Ivanzoomski stel zich voor

Gestart door Ivanzoomski, 31-10-2007 09:23:24

Vorige topic - Volgende topic

Ivanzoomski

Hoi,

Ik ben Ivo en bezit geen 850   :-[    maar een groene Mazda 626 uit 1996 op G3 met maar 170.000km op de teller dus da's wel lekker. Verder vind ik de 626 niet mooi ofzo, zeker niet in het groen, maar hij doet het verder prima.
Heb daarnaast ook nog een Golf 1 uit 1977, automaat op LPG. Hier heb ik een tijd in gereden (lekker goedkoop!), maar nu staatie gestald voor wat onderhoud en wanneer dat klaar is gaat hij in de verkoop, dit jaar nog zelfs dus moet ff opschieten  :P

Ben nu op zoek naar een andere auto en de 850 heeft al snel mijn aandacht getrokken. Lekker ruim, comfortabel en betrouwbaar en (zeker op gas) prima te betalen. Moet wel toegeven dat ik niet alleen op zoek ben naar 850's, het zou ook zomaar een 940 kunnen worden. En misschien een b-tje raar omdat het heel iets anders is, maar een Mazda Xedos mag ook  8)

Heb al een paar posts achter de rug en ben onder de indruk van hoe snel en kundig vragen worden beantwoord... lekker druk forum ook! Voel me iig nu al welkom en da's heel prettig  :)

Ivanzoomski

Dankjewel!

960's ben ik ook al tegengekomen... hele mooie auto's idd, ben alleen bang dat het verbruik zo hoog ligt, klopt dat? Weet ook eigenlijk niet of ze op LPG G3 kunnen, maar da's zo uitgezocht.

Marc O.

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij kan een 960, afhankelijk van bouwjaar, op G3 gezet worden. Voor de zekerheid zou je dat het best kunnen navragen bij een LPG inbouwstation. Houd inderdaad wel rekening met een iets hoger verbruik dan een 850. Verder is een 960 wat meer op comfort afgestemd dan een 850, die op zijn beurt wat sportiever is. Net wat je in een auto zoekt natuurlijk.

Welkom trouwens!
...The Nile isn't just a river in Africa...

de boekhouder

960 kunnen ook op g3. Zo'n 6 cilinder is wel heel mooi rustig. Ik dacht wel kleppenstellen en je bent een keer uitgesteld. Let daar dan wel op bij aankoop (zo rond de 250 d.km.). Met zo'n auto moet je over verbruik niet zeiken.    ;D
Een 940 met een lpt is ook leuk en wat zuiniger.
Succes met de keuze.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

FGG

Welkom op 't Forum, Ivo.

ik vind zo'n Xedos nog niet eens zo verkeerd. 6 of 9?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

de boekhouder

kleiner schrijven, Florian........    ;)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

FGG

Citaat van: de boekhouder op 31-10-2007 11:21:04
kleiner schrijven, Florian........    ;)

Nog kleiner?

;D

Aangepast.

Volvo Felipe

Hey welkom op het forum.

En succes met je zoektoch naar een VOLVO

VOLVO FOR LIFE

:eusa_dance: :eusa_dance:

Esveldt

Grappig, volgens mij zijn er meer van een Mazda 626 overgestapt op een volvo!

Zo ik ook.

Maar welkom in ieder geval.

Is wel een heel verschil hoor! Een 850 of een 626.

Ik vond het een machtige overstap en 0,0% spijt van.

ief

Welkom naamgenoot!
Succes met je zoektocht en je gaat er zeker géén spijt van krijgen!
Heb zelf Xedos 6 gereden, ook mazda 626 en een 940. Nu Volvo no. 4 en nog steeds is het verslavend.
Gr. uit Oostenrijk.

Ivo. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Ronbroek

Hoi, welkom op het 850 forum.

Binnenkort weer een Volvo rijder erbij als ik het zo lees  :)

De achterkant van de 626 hatchback zoals hieronder vindt ik alktijd wel iets hebben, ondanks dat ik meer een vierkant-fan ben.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Ivanzoomski

Bedankt allemaal! Nog steeds zoekendealleen rijd ik nu net schade op mijn Mazda dus moett ff de inruilprijs bijstellen   >:(

Wel grappig dat mijn naamgenoot ook een mazda 626 heeft gereden en zelfs een Xedos. Beviel dat een b-tje,die Xedos tov een Volvo?

Heb ondertussen wat twijfles over LPG zef inbouwen; komt toch op zo'n 2000,- euro en je moet aardig wat rijden om het eruit te halen. Jaartje of 2,5 met zo'n 17.500km per jaar. Tuurlijk stijgt de auto na inbouw wel wat in waarde.

Anyway, keuzes keuzes, maar we komen er wel!

ewing

Allereerst welkom!

Citaat van: Ivanzoomski op 06-11-2007 13:46:05
Bedankt allemaal! Nog steeds zoekendealleen rijd ik nu net schade op mijn Mazda dus moett ff de inruilprijs bijstellen   >:(

Vervelend om te horen. Is de schade groot? Geen persoonlijk letsel hopelijk.
Tegelijkertijd des te meer reden om snel(ler) een roffel aan te schaffen  :eusa_dance:

Citaat van: Ivanzoomski op 06-11-2007 13:46:05
Heb ondertussen wat twijfles over LPG zef inbouwen; komt toch op zo'n 2000,- euro en je moet aardig wat rijden om het eruit te halen. Jaartje of 2,5 met zo'n 17.500km per jaar. Tuurlijk stijgt de auto na inbouw wel wat in waarde.

Anyway, keuzes keuzes, maar we komen er wel!
Jaartje of 2,5? Volgens mij al eerder hoor met 17.500km/j. Reken maar eens het voordeel in de verbruiksgegevens uit:

Benzine: 1 op 10, 1 liter Euro 95 is ongeveer € 1,55, derhalve in totaal € 2.712,50 per jaar.
LPG: 1 op 8, 1 liter LPG is ongeveer € 0,55, derhalve in totaal € 1.203,13 per jaar.

Verschil (lees: voordeel): € 1.509,37.

Ok ok, de wegenbelasting gaat iets omhoog (valt met G3 nog wel meer mee gelet op milieukorting), de verzekeringspremie misschien ook iets en het onderhoud neemt misschien iets toe, maar toch. Volgens mij heb je 'm in ieder geval al sneller 'terugverdiend'.

Volgens mij staat er op de site www.gasfx.nl wel een rekenmodule. Ook hier op het forum heb ik een Excel-sheet voorbij zien komen pas geleden.

Reken het nog maar eens na...wedden dat er dan een glimlach op je gezicht staat?  ;D

FGG