Standaard lampen vervangen voor LED lampen

Gestart door JorritV70, 03-11-2007 08:27:03

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Goede dag heren,

Ik kwam in mijn zoektocht naar Xenon lampen, het verhaal stadslichten tegen en de vervangingslampjes die hier voor zijn. Vervolgens kwam ik op de volgende site

http://www.leds-buy.nl/autolampen-c-67.html

Wat ik mij afvroeg is; "kan ik mijn lampen ongestraft vervangen door deze LED lampen of resulteerd dit in een kerstboom aan waarschuwingen van mijn boordcomputer, die mij wil laten weten dat mijn lampen defect zijn omdat ze een andere weerstand hebben?"

Het gaat om eev V70 tdi uit '98.

Of ben ik dan verplicht de IC aangestuurde van 25 euro te nemen. Is er iemand die hier ervaring meer heeft. Want het lijkt mij heel handig om de standaard gloeilampjes te vervangen door deze LED lampjes, heb je er nooit meer omkijken naar.

Ik ben benieuwd

GRoet Jorrit

AntonioMontana

Als ik het lampen verhaal goed begrijp meet de computer een weerstandsverschil tussen linker en rechterlamp en dus zou bij lampjes met een lagere weerstand er toch geen waarschuwing moeten komen.
Ik heb de stadslichten vervangen voor LED lampjes en geen meldingen hier, 850 uit 96 overigens. Kosten waren 10-15euro geloof ik dus je kan een poging wagen ;)

JorritV70

ja das de vraag meet hij de stroom die er loopt of de weerstand of idd wat jij zegd het verschil tussen links en rechts. als dat het geval is dan moet het controle lampje ook uit gaan als beide kapot zijn.

Ik had de indruk dat hij de stroom of de weerstand meet. En bij de LED verlichting is de weerstand vele malen hoger en de stroom vele malen lager dan bij een reguliere lamp.

Ik heb het Forum van de site even doorgelezen en kreeg ik ook de indruk dat je met paralel weerstanden moest gaan werken (deze moeten er tussen gesoldeerd worden) en daar heb ik niet echt zin in. Bij ieder lampje een weerstand er tussen zetten, word een mooi zooitje.

Ik kan niet achterhalen wat de meerwaarde van de IC gestuurde vervangingslampjes zijn.

Groet Jorrit

Scooby Doo

Lampcontroleunit meet het verschil tussen L & R.
Als hetzelfde lampje aan de 2 kanten stuk is, gaat het controlelampje in het dashboard niet meer branden.
Puppy Power!!!