rammelend geluid bij koude motor.

Gestart door thiest5, 06-11-2007 23:25:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thiest5

hoi hoi iedereen

ja ja ben lang weg geweesd op dit forum maar heb sinds vorige week een Volvo v70 2,5 D automaat gekocht van april 2000. hij is al door mij helemaal onder handen genomen

Automaatje geflushed
beurtje
4 nieuwe banden + wielen
Maar ook de multiriem spanner vervangen

De km stand is nu 287000 km
ik heb de complete historie erbij en bij 240000 is waterpomp ook vervangen maar ik hoor toch een geluid
Ik zie bij een koude motor dat mijn multieriem spanner iets springt. ik heb namelijk bij mijn golfje 4 meegemaakt tdi dat de vrijloop poelie van de dynamo kapot gaat zit zo'n poelie ook op zo'n volvo ? want daar ligt mogelijk mijn rammel probleem met koude start. De trillingsdemper is samen met riemen + pomp bij 240 vervangen. Dus daar zou het niet kunnen liggen ik heb geluisterd met zo'n apparaatje naar het geluid en dat komt duidelijk van muliriem af. Als ik de multiriem eraf heb is het geluid ook weg. Dus mijn vraag gaat min of meer over die vrijloop poelie van de dynamo.

ik hoop snel wat van jullie te horen

alvast bedankt. een roffelende Diesel rijder ;)

Quota


ewing

Citaat van: thiest5 op 06-11-2007 23:25:44
ja ja ben lang weg geweesd op dit forum maar heb sinds vorige week een Volvo v70 2,5 D automaat gekocht van april 2000. hij is al door mij helemaal onder handen genomen

Een hernieuwd welkom! Volgens mij moet je alleen je tekst "Een echte vent rijdt een Volvo T5" even aanpassen...;D

M a r c

nee hoor, klopt nog steeds....  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

 ;D

zolang z'n motor maar niet klopt  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

thiest5

mmm ja inderdaad jongens, een hele tijd geleden en een t5 is leuk maar zo'n 5 cilinder diesel roffel met wolk ;) is ook goddelijk. Ik dacht gisteravond ach nogal snel de vrijloop poelie.

nee maar helaas er zit geen vrijloop op. ik dacht even slim te zijn door de riem eraf te halen en te hopen dat het geluid weg was maar nee. het is waarschijnlijk mijn trillingsdemper. Deze is net vervangen maar dit geluid dat hij maakt is normaal volgens volvo dealer hier in de buurt. de trillingsdemper vangt wat ik begreep de onregelmatigheden op in de aandrijving van de multiriem. De dynamo vrijloop was hiervoor de oplossing maar deze heeft dus een poelie die dit voor zijn kiezen neemt. De poelie is net 20000 terug vervangen voor nieuwe a 283 euro. Dus daar maak ik me geen zorgen over hij doet het ook alleen maar als de gebruikers aan staan bij koude motor. ( lampen, airco,enzz ) Maar misschien iemand van jullie een oplossing voor mijn gerammel ?

alvast bedankt

grr een trotse volvo bezitter.

kyro


thiest5

dit topig kan dicht. Mijn gerammel is opgelost. Het takeloog zat aan de verkeerde kant achter de spanner gemonteerd, Toch bedankt voor jullie reactie