schakelaars lampjes vervangen??

Gestart door Gerrit1961, 25-06-2003 20:34:42

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit1961

Beste roffelaars,
de auto is bijna 11 jaar oud en de lampje gaan nu stuk voor stuk kapot. Nu is het voor het dasbord niet zo erg. even wat schroeven en je haalt het er zo af maar nu,

Heb 4 schakelaars waar van het lampje kapot is
(2 voor de stoelverwarming en 1 mistlicht en 1 achteruitverwarming)

Nu heb ik gezien dat deze er in gesoldeerd zijn.

Wie heeft er ervaring mee met het vervangen(solderen) van deze lampjes en wat voor soort lampje is het eigenlijk
Kan je er ook lampje in zetten die zeg maar in je audio of ander elect. ding zitten of moet je deze echt bij de daeler bestellen

Om nu een hele nieuwe schakelaar te halen is ook zonden(alleen maar omdat het lampje stuks is)

Wie weet er raad,

Gerrit

maxmx5

Ik had zelf ook div. lampjes stuk, bij de dealer kun je het sjeeken, ze verkopen de lampjes niet los en lullen je nieuwe schakelaars aan tegen een belachelijke prijs, een alternatief kan zijn gebruikte schakelaars bij b.v. rima of bij een tv reparateur (op de steynlaan in zeist) deze lampjes halen voor 0,30 eurocent (meen ik) en er even een uurtje voor gaan zitten. schakelaars los halen (uit de vlo) dan met een klein schroevendraaiertje wat ruimte geven op de 4 vergrendelingen (even een kaasprikkertje ertussen zetten) en dan flikkert het hele lampje uit elkaar, lampje lossolderen nieuwe erin en weer inelkaar zetten. that's it!

suc6.

Wim_Baas

Hallo Gerrit,

Ik heb ook ooit eens een nieuwe schakelaar besteld, bij Bluekens in Oosterhout. Dat kostte 24 euro. Bij diezelfde dealer vertelde de onderdelenverkoper dat ze de ledjes weldegelijk willen solderen. Ik kon de schakelaars los brengen of het laten doen tijdens een onderhoudsbeurt. Ik heb het nog niet laten doen maar dat ligt aan mijn eigen gemakzucht. Het kan dus toch raadzaam zijn om eens bij de dealer te informeren want kennelijk is de service niet overal gelijk.

Groeten Wim.

MUKKES

wel,

ik ben vandaag langs geweest voor de lampjes in de schakelaars bij de dealer in lelystad, niet te vervangen maar hele nieuwe schakelaar kopen à 48 euro per stuk en ex btw, x vier is dus: ja precies toch maar effe proberen en solderen, nieuwe kopen kan altijd nog

Niels

mehn

Ja, we hebben er weer 1.

Deze wil ik nomineren voor "de opgraving van de week".

Pfff 3 jaar en 4 maanden  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Robert Haven

Citaat van: mehn op 28-11-2006 20:58:39
Ja, we hebben er weer 1.

Pfff 3 jaar en 4 maanden 8)
niet té streng worden hè :eusa_hand:

Freulig

Citaat van: mehn op 28-11-2006 20:58:39
Ja, we hebben er weer 1.

Pfff 3 jaar en 4 maanden  8)
;D ;D ;D

- Maar wel in een juist topic !
- En ter zake doend !

MUKKES

is t niet de bedoeling dat er op oude topics gereageerd word?

mehn

Citaat van: MUKKES op 28-11-2006 21:17:58

Als het een zinnige reactie is, is daar helemaal niets mis mee.
Hiermee vel ik geen oordeel over jouw reactie trouwens ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 28-11-2006 21:31:25
Citaat van: MUKKES op 28-11-2006 21:17:58

Als het een zinnige reactie is, is daar helemaal niets mis mee.
Hiermee vel ik geen oordeel over jouw reactie trouwens ;)

Sterker nog: het is beter op een oud topic te reageren dan zomaar een nieuw te starten ;)

Houd ons op de hoogte!

Gr 8)

gerben kerkmeester

vanavond 2 schakelaars gedaan lampjes kun je zo halen bij electronica zaak. het is hooguit een half uur werk.

MUKKES

heb je mischien foto`s of spreken de werkzaamheden voor zich?

gerben kerkmeester

het spreekt voorzich, schakelaars demonteren en met soldeerbout de 2 draadjes loshalen, nieuw lampje plaatsen en weer solderen appeltje eitje.

succes

MUKKES

Ik ga deze week aan de slag hier mee,

is er nog belang bij foto`s van dit klusje?

of heb ik ze over het hoofd gezien en zijn ze er al? 8)

oldostofjas

Citaat van: MUKKES op 10-12-2006 12:37:50
Ik ga deze week aan de slag hier mee,

is er nog belang bij foto`s van dit klusje?

of heb ik ze over het hoofd gezien en zijn ze er al? 8)

Ik heb wel belangstelling voor foto's! Mijn lampjes doen het wel, maar sommige zijn niet groen. Ik heb wel eens gelezen dat er dan een "condoompje" ontbreekt. Die wil ik nu wel eens zien!  :eusa_think:
There is no place like 127.0.0.1