ontstekingsproblemen

Gestart door roffelaar, 03-11-2007 20:11:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roffelaar

Citaat van: razorx op 03-11-2007 20:37:27
Jah dan is de kans klein dat het hem daar in zit.

Is je bobine vervangen samen met de aansturing (dat kastje dat op de zelfede metalen plaat bevestigd is)?

ja  telkens met de nieuwe bobine

razorx

jugh! ???

Lastige, ik zou toch een check doen van de connectoren van de kabels, en de rotor/verdelerkap.

En ook de bougies even bekijken, staat van het porcelein, e.v.t. aanslag.

Controle van bougiekabels is met een multimeter niet zinvol.

Deze hoogspanningspieken gedragen zich meer als radiogolven.

Ik weet het klinkt doordrammerig, maar op automatiserings vlak vaak genoeg meegemaakt dat je zekerheden niet als zekerheden moet aannemen.

Succes!

rody

compressie meten

misschien verbrande klep

thuur

Heb je foutcodes?

Rookt de auto ook grijs/zwart? Ik bedoel dan niet de typische condensdampen van onze bakken, maar een te rijk mengsel.


Gr ;)

roffelaar

Citaat van: rody op 03-11-2007 21:02:18
compressie meten

misschien verbrande klep
dat zou ik wel merken denk ik

Misha

Citaat van: roffelaar op 03-11-2007 21:18:19
Citaat van: rody op 03-11-2007 21:02:18
compressie meten

misschien verbrande klep
dat zou ik wel merken denk ik

Aan een hoog verbruik of zo  ?
:evil:

Hoef je in eerste instantie niet veel tot bijna niets van te merken hoor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

roffelaar

Citaat van: thuur op 03-11-2007 21:03:35
Heb je foutcodes?

Rookt de auto ook grijs/zwart? Ik bedoel dan niet de typische condensdampen van onze bakken, maar een te rijk mengsel.


Gr ;)
niets rook, rookt geen sikkepit

roffelaar

Citaat van: Misha op 03-11-2007 21:19:26
Citaat van: roffelaar op 03-11-2007 21:18:19
Citaat van: rody op 03-11-2007 21:02:18
compressie meten

misschien verbrande klep
dat zou ik wel merken denk ik

Aan een hoog verbruik of zo  ?
:evil:

Hoef je in eerste instantie niet veel tot bijna niets van te merken hoor.

toen ik alles de eerste keer heb vervangen is de compressie gemeten, had toen mooi 10/1

Misha

Hoe lang heb je de auto al ?
En weet je zeker dat het Lambda-lampje het doet in je dashboard ? (je weet wel, het motorstoringslampje): niet losgehaald of defekt geraakt of zo ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: roffelaar op 03-11-2007 21:19:53
Citaat van: thuur op 03-11-2007 21:03:35
Heb je foutcodes?

Rookt de auto ook grijs/zwart? Ik bedoel dan niet de typische condensdampen van onze bakken, maar een te rijk mengsel.


Gr ;)
niets rook, rookt geen sikkepit

Maar heb je foutcodes of niet ???


Tip: als je meerdere antwoorden wilt geven kun je dat het beste in 1 bericht stoppen. Ook als je later wat invalt en dit wilt toevoegen kun je je bericht nog wijzigen door op de 'Verander' knop te drukken, rechtsboven je bericht. Dat leest wat prettiger voor ons ;)


Gr 8)

roffelaar

Ik heb gisteren nog maar eens gesleuteld aan mijn wagen, ik heb onderaan ter hoogte van de startmotor een blauwe massakabel die rechtstreeks naar de accupool loopt gevonden en die was afgebroken.
Dit moet al een hele tijd zo geweest zijn naar de kabel te zien, wel eigenaardig dat ik nergens zie waar deze aan bevestigd was, nergens een kabelschoen te vinden die was afgebroken.
Ik heb dan maar een kabelschoen bevestigd en deze tussen een bout aan de versnellingsbak bevestigd.
Batterij afgelegd om de ecu te resetten en de wagen reed op benzine met horten en stoten bij constant toerental.
na eens goed te rijden was dit over en heb ik de indruk dat de motor rustiger draait met een mooiere ronk in de motor, ook had ik de indruk dat de bobine minder luid tikt.

Wat betreft de lambda sonde lamp in het daschboard, nooit een lampje gezien....ik heb de wagen 2.5 J in mijn bezit.
In mijn boekje staat dat deze na het verdraaien van het contactslot in stand II toch het lampje moet zien branden.
Bij aankoop van deze wagen vond ik al dat hij veel dronk, 16L/100km.
Zou het kunnen dat de garage deze lamp heeft verwijdert en de auto in noodloop laat draaien om er geen kosten aan te hebben?
Het was nogtans een merkgarage en één jaar garantie.

Wat ik wel eigenaardig vond, tijdens stationair draaien heb ik de fiche van de nokkenassensor losgetrokken en zowel bij stationair of in toeren gaan via de gasklep met de hand veranderde er niks, motor bleef gewoon draaien.

iemand uitleg hieromtrend?

Misha

Citaat van: roffelaar op 05-11-2007 18:42:06
Wat betreft de lambda sonde lamp in het daschboard, nooit een lampje gezien....ik heb de wagen 2.5 J in mijn bezit.
In mijn boekje staat dat deze na het verdraaien van het contactslot in stand II toch het lampje moet zien branden.
Bij aankoop van deze wagen vond ik al dat hij veel dronk, 16L/100km.
Zou het kunnen dat de garage deze lamp heeft verwijdert en de auto in noodloop laat draaien om er geen kosten aan te hebben?
Dat was inderdaad ook een beetje waar ik heen wilde, ja.


Citaat van: roffelaar op 05-11-2007 18:42:06
Wat ik wel eigenaardig vond, tijdens stationair draaien heb ik de fiche van de nokkenassensor losgetrokken en zowel bij stationair of in toeren gaan via de gasklep met de hand veranderde er niks, motor bleef gewoon draaien.
iemand uitleg hieromtrend?
Er ligt stiekum een B20B in ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

roffelaar


[/quote]
Er ligt stiekum een B20B in ?

[/quote]
???? wat bedoel je hiermee?

Snellebaksteen

Is een flauwe grap. Een B20 is een 4 cilinder 2 liter uit oa de amazone en de 140 serie. Daar heb je dus geen nokkenas sensor ofzo voor nodig. Ding doet het gewoon altijd.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

roffelaar

Hmm, leuk....zijn wel met mijn probleem bezig hé, weet je het of dit normaal is...zou de sensor defect zijn?