Volvo AB aanschaffen en zelf installeren? en wat vraagjes

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 01-11-2007 15:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cas

Citaat van: Duell op 10-11-2007 12:23:29
Citaat van: VolvoMafia op 01-11-2007 16:19:21
probleem met universeel spul komt als er een storing in zit. Waar dan te beginnen...

Ik heb zelf een AB set van Volvo gemonteerd. Gaat heel eenvoudig: dashboardkastje eruit, rechts zit een stekkertje, twee boutjes vast, dichtbouwen en klaar. Kan je echt wel zelf (tenzij je nog geen peertje kan verwisselen... :-)) Set bestaat uit een kastje, twee handzenders en een handleiding.

Ben vandaag bij de dealer langsgeweest om zo'n setje te kopen, en die vertellen mij dat zo'n setje niet meer wordt verkocht.
Gewoon uit de handel, moet ik maar een aftermarket ding kopen.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt, of hoe ik alsnog aan zo'n Volvo set kan komen ?

gebullsjit :-)
heb van de week gebeld, kon bij mij nog besteld worden werd me verteld, volvo den haag Niham. 100 EX. ik wil ook een setje gaan halen :-)  ( hmmmzz ik heb een v70...)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Duell

Zou een setje van de V/S/C70 ook in mijn 850 passen?
Wie zou daar wat over kunnen zeggen ?

Dat zal dan geen Guard1 zijn.
Ik las net ook verschillende draadjes hier op forum dat Volvo gewoon geen oudere producten meer kan leveren.





amazingbabbel

Een mooi setje voor cpv op AB met RAW, jajaja een hele reeks afkortingen ;D is uit eigen ervaring de VDO comfortlock. Betrouwbaar spul - heb er beroepsmatig nu zo'n 15 ingebouwd- heeft 2 handzenders sluit de auto weer af als de deur na ontgrendelen NIET geopend wordt. Kostte toen bij Lasaulec € 69,-- ex btw.
En in een V70 diesel waren het 2 stuurdraadjes links onder aan de A-stijl. ( De kleuren zou ik even op moeten zoeken)

Groet'n

Dennis
Gang is alles

Estate 2.3 Turbo

Heeft iemand het partnummer van die set voor een 850 ?
Heb dus denk ik die van de V70 gekregen van ze
Partnummer 919330 zit beschrijving bij voor de V70 en montage achter de klokken ipv in het dashboard kastje
Balen moet ik weer terug

Jeroentjuh

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 15-11-2007 19:02:52
Heeft iemand het partnummer van die set voor een 850 ?
Heb dus denk ik die van de V70 gekregen van ze
Partnummer 919330 zit beschrijving bij voor de V70 en montage achter de klokken ipv in het dashboard kastje
Balen moet ik weer terug


Volgens mij moet je de 9134177 hebben......

Thys

check. is ook het nummer wat op het setje staat wat ik vanavond in de 850 heb geklust.Kwartiertje werk, enige wat ff worstelen was, was om het nokje van de ontvanger achter het gewenste haakje te laten vallen zodat ie op zn plek blijft zitten.

Estate 2.3 Turbo

En dat zat dus achter je dashboard kastje?
Een kleine dubbel polige groene stekker?
En waar zet je het kastje vast?

Thys

Het wijst zich allemaal vanzelf hoor, en een inbouwbeschrijving zit erbij. Kan gewoon niet missen. Je haalt het dashboardkastje eruit, dat zijn 6 torx20 schroeven. Stekkertje hangt rechts in de hoek al klaar, het clipje waar de stekker in zit haal je weg, op die plek plaats je het kastje, en met 1 bijgeleverde schroef en moer zet je het vast. Er zit nog een zelfklevend rubberen kussentje bij wat je achterop het kastje kunt plakken, om trillingen te absorberen. Tenminste, ik kan me niet bedenken waar het anders voor zou kunnen zijn. Je kunt het, we geloven in je :eusa_pray:

Estate 2.3 Turbo

Ja dat ik het kan geloof ik zelf ook wel
Alleen hebben ze me eerst een set voor de V70 gegeven........
Tis trouwens een zegen als je een 850 hebt op dit gebied bij een S/V/C 70 moet je halve dashboard eraf

Thys

Ja, dat maakt het er inderdaad niet veel makkelijker op:) Maar je hebt nu het goede nummer, dus dan moet het toch echt wel goed gaan komen

Jeroentjuh

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 15-11-2007 21:08:07
Bij een S/V/C 70 moet je halve dashboard eraf

Die is er ook in een kwartiertje af hoor ;D

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: Duell op 10-11-2007 19:38:41
Zou een setje van de V/S/C70 ook in mijn 850 passen?
Wie zou daar wat over kunnen zeggen ?

Dat zal dan geen Guard1 zijn.
Ik las net ook verschillende draadjes hier op forum dat Volvo gewoon geen oudere producten meer kan leveren.





Nope past niet
Heb het zelf net gehad gaven ze me de verkeerde set mee
Net omgeruild werkt uitstekend en klik en klaar

oldostofjas

Fijn he. Alleen jammer dat de knipperlichten niet meeknipperen...
There is no place like 127.0.0.1

Estate 2.3 Turbo

Dat schijnt te verhelpen zijn met een ander knipperlicht relais
En in het donker kan je het zien aan de binnenverlichting die gaat aan en uit
Maak er nu een sport van om zo ver mogenlijk van de auto te staan en hem te vergrendelen

Turbo-Geek

Idd met een relais heel simpel aan te sluiten, kost alleen wat werk en zeker niet plug and play.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------