gemaakt. Figureerde in de Volvo 760. Voor zover ik weet was het technisch niet echt gelukt allemaal. Commercieel ging het product wel redelijk, die V6 is o.a. gebruikt voor dè Delorean. En iedereen weet hoe goed het met Delorean Motor Co. is afgelopen, tòch?
die eerste series waren slecht. Zaten een aantal ernstige tekortkomingen in. Maar goed, een gezamenlijk falen dus. Later werden ze veel beter. Ik heb een Laguna V6 gehad met de allerlaatste PRV. Volledig probleemloze motor.

En die Safrane met 1.3 miljoen km's heeft toevallig een 5 cylinder Volvo motor aanboord (2.5)........ ;)
klopt, helemaal top, maar de motor is maar een onderdeel van de auto. De rest v/d auto moet het ook kunnen hebben zonder om de haverklap reparaties.

)()()sT

Ik woon ook in Limburg, maar moet me al achter mijn oren krabben als ik in Eindhoven moet gaan werken  :eusa_shifty: ;D
Wat een superstand!