hoe tjek je de staat van de AUT versnellingsbak

Gestart door cas, 27-10-2007 10:38:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas


ja, ook hier "verschijn" ik!  ;D

natuurlijk ff onder de auto, kijken of het niet nat is, of te droog (geveegd)
het peilstokje kijken,  naar de kleur, maar die kan natuurlijk vers bijgevuld zijn.

tijdens het rijden, de 1e versn naar de 2e, mag met een licht shokje???

wat als ik hem hem warm gereden en doe de kickdown, dan wil ik toch echt geen schokje voelen! of hoort dat echt?

verder nog puntjes om de automaat te tjekken of hij niet 10 jaar lang een sleurhut heeft getrokken?  :laugh:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Laserblue

Citaat van: cas op 27-10-2007 10:38:48

ja, ook hier "verschijn" ik!  ;D

natuurlijk ff onder de auto, kijken of het niet nat is, of te droog (geveegd)
het peilstokje kijken,  naar de kleur, maar die kan natuurlijk vers bijgevuld zijn.

tijdens het rijden, de 1e versn naar de 2e, mag met een licht shokje???

wat als ik hem hem warm gereden en doe de kickdown, dan wil ik toch echt geen schokje voelen! of hoort dat echt?

verder nog puntjes om de automaat te tjekken of hij niet 10 jaar lang een sleurhut heeft getrokken?  :laugh:



wat je kunt proberen is om je voet op de rem te houden en dan gas te geven, het toerental mag dan niet oplopen ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

MarcoV

Citaat van: Laserblue op 27-10-2007 11:51:52
Citaat van: cas op 27-10-2007 10:38:48

ja, ook hier "verschijn" ik!  ;D

natuurlijk ff onder de auto, kijken of het niet nat is, of te droog (geveegd)
het peilstokje kijken,  naar de kleur, maar die kan natuurlijk vers bijgevuld zijn.

tijdens het rijden, de 1e versn naar de 2e, mag met een licht shokje???

wat als ik hem hem warm gereden en doe de kickdown, dan wil ik toch echt geen schokje voelen! of hoort dat echt?

verder nog puntjes om de automaat te tjekken of hij niet 10 jaar lang een sleurhut heeft getrokken?  :laugh:



wat je kunt proberen is om je voet op de rem te houden en dan gas te geven, het toerental mag dan niet oplopen ;)

Lijkt mij heel knap om gas te geven zonder toeren te maken :o :o

MarcoV

Laserblue

Citaat van: MarcoV op 27-10-2007 12:39:58
Citaat van: Laserblue op 27-10-2007 11:51:52
Citaat van: cas op 27-10-2007 10:38:48

ja, ook hier "verschijn" ik!  ;D

natuurlijk ff onder de auto, kijken of het niet nat is, of te droog (geveegd)
het peilstokje kijken,  naar de kleur, maar die kan natuurlijk vers bijgevuld zijn.

tijdens het rijden, de 1e versn naar de 2e, mag met een licht shokje???

wat als ik hem hem warm gereden en doe de kickdown, dan wil ik toch echt geen schokje voelen! of hoort dat echt?

verder nog puntjes om de automaat te tjekken of hij niet 10 jaar lang een sleurhut heeft getrokken?  :laugh:



wat je kunt proberen is om je voet op de rem te houden en dan gas te geven, het toerental mag dan niet oplopen ;)

Lijkt mij heel knap om gas te geven zonder toeren te maken :o :o

MarcoV

je auto zal gaan kruipen, maar als het toerental stijgt terwijl je 'm op de rem tegen kunt houden is't niej goe ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

@®-

Citaat van: Laserblue op 27-10-2007 12:42:10
Citaat van: MarcoV op 27-10-2007 12:39:58
Citaat van: Laserblue op 27-10-2007 11:51:52
Citaat van: cas op 27-10-2007 10:38:48

ja, ook hier "verschijn" ik!  ;D

natuurlijk ff onder de auto, kijken of het niet nat is, of te droog (geveegd)
het peilstokje kijken,  naar de kleur, maar die kan natuurlijk vers bijgevuld zijn.

tijdens het rijden, de 1e versn naar de 2e, mag met een licht shokje???

wat als ik hem hem warm gereden en doe de kickdown, dan wil ik toch echt geen schokje voelen! of hoort dat echt?

verder nog puntjes om de automaat te tjekken of hij niet 10 jaar lang een sleurhut heeft getrokken?  :laugh:



wat je kunt proberen is om je voet op de rem te houden en dan gas te geven, het toerental mag dan niet oplopen ;)

Lijkt mij heel knap om gas te geven zonder toeren te maken :o :o

MarcoV

je auto zal gaan kruipen, maar als het toerental stijgt terwijl je 'm op de rem tegen kunt houden is't niej goe ;)
Het toerental zal gewoon stijgen. De koppeling van een automatische versnellingsbak is een koppelomvormer. Zou niet goed zijn als het toerental dan niet zal stijgen.


De werking heeft een beetje dit principe:

Laserblue

Ben ik dan alweer niet goed voorgelicht?  :eusa_shifty:



















Ik moet ook gewoon m'n mond houden als het over techniek gaat :'(
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

@®-

Citaat van: cas op 27-10-2007 10:38:48

ja, ook hier "verschijn" ik!  ;D

natuurlijk ff onder de auto, kijken of het niet nat is, of te droog (geveegd)
het peilstokje kijken,  naar de kleur, maar die kan natuurlijk vers bijgevuld zijn.

tijdens het rijden, de 1e versn naar de 2e, mag met een licht shokje???

wat als ik hem hem warm gereden en doe de kickdown, dan wil ik toch echt geen schokje voelen! of hoort dat echt?

verder nog puntjes om de automaat te tjekken of hij niet 10 jaar lang een sleurhut heeft getrokken?  :laugh:


Uiteraard moet je eerst de olie nakijken. Het kan wel vers zijn bijgevult maar het volledige systeem heeft zo'n 7 liter olie (zo ff uit mijn hoofd), met alleen verversen ververs je ongeveer 4 liter, de overige olie zit in je olie koeler en je koppelomvormer. Wil je dus de olie als nieuw eruit laten zien zal je het systeem moeten spoelen.

De automaat zal altijd bij het schakelen van 1 naar 2 een licht schokje geven. Een schokje is niet erg, zolang die maar niet klapt.

Eugene

De stallspeed is rond de ~2500-3000 toeren volgens mij. Dus wanneer je gas geeft met de voet op de rem zal het toerental stijgen naar zeg 2500 toeren en zal daar blijven. Nadat je dit probeert wel even een stukje gaan rijden, want de boel wordt goed warm!

If it's not blown, it sucks...

Scooby Doo

Die van mij schokt een beetje van 2 naar 3, of als je hem tegen iets hogere snelheid in de kickdown schopt. Verder schakelt hij naadloos over.
Dit is wel een AT-5 op AWD.
Ik heb me daarbij al gek gezocht achter de peilstok van de bak, maar heb hem nog niet gevonden. Heeft zo'n AT-5 nog wel een oliepeilstok??
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 27-10-2007 16:29:32
Heeft zo'n AT-5 nog wel een oliepeilstok??

ja, die zit als ik me niet vergis (verstopt) onder de accu.



Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: