Camiel Eurlings

Gestart door The Saint, 06-11-2007 08:07:09

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Citaat van: Freakybaby op 07-11-2007 11:17:27
Hopelijk verzint ie meteen dat elke keer dat je een snelweg opbreekt, je er meteen een strookje bij legt. Dan gaat het goed opschieten met de verbetering van de snelwegen en vermindering van de files.
En de grond moet die dan worden getoverd, dat is namelijk vaak van een particulier.

Snellebaksteen

Gewoon onteigenen. Doen ze overal ter wereld dus waarom niet in NL.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walter

Citaat van: Freakybaby op 07-11-2007 11:17:27Hopelijk lanceert ie ook wat acties om mensen bewuster te laten rijden. Lees meer rechts houden, actief rijden en mensen ervoorbij laten.

Dat is in 1 keer mijn verhaal...

maareh, gewoon maar ff onteigenen... Heb je nooit zelf meegemaakt zeker? Want dan piep je wel anders. Je krijgt een scheitprijs voor de eigen grond en je hebt er nog geen donder op te zeggen ook. Lachen vergaat je echt wel hoor. Daarbij, wat als ze voor jouw deur een weg willen leggen en jouw buren onteigenen, dan mopper je ook.

Als iedereen nou begint met niet meer als een opgehitste dwaas achter het stuur te zitten, netjes opzout naar rechts als dat kan en mensen er tussen laat, lekker afstand houdt en niet bij iedere mug die op de voorruit smekt op de rem gaan staan, dan denk ik dat we de helft van de files al kwijt zijn.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

@®-

Citaat van: VolvoMafia op 07-11-2007 11:47:40
Citaat van: Freakybaby op 07-11-2007 11:17:27Hopelijk lanceert ie ook wat acties om mensen bewuster te laten rijden. Lees meer rechts houden, actief rijden en mensen ervoorbij laten.

Dat is in 1 keer mijn verhaal...

maareh, gewoon maar ff onteigenen... Heb je nooit zelf meegemaakt zeker? Want dan piep je wel anders. Je krijgt een scheitprijs voor de eigen grond en je hebt er nog geen donder op te zeggen ook. Lachen vergaat je echt wel hoor. Daarbij, wat als ze voor jouw deur een weg willen leggen en jouw buren onteigenen, dan mopper je ook.

Als iedereen nou begint met niet meer als een opgehitste dwaas achter het stuur te zitten, netjes opzout naar rechts als dat kan en mensen er tussen laat, lekker afstand houdt en niet bij iedere mug die op de voorruit smekt op de rem gaan staan, dan denk ik dat we de helft van de files al kwijt zijn.
;D ;D ;D

amen

Turbo-Geek

Bottomline is, er verandert niks, en er gebeurt uiteindelijk niks en we gaan gewoon langer in de file staan.
Mischien kunnen ze met cijfertjes aantonen dat ze iets oplossen maar de Nl'er in de auto zal dan niet merken, zeker niet als het niet opweegt tegen de jaarlijkse filegroei en het 'behoud' dus negatief blijft.
Ik geloof niet meer in die politieke verkeersonzin, de geschiedenis heeft ons wat dat betreft genoeg geleerd !
Kijk eens naar een recent schandaal omtrent de 80 km zones, het is ettelijke keren aangetoond dat ze NIET werken en toch zijn ze er nog want het uitvoeren koste 2 jaar, en dan te bedenken dat het invoeren zo geregeld was.
Nu dat gezanik over 90km/h met caravan, het invoeren kost opeens jaren ...... Dat gelooft toch niemand ?
Enne weten we het nog ?? Een 7 tal jaren geleden ofzo was er sprake van km heffing in de toekomst en dan zou de wegenbelasting verdwijnen, er is toen zelfs een verlaging doorgevoerd voor de WB, en wat zien we nu .... Straks in 2008 gaat die wegenbelasting weer netjes omhoog.

Het is gewoon een politieke nevel om het volk het idee te geven dat er wat gebeurt maar netto gebeurt er niks tot nauwelijks.
Ondertussen staan we in de file en dat levert de staat honderden miljoen, zoniet miljarden, extra op dus de staat is helemaal NIET gebaat bij een file oplossend probleem.
Straks krijg je een transponder en dan mag je extra betalen om in diezelfde file te staan.

Nee hoor, 1 man gaat geen verschil maken, sterker nog 1 partij ook niet .... Dat is ook de reden dat wij nooit 1 partij aan de macht hebben en je altijd spreekt van coalities. Het is dus altijd gematigd en wie er ook in Den Haag zit, het zal NOOIT veel verschillen met het kabinet ervoor want door de 'constructie' van onze democratie is het altijd een kwestie van water bij de wijn doen.  Is soms een voordeel en soms een nadeel.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Walter

Citaat van: Turbo-Geek op 07-11-2007 12:04:26Nee hoor, 1 man gaat geen verschil maken, sterker nog 1 partij ook niet .... Dat is ook de reden dat wij nooit 1 partij aan de macht hebben en je altijd spreekt van coalities. Het is dus altijd gematigd en wie er ook in Den Haag zit, het zal NOOIT veel verschillen met het kabinet ervoor want door de 'constructie' van onze democratie is het altijd een kwestie van water bij de wijn doen.  Is soms een voordeel en soms een nadeel.

Daarom pleit ik ervoor, dat iedereen zelf eens op de weg kijkt wat er gebeurd en zich wat normaler gaat gedragen. Dan gebeurt er wel iets.

Maar de gemiddelde Nederlander denkt: eerst mot die ander normaal doen dus inderdaa gebeurd er niets en dat hebben we alleemaal aan onszelf te danken...

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Turbo-Geek

helemaal juist ... Wij NL'ers willen absoluut verandering zolang we het zelf maar niet hoeven te doen.

WYD

Waar ik me over verbaas is dat jullie het over het rijgedrag hebben.
Tuurlijk heeft dit een groot aandeel in de fileproblematiek. Laten we het hoog aanhouden en zeggen dat 10% van de filekilometers te danken is aan slecht rijgedrag. Als we nu allemaal vanaf 2008 ervoor zorgen dat we keurig rijden, dan nemen de filekilometers met 10% af. Dit is slechts een jaartje wat we dan aan toename stop zetten. Het jaar daarop gaat de filestijging weer lekker verder en merk je er al niets meer van dat we met z'n allen ons keurig gedragen.
Feit is gewoon dat Nederland heel dichtbevolkt is, maar wel zuinig is op natuur en cultuur en daarom niet teveel in wegen wil investeren op plaatsen waar dat om milieu- of ecologische redenen niet gaat.

We moeten allemaal meer belasting betalen voor het autorijden en uiteindelijk blijkt dat maar 10-15% daadwerkelijk in het wegennet wordt geïnvesteerd.
Oude diesels rijden belastingvrij en nieuwe diesels die slechts 10% van de schadelijke uitstoot van oude diesels hebben, betaal je extra belasting voor omdat de diesel schadelijker is voor het milieu. Wat natuurlijk soieso al achterhaald is met het nieuwe regiment motoren zoals bijvoorbeeld de D4D van Toyota. Ook gas moet extra voor betaald worden terwijl dit de schoonste brandstof is die normaal verkrijgbaar is.
Voor veel oudere diesels heb je zonnebloemolie als alternatief voor diesel waarvan ook bewezen is dat de zonnebloemolie bij dezelfde auto een veel kleiner schadelijke uitstoot heeft dan de diesel. Toch wordt het tanken van dit goedje niet gewaardeerd omdat er geen aczijns voor betaald wordt en kun je strafrechterlijk vervolgd worden door de douane.

Milieu en gezondheid zijn voor de overheid slechts mooie verkooptitels van vieze praatjes om nog meer geld uit onze zak te kloppen.
Laten we het nog niet eens hebben over de 80km/h (trajectcontrole)zone bij Utrecht vanwege een te hoge CO2 uitstoot terwijl de rijbaan ernaast (slechts gescheiden door een vangrail) gewoon 100km/h gereden mag worden  ???
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Turbo-Geek

CiteerLaten we het nog niet eens hebben over de 80km/h (trajectcontrole)zone bij Utrecht vanwege een te hoge CO2 uitstoot terwijl de rijbaan ernaast (slechts gescheiden door een vangrail) gewoon 100km/h gereden mag worden 

;D ;D ;D ;D

Ik was dus niet de enige die zich daarover verbaast.
eelco, we worden gewoon voor de gek gehouden .... Hetzelfde als het bord 'Slecht Wegdek' ! Niks de weg maken, dat komt wel volgend jaar of het jaar daarop als we budget over hebben, hup bord plaatsen en men zoekt het maar uit.
Snap ik dat velen (inclusief mijzelf) gewoon LINKS rijden als er weinig verkeer is, ze zoeken het maar uit.

daytonawim

Nou vandaag nog even een van de bazen gesproken, hebben we een af andere award gewonnen :-)

De Minister van Verkeer en Waterstaat heeft vandaag de VanAnaarBeterprijs uitgereikt aan de Verkeers Informatie Dienst. De prijs werd toegekend aan het concept "Dynamische bewegwijzering met reistijden." Hierbij worden weggebruikers ge�nformeerd met behulp van een elektronisch informatiepaneel over de actuele reistijd op twee
routes: meestal de originele route en de omleidingsroute. Zo wordt bij wegwerkzaamheden het verkeer beter verspreid over het wegennetwerk.

Nieuw aan het concept is dat de benodigde componenten, zogeheten tekstwagens en kentekenregistratiecamera's, eenvoudig te plaatsen zijn. Met de camera's worden volautomatisch kentekens uitgelezen, aan de hand waarvan de reistijd wordt berekend over die wegvakken die niet met detectielussen worden bemeten. De reistijden worden automatisch omgezet in informatie die op de tekstwagens wordt geplaatst.

Het systeem is inmiddels toegepast bij een tiental wegwerk-projecten.
Uit en korte evaluatie van de inzet tijdens de werkzaamheden aan de A9 tussen Velsen en Raasdorp bleek dat weggebruikers gemiddeld zes en een halve minuut bespaarden. Weggebruikers bleken enthousiast over het systeem, met name het zakelijk verkeer gaf aan het systeem te gebruiken voor de route/keuze.

WYD

Is inderdaad een heel mooi systeem, wat een effectieve bijdrage levert aan de reistijdverkorting  :eusa_clap:
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Walter

Ik ben er van overtuigd dat er meer valt te behalen met aanpassingen van het rijgedrag, zie dat toch iedere dag tussen Woerden en Gouda. Men is te beroerd om je in te alten voegen... Let maar op, veel opstoppingen zijn bij opritten... En nogmaals, de andere factor is het continu dichtbouwen van de Randstad. Ze snappen gewoon niet dat meer bedrijven en meer huizen ook meer auto's op de toch al volle weg. 

Facta non verba

Gmid

Citaat van: daytonawim op 07-11-2007 19:26:38

Nieuw aan het concept is dat de benodigde componenten, zogeheten tekstwagens en kentekenregistratiecamera's, eenvoudig te plaatsen zijn. Met de camera's worden volautomatisch kentekens uitgelezen, aan de hand waarvan de reistijd wordt berekend over die wegvakken die niet met detectielussen worden bemeten. De reistijden worden automatisch omgezet in informatie die op de tekstwagens wordt geplaatst.

Daar zie ik ook nog leuke mogelijkheden in als t heel rustig is langs de weg. "Wie krijgt de snelste tijd op t display van het traject Utrecht naar Amersfoort". Uitdagingen.  ;D
Volvo C30 '12

Rudi

Citaat van: Marc O. op 06-11-2007 16:35:05
Citaat van: willow op 06-11-2007 16:12:17
Ik had wel gedacht dat ze wel weer gingen zeuren over VRACHTWAGEN CHAUFFEURS. :eusa_naughty:

Wat is het toch dat sommige vrachtwagenchauffeurs meteen op de kast zitten als er over hun beroepsgroep wordt gesproken (en niet eens "gezeurd")??? Gevalletje lange tenen ofzo?
Denk dat het meer is vanwege het feit dat de gem.NL niet weet wat het werk inhoud wat wij doen,elke dag tussen baas en klant inzitten,en je werk moeten doen in constante files,en schipperen tussen laad en lostijden...want in tegenstelling tot de gem. Jan met de pet die lekker naar huis kan om 16.00 moeten wij wachten tot de volgende dag....verkeersdrukte,het vele aanbod dus zijn de oorzaak van files,niet een specifieke groep...onder elke groep zitten mensen die het verzieken voor de rest...en als de Schurkenstaat Nederland mij opscheept met een inhaalverbod ipv meer rijstroken zie ik dat als een onterechte maatregel die een groep treft die niet per definitie debet is aan de ellende,dus trek ik me daar ook niks van aan :)  ze hebben me ook nog nooit gepakt,maybe dat dat ook een reden is ;D
Dr.Go-Fast...

Gmid

Sorry, maar ook na deze omschrijving zie ik geen verschil tussen een vrachtwagen chauffeur, een vertegenwoordiger of een bouwvakker. Een vertegenwoordiger zit nog meer tussen baas en klant in, en staat net zo goed stil in die zelfde file. Een vertegenwoordiger staat ook wel eens voor een dichte deur, en moet maar zien hoe ie een uur later nog een keer langs kan komen. Een beetje vertegenwoordiger gaat ook pas om zes uur weg bij de laatste klant, en hoopt dat die klant niet in groningen kantoor houdt, en hij zelf in limboland woont. Een vertegenwoordiger loopt ook tegen een dichte deur als een klant op vrijdag middag om 3 uur de toko sluit. Het zelfde gaat ook op voor de schilder, de bouwvakker, (... vul je eigen beroep in ..)

En nee, ik ben geen vertegenwoordiger.
Volvo C30 '12