Ervaringen met de S80

Gestart door Bigvolvo, 01-11-2007 08:59:25

Vorige topic - Volgende topic

lipton

Citaat van: thedoctor op 11-11-2007 16:40:45
De D5 is een goede keuze, ben enkel niet kapot van de gaertronic.

Waarom, deze laat de auto traag aanvoelen en geeft je niet het fijne automaat gevoel zoals bij bmw en mercedes.

De D5 is erg sterk, zuinig en betrouwbaar. Ik ken niemand die er slecht over praat.
ik heb over laatst met een XC90 D5 mee gereden als passagier. en mijn verwachtingen lagen toch een pak hoger dan wat hij te bieden had. ging goed maar toch net niet hard genoeg

daytonawim

Wij hebben een proefrit gemaakt in een S80 2.9 automaat (Lpi) ten opzichte van de S70 vond ik em toch een beetje zwaarlijvig aanvoelen, ook van binnen leek het allemaal veel groter dan de S70, niet echt behagelijk.

Uiteindelijk heeft het zwaarlijvige gevoel ons doen afzien.

Marc O.

Citaat van: daytonawim op 11-11-2007 16:47:07
Wij hebben een proefrit gemaakt in een S80 2.9 automaat (Lpi) ten opzichte van de S70 vond ik em toch een beetje zwaarlijvig aanvoelen, ook van binnen leek het allemaal veel groter dan de S70, niet echt behagelijk.

Uiteindelijk heeft het zwaarlijvige gevoel ons doen afzien.

Een S80 IS idd ook veel zwaarder en groter. ;) Vind het persoonlijk geen lelijke auto maar zou hem eerder aan mijn vader aanbevelen dan dat ik er zelf in ging rijden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Bigvolvo

Hij wil het voornamelijke soepel hebben.
Bigvolvo Is the way to go!

-D©©©L-

Als ik in een s80 wil rijden, dan bel ik wel een taxi.  ::)

Lindert Bogers

Dat de auto zwaar aanvoelt ben ik met je eens,je moet deze auto ook niet vergelijken met een 850 de auto zit in een ander categorie.

een xc90 met D5 komt idd iets te kort  dit omdat de auto een stuk meer weegt !

T o m

Ik rijdt een S80 D5 en ik vind het heerlijke auto. Wegligging is na een minimale verlaging goed te noemen met genoeg comfort ondanks de 19 inch wielen. Ik zou wel als je gaat dieselen niet voor de 2.5D gaan. De D5 is een soepelere motor en beduidend krachtiger. Bovendien is de inruilwaarde later beduidend hoger en volgens mij is dit type wel waardevast. In 2003 kreeg de S80 een minimale facelift. oa meegespoten sierstrips Dit staat net wat moderner.

Een klein nadeel vind ik het snel wegrijden bij een stoplicht..... dit gaat bijna niet. Maar verder een heerlijke comfortabele reisauto! Doen dus zo ik zo zeggen!  ;D

Hoezo S80 lelijk? Ik vind ze prachtig!  ;)

Ronbroek

Ziet er gaaf uit Tom !  :eusa_clap:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Volvo Felipe

Hey Tom Jerommeke je S80 ziet er super uit veel plezier ermee

Volvogroeten

Bigvolvo

Nou ik heb het plaatje laten zie en het lijkt hem wel wat relax maar toch mooi
Bigvolvo Is the way to go!

Lindert Bogers

Voor de echte kilometervreter is dit echt een prachtige wagen  ;)