Volvo AB aanschaffen en zelf installeren? en wat vraagjes

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 01-11-2007 15:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Estate 2.3 Turbo

Nu mijn roffel er weer een jaar tegen kan en de kosten  voor APK+beurt + reparatie heerlijk meevielen wil ik mezelf en de roffel verwennen met een al langer gekoesterde wens : Afstandsbediening op de CV!
Nu weet ik dat je bij de dealer een kant en klaar kastje kan kopen die de boel aanstuurt.
De kosten heb ik al een keer opgevraagd rond de 100 euro ex. inbouw
Nu vraag ik mij af:
1. Is het verstandig om hem ook te laten plaatsen door de dealer?
En hoeveel tijd kost ze dat ; m.a.w hoeveel komt er ongeveer bij voor het plaatsen
Of is het echt alleen stekker erin en werken? en kan je het ook zelf?
2. Waar bestaat die set precies uit?
Ontvanger en twee zenders?

Je hebt ook veel algemene sets te koop op internet maar als ik hier al die schema's zie om ze in te bouwen begin ik er niet aan.
Bovendien is origineel spul mooier

Walter

probleem met universeel spul komt als er een storing in zit. Waar dan te beginnen...

Ik heb zelf een AB set van Volvo gemonteerd. Gaat heel eenvoudig: dashboardkastje eruit, rechts zit een stekkertje, twee boutjes vast, dichtbouwen en klaar. Kan je echt wel zelf (tenzij je nog geen peertje kan verwisselen... :-)) Set bestaat uit een kastje, twee handzenders en een handleiding.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Snellebaksteen

Het universele spul zit maar met twee draadjes verbonden met je cv systeem dus erg ingewikkeld is het niet hoor....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: VolvoMafia op 01-11-2007 16:19:21


Gaat heel eenvoudig: dashboardkastje eruit, rechts zit een stekkertje, twee boutjes vast, dichtbouwen en klaar.
Is dat altijd in het dashboardkastje ? ongeacht uitvoering en bouwjaar?
En  met eruit bedoel je het binnenwerk zeg maar?

Walter

met "eruit" bedoel ik het gedeelte waar je meuk op ligt. Zit met een paar torx boutjes vast. Het geldt voor 850's van 94-97. Sommige 93's ook maar die moeten eerst kijken. Maar met een 2.3turbo heb jij minimaal een 94-er en komt het goed

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Estate 2.3 Turbo

Heb die torxjes nu los maar krijg met geen mogenlijkheid de binnen kant er uit.
Dat wil zeggen zonder dat ik de boel kapot trek
Is er een bepaalde manier waarop dit moet?

thuur

Gewoon trekken en opletten of geen hoekje blijft hangen achter het dashboard, die zijn fragiel.

Bij een 850 hoor je ook de 'lepels' die de klep op de plek houden los te nemen (klein schroevendraaiertje in dat gaatje ernaast op de klep steken en lostrekken). Bij een V70 kunnen ze blijven zitten.

Dan het binnenwerk recht naar voren trekken, zal wel een beetje klem zitten.


Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 03-11-2007 21:20:12
Bij een 850 hoor je ook de 'lepels' die de klep op de plek houden los te nemen (klein schroevendraaiertje in dat gaatje ernaast op de klep steken en lostrekken). Bij een V70 kunnen ze blijven zitten.

zo dus:


Estate 2.3 Turbo

#8
Het is eruit  :eusa_dance:
Gaat het om dit stekkertje? die kleine groene
Zat helemaal rechts in een houdertje
En ligt de ontvanger dan gewoon los daar achter je dashboard kastje?

Ronbroek

Citaat van: Snellebaksteen op 01-11-2007 16:31:37
Het universele spul zit maar met twee draadjes verbonden met je cv systeem dus erg ingewikkeld is het niet hoor....

Hoe werkt dat, even kortsluiten dicht, even kortsluiten open, een soort pulscontact wat je erop zet ?

Of kortgesloten is op slot en niet gesloten is van slot ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

thuur

Citaat van: Ronbroek op 03-11-2007 22:21:53
Citaat van: Snellebaksteen op 01-11-2007 16:31:37
Het universele spul zit maar met twee draadjes verbonden met je cv systeem dus erg ingewikkeld is het niet hoor....

Hoe werkt dat, even kortsluiten dicht, even kortsluiten open, een soort pulscontact wat je erop zet ?

Of kortgesloten is op slot en niet gesloten is van slot ?


Als je pech hebt wil de Volvo CV ook nog ff weten in welke deur de sleutel is gestoken.... Of je moet de stuurdraadjes precies tussen de relais van CV en alarm vandaan halen :-X

Veel knutselplezier, soms zit het mee..


Gr ;)

Estate 2.3 Turbo


Snellebaksteen

Citaat van: Ronbroek op 03-11-2007 22:21:53
Citaat van: Snellebaksteen op 01-11-2007 16:31:37
Het universele spul zit maar met twee draadjes verbonden met je cv systeem dus erg ingewikkeld is het niet hoor....

Hoe werkt dat, even kortsluiten dicht, even kortsluiten open, een soort pulscontact wat je erop zet ?

Of kortgesloten is op slot en niet gesloten is van slot ?


Pulsgever. Gewoon op de bestuurders deur. Je fopt de auto gewoon. Die denkt nl dat je met de sleutel je slot verdraaid, in je slot zit een microswitch die je imiteerd met de AB unit. Heel simpel.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walter

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 05-11-2007 11:02:23
Maar is het nou het juiste stekkertje?? :eusa_think:


Volgens mij wel. Zit helemaal in een hoekje weggedrukt. En volgens mij is er maar 1 die daar past.


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Duell

Citaat van: VolvoMafia op 01-11-2007 16:19:21
probleem met universeel spul komt als er een storing in zit. Waar dan te beginnen...

Ik heb zelf een AB set van Volvo gemonteerd. Gaat heel eenvoudig: dashboardkastje eruit, rechts zit een stekkertje, twee boutjes vast, dichtbouwen en klaar. Kan je echt wel zelf (tenzij je nog geen peertje kan verwisselen... :-)) Set bestaat uit een kastje, twee handzenders en een handleiding.

Ben vandaag bij de dealer langsgeweest om zo'n setje te kopen, en die vertellen mij dat zo'n setje niet meer wordt verkocht.
Gewoon uit de handel, moet ik maar een aftermarket ding kopen.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt, of hoe ik alsnog aan zo'n Volvo set kan komen ?