bekende auto mischien 2x?

Gestart door RIMI, 06-11-2007 22:07:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RIMI

Hallo allemaal, zoals ik mij heb voorgesteld en verteld heb ben ik op zoek naar een volvo 850 estate.

Om even een prijsverschil te laten zien en of mensen deze 2 autos mischien kennen, wilde ik dit toch even plaatsen. Op het eesrte gezicht lijken ze beiden wel goed, maar mischien dat iemand een van deze autos kent en eventueel info erover heeft.

JJ-VJ-97 BIJ auto-eminent.nl te koop, prijs is 3950euro, km-435000, 850 20v op lpg.

JR-25-21 Bij autodebruin.nl te koop, prijs is 2500euro, km-523000km, 850 20v op lpg.

Ik ben nog gewoon aan het rond kijken wat mijn mogelijkheden zijn met mijn budget 3-4000euro.
Mischien dat mensen nog een goede te koop weten te staan, het liefst op lpg.

Groetjes ,

reneetje

Nou, met die km en die prijs erop ..........lekker laten staan :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Die hebben beide wel erg veel gelopen, hoor......  :eusa_think:

Ik weet dat de motoren bijna niet stuk kunnen gaan, maar toch......

RIMI

Bedankt voor jullie reactie alvast, omdat ik nog aan het bekijkken ben wat de mogelijkheden zijn en prijzen van diversen wilde ik deze vraag even stellen.

Er werd bij mijn voorstellen gezegd dat ik voor 3000euro moeilijk een goede estate zou vinden.
Ik weet dan ook niet waar de prijzen gemiddeld op liggen en wat een 850 met 4-500000km op lpg waard zal zijn.
Hij moet dan wel netjes onderhouden zijn, goed lopen en geen afgetrapte bak zowel binnen als buiten netjes.

Groetjes,

elianmars

Citaat van: RIMI op 06-11-2007 22:39:37


Er werd bij mijn voorstellen gezegd dat ik voor 3000euro moeilijk een goede estate zou vinden.
Ik weet dan ook niet waar de prijzen gemiddeld op liggen en wat een 850 met 4-500000km op lpg waard zal zijn.
Hij moet dan wel netjes onderhouden zijn, goed lopen en geen afgetrapte bak zowel binnen als buiten netjes.

Groetjes,

Hoe ging dat verhaal ook al weer over dat dubbeltje en de eerste rang.....  :eusa_think:

;D ;D ;)

RIMI

Ok je hebt daar gelijk in..........maar alles is mogelijk. Ik bedoel alleen aan te geven dat je voor minder geld natuurlijk een auto koopt met meer km s erop, wat totaal geen probleem hoeft te zijn.
Als je normaal met je auto omgaat hoeft hij er ook niet verwaarloosd uit te zien, ook na 4 ton niet. Ik hoop darom dat iemand ook kan en wil vertellen waar je gewoon rekening mee moet houden, en dan niet direct naar de km-stand opkijkt.

Gr, Ricardo

heutink

Niet alleen het produkt (auto) is belangrijk, maar ook heel belangrijk is welke leverancier ( garage ), mijn ervaring is eerst een leverancier zoeken die je kunt vertrouwen, en dan gewoon wachten tot hij iets aanbied.
Succes met de zoektocht.
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

thuur

Maar toch... lekker verder zoeken. Zoals gezegd zijn de prijzen stevig voor de km-standen.

De motors lopen met goed onderhoud wel die 5 a 6 ton, maar vergeet de rest niet! Rubbers, lagers, etc.etc. heeft ook allemaal die afstand afgelegd en preventief vervangen hiervan staat in geen enkel onderhoudsschema.


Is een diesel geen optie? Of een nette benzine en zelf gas laten inbouwen?

Suc6 met de zoektocht!


Gr ;)

Enno

Citaat van: thuur op 06-11-2007 23:48:36
Maar toch... lekker verder zoeken. Zoals gezegd zijn de prijzen stevig voor de km-standen.

De motors lopen met goed onderhoud wel die 5 a 6 ton, maar vergeet de rest niet! Rubbers, lagers, etc.etc. heeft ook allemaal die afstand afgelegd en preventief vervangen hiervan staat in geen enkel onderhoudsschema.


Is een diesel geen optie? Of een nette benzine en zelf gas laten inbouwen?

Suc6 met de zoektocht!


Gr ;)

Alles is goed te krijgen ;)....maar er hangt wel een kostenplaatje aan....de V70 heeft inmiddels ook 470.000 KM op de teller staan. midden volgend jaar toch wel richting half miljoen...

Afschrijving is nihiel, om het ding rijdend te houden voor kilometers > 30000 km per jaar moet je toch wel wat geld opzij leggen....

Turbo-Geek

Je moet weten waar je aan begint en vooral weet wat voor een klasse zo'n auto is.
Velen hopen een mooie te kopen voor weinig maar beseffen niet dat ze een auto gaan rijden die wellicht boven hun stand is.
Dat is geen probleem zolang het goed gaat maar als er wat is komen er kosten en dan zie je vaak pas dat het een andere klasse is.
Niet alles is duur maar sommige zaken kunnen erg kostbaar en arbeids intensief zijn.
Zoals reeds vermeld, het verhaal dat ze 5 tom makkelijk lopen is leuk maar er zijn ook genoeg die stil stonden met dure reparaties met minder dan de helft en zoals Thuur zei, er is meer dan alleen de motor, de rest heeft ook 5 ton achter zijn kiezen.
Het kopen van een dergelijke auto met een vast bedrag is daarom ook moeilijk omdat je dan vaak zal moeten kiezen of delen en dus ergens op bezuinigen.
Natuurlijk zijn er altijd buitenkansjes te vinden maar de kans op een kat in de zak is doorgaans groter, dus of heel lang blijven zoeken, meer neertellen voor een ideaal exemplaar of een extra reserve potje hebben van zo'n 1500 euro waar je uit kan putten mocht het fout gaan.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elmarconi

Citaat van: Enno op 07-11-2007 00:35:46
Afschrijving is nihil, om het ding rijdend te houden voor kilometers > 30000 km per jaar moet je toch wel wat geld opzij leggen....

Tsja, een nieuwere (kleinere/goedkopere) auto: Afschrijving = hoog, onderhoudskosten laag.
Dan rij je uiteindelijk voor hetzelfde geld een klasse minder...
--
Autogas Inside . . .

Enno

Citaat van: elmarconi op 07-11-2007 01:00:04
Citaat van: Enno op 07-11-2007 00:35:46
Afschrijving is nihil, om het ding rijdend te houden voor kilometers > 30000 km per jaar moet je toch wel wat geld opzij leggen....

Tsja, een nieuwere (kleinere/goedkopere) auto: Afschrijving = hoog, onderhoudskosten laag.
Dan rij je uiteindelijk voor hetzelfde geld een klasse minder...

Zijn niet veel mensen die dit snappen.....ik rijd liever in een volvo roffel dan in een modale middenklasser...

Bijkomend voordeel is dat je geen grijze muis bent....en het voelt wel lekker stevig aan.


cas

ik vind de volvo ook beter dan de (sl)opel, en heb er geen problemen mee dat ik nu al 2500 euro moet investeren (Lpi) ik moet er even voor slikken, had er ook 1 kant en klaar kunnen kopen voor nog 1000 euro meer, in mijn kleur, met spoiler en andere extras die ik wilde.

Maarrrr...... ik had zon goed vertrouwen in deze verkoper, en ik heb liever een gas installatie NIEUW en een motor die nog NIET op gas heeft gelopen. en aan deze kleur wen ik wel. spoiler komt ook wel....

een volvo kopen is het probleem niet, maar onderhouden ..... daar kijken mensen vaak niet naar denk ik. ( niet alleen volvo natuurlijk)  onderhoud van grote wat betere autos is vaak duurder dan dat van een golfje 2 of 3.

had al twee mensen aan de lijn gehad toen ik volvo's ging kijken, die mij vertelden dat de volvo eruit ging omdat hij toch ietswat te duur was in rijden/onderhoud.

zoals ze boven zeggen, spaar even door, en koopt er 1 van 4 of 5 duizend, en dat verdien je vast wel terug aan reparaties die je bij een jongere/minder bereden auto voorlopig zullen uitblijven.
ik keek ook eerst met dat budget, en heb al gauw mijn reserve kluisje geofferd.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

RIMI

Bedankt dat jullie je mening geven en dat waardeer ik. Ik moet er wel bij vermelden dat ik zelf het onderhoud kan doen. Zowel grote als kleine klussen, behalve een motorrevisie. Ben altijd monteur geweest.

Voor mij zou het dus denk ik gunstiger uitvallen om een auto met meer kilometers erop te kopen en hem zelf bij te houden, dan een duurdere aanschaffen met minder kilometers. Het blijft altijd een gok natuurlijk een auto met zoveel kilometers, vandaar ook mijn vraag over het drijfwerk.

Onderhoud en rijgedrag dan ook wonderen. Ik krijg alleen nog geen goed idee van hoe dat de prijzen liggen voor een volvo 850 estate die goed onderhouden zal zijn maar toch 400.000km of meer gelopen zal hebben.
Hopelijk kunnen jullie hier een beetje jullie mening over geven.

Alvast bedankt,




beb

Ik heb de mijne gekocht (estate op lpgg3) met 381000 km op de teller, geschiedenis zat vanaf de fabriek en elke beurt die de auto heeft gehad. Zijn een hoop KM maar altijd perfect onderhouden. Ik heb er rond de €4000 voor moeten betalen. Een hoop geld voor een 1996ér maar hij is wel goed onderhouden.

Gewoon goed zoeken en veel rijden, komt er vanzelf iets op je pad.