Volvo 850 GLT 2.5i 20V Aut

Gestart door pjottervrt, 07-11-2007 13:47:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pjottervrt

Ik heb 2 wagens op het oog:
1/Volvo die ik op oog heb is bovenstaande volvo met kenteken FG-LH-29.
Deze heeft G3 installatie en heeft al 440 000 km op de teller staan en is van 1992.
Prijs volgens de verkoper van deze prima onderhouden auto is 2750 euro.
Vervangen / onderhouden zijn:
nieuwe distributie riem gehad,
nieuwe nokkenas sensor(125 euro)
nieuwe rotor verdeelkap bougiekabels en nieuwe bougies gehad
ook is de automaatbak gespoeld en van nieuwe olie voorzien
Airco deze zomer opgevuld.
Bovendien krijgt hij een kleine beurt voor aflevering en een nieuwe apk.
Van bovenstaande zijn rekeningen ter inzage.

2 een volvo 850 2.0 op G3 van 95 met 200 000 km op de teller en net een G3 installatie ingebouwd (garantie nog tot dec 2008). Deze 2 wagens zien er beide perfect uit waarbij de laatste uiteraard nog iets mooier is van binnen. Deze laatste wagen moet echter 4500 euro opbrengen.


Wat is nu verstandig om aan te kopen?
De laatste rijd prima en ziet er perfect uit maar de eerste rijd ook prima en van buiten ook perfect (van binnen minder maar ook mooi). Verschil van 2000 euro is echter veel geld voor 3 jaar en 200 000 km verschil daar kan ik veel onderhoud voor laten doen.

Graag reacties wat te doen?
(het is een van deze 2 of anders een Saab 900 op G3 handgeschakeld)



rifwachter

ik zou kiezen voor auto 2, maar dit is zonder foto's moeilijk te zeggen.

2 ton op de klok is niet echt veel voor een 850.


succes
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

Ik zou toch voor de 95-er gaan. Die heeft een mooie km-stand, een nieuwe LPG-installatie en is van een jonger MY en dus wat meer bij de tijd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

de boekhouder

Een 92'er GLT 20v op G3; het kan (?), maar heb je dat ook gecheckt ? (kenteken invoeren op de site van het RDW bij voertuiggegevens opvragen):

https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

hoelang zit die g3 er al in ?

Als er wat mee is (gezien de km.stand en leeftijd natuurlijk niet uit te sluiten) is het verschil van € 1.750,- zo uitgegeven.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)


de boekhouder

puntjes van aandacht (misschien): de 2.0 met automaat met lpg zal geen klinkertrekker zijn;
deze heeft ook een 80 liter tank: zonde van je bagageruimte ? heeft die GLT dat ook of heeft die een ringtank ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

rifwachter

ook na het zien van de foto's zou ik voor de tweede gaan.

maar jij moet de keuze gelukkig maken.


Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

pjottervrt

De 2,5 heeft onderbouw en de 2.0 is inderdaad geen klinken trekker. (is erg rustig , rijd verder prima)


de boekhouder

Dus de GLT heeft de bagageruimte volledig beschikbaar. Als dat voor jou niet van belang is, heb je met een 80 ltr. tank een grotere aktieradius.

Als je het mij vraagt: ik val bij geen van beide om. Beide zien er goed uit, kwaliteit kan ik niet beoordelen, maar voor € 2.750,= kun je denk ik nog wel een jongere sedan vinden met minder km.'s en voor € 4.500,= zou ik persoonlijk geen 2 ltr. autom. met lpg kopen. Er is een behoorlijk aanbod, even de tijd nemen kan lonend zijn.

Wat voor een installatie is het eigenlijk (verdamper of lpi) ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Domaso

Citaat van: pjottervrt op 07-11-2007 13:47:06
Ik heb 2 wagens op het oog:
1/Volvo die ik op oog heb is bovenstaande volvo met kenteken FG-LH-29.
Deze heeft G3 installatie en heeft al 440 000 km op de teller staan en is van 1992.
Prijs volgens de verkoper van deze prima onderhouden auto is 2750 euro.
Vervangen / onderhouden zijn:
nieuwe distributie riem gehad,
nieuwe nokkenas sensor(125 euro)
nieuwe rotor verdeelkap bougiekabels en nieuwe bougies gehad
ook is de automaatbak gespoeld en van nieuwe olie voorzien
Airco deze zomer opgevuld.
Bovendien krijgt hij een kleine beurt voor aflevering en een nieuwe apk.
Van bovenstaande zijn rekeningen ter inzage.

2 een volvo 850 2.0 op G3 van 95 met 200 000 km op de teller en net een G3 installatie ingebouwd (garantie nog tot dec 2008). Deze 2 wagens zien er beide perfect uit waarbij de laatste uiteraard nog iets mooier is van binnen. Deze laatste wagen moet echter 4500 euro opbrengen.


Wat is nu verstandig om aan te kopen?
De laatste rijd prima en ziet er perfect uit maar de eerste rijd ook prima en van buiten ook perfect (van binnen minder maar ook mooi). Verschil van 2000 euro is echter veel geld voor 3 jaar en 200 000 km verschil daar kan ik veel onderhoud voor laten doen.

Graag reacties wat te doen?
(het is een van deze 2 of anders een Saab 900 op G3 handgeschakeld)




Volgens Autotrack heeft de "92-er als kenteken FG-LH-79 en niet FG-LH-29. Er wordt als brandstof benzine opgegeven. Op RDW staat echter als brandstof LPG maar niet G3.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

pjottervrt

Ik heb net gekeken en FG-LH-79 geeft aan G3 installatie =Ja
Ook de verkoper geeft aan dat er g3 op zijn kenteken staat. Ik ga er dan voorlopig vanuit dat dit klopt?


Domaso

Foutje gemaakt: '92-er is wel G3. Vraag me wel af hoe dat gelukt is, dacht nl dat het niet kon.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

pjottervrt

#12
Citaat van: de boekhouder op 07-11-2007 14:57:12
Dus de GLT heeft de bagageruimte volledig beschikbaar. Als dat voor jou niet van belang is, heb je met een 80 ltr. tank een grotere aktieradius.

Als je het mij vraagt: ik val bij geen van beide om. Beide zien er goed uit, kwaliteit kan ik niet beoordelen, maar voor € 2.750,= kun je denk ik nog wel een jongere sedan vinden met minder km.'s en voor € 4.500,= zou ik persoonlijk geen 2 ltr. autom. met lpg kopen. Er is een behoorlijk aanbod, even de tijd nemen kan lonend zijn.

Wat voor een installatie is het eigenlijk (verdamper of lpi) ?

Ik kijk nu ruim 2 maanden rond maar er zijn er wel die goedkoper zijn dan 4500 maar dan is dit altijd met veel meer KM en zien ze er een stuk minder uit. Jammer dat die van 4500 absoluut niet wil zakken naar 3250 dat was een mooi bedrag geweest dacht ik zelf. Welke installatie durf ik niet te zeggen, maakt dit dan uit?
Ik heb wel begrepen dat die van 2750 euro wil zakken maar dan nog is en blijft hij veel meer KM hebben? Nu is het de bedoeling dat ik maar zo rond de 15000 km per jaar ga rijden met de Volvo dus voor dat ik daar op 600000 km zit ben ik al wat verder :-)

FGG

Ik houd 't nog steeds bij de tweede (ondanks de mooie Cetussen op de 92-er ;D), de 2-liter zal geen records breken maar Peter wekt ook niet de indruk dat ie power zoekt, maar meer een comfortabele reisauto. Dan volstaat de 2-liter prima, lijkt me.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rody

Citaat van: Domaso op 07-11-2007 15:01:44
Foutje gemaakt: '92-er is wel G3. Vraag me wel af hoe dat gelukt is, dacht nl dat het niet kon.

een half jaar terug heb ik een prijs opgevraagd voor de 850 glt my 92. (u9 op kent.)

auto zou afgemeld worden als g3, afh. van acceptatie RDW.

dit was voor een Vogels LPG installatie.

100% zekerheid dat t g3 zou worden kon men niet geven, maar t was al vaker gelukt.