Spamcop

Gestart door Ben, 07-11-2007 17:26:58

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Heb je de laatste dagen weinig of geen notificatiemaiultjes ontvangen?
In de forum mailbox ontvang ik sinds zaterdag meer foutmeldingen dan gewoonlijk.
Kennelijk is er een programma met de naam SPAMCOPS dat berichten van dit forum als spam kwalificeerd.

Gebruik je dat programma? Laat dan mail van dit forum even toe.

M a r c

Ja leuk al die SPAM-filters.... als ik een mail naar een ...@gmx.de of ...@win.pl adres stuur krijg ik er ook niks door... handig voor die Duitse en Poolse klanten :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

razorx

Spamcop is een organisatie.

Deze organisatie maakt blacklists van ip adressen die volgens hun spam verzenden.
Hier gaan ze erg onzorgvuldig bij te werk.

Met name de mail gebruikers van het kpn netwerk (Planet, NetNet XS4ALL) worden als spam gezien. Niet zozeer de gebruiker zelf maar de SMTP server van kpn wordt als spammer gezien.

Stel ik stuur als Planet gebruiker een mail naar jantje die bij Multikabel zit en de mail server van Multikabel checkt bij Spamcop of KPN op de blacklist staat, zal de mail niet aankomen.

Niet alle SMPT servers van de KPN zullen op de blacklist komen.

Het is eigenlijk te zot voor woorden dat er bedrijven zijn die gebruik maken van de diensten van Spamcop.

Vertigo

Citaat van: razorx op 07-11-2007 19:49:02
Spamcop is een organisatie.

Deze organisatie maakt blacklists van ip adressen die volgens hun spam verzenden.
Hier gaan ze erg onzorgvuldig bij te werk.

Met name de mail gebruikers van het kpn netwerk (Planet, NetNet XS4ALL) worden als spam gezien. Niet zozeer de gebruiker zelf maar de SMTP server van kpn wordt als spammer gezien.[/u]

Stel ik stuur als Planet gebruiker een mail naar jantje die bij Multikabel zit en de mail server van Multikabel checkt bij Spamcop of KPN op de blacklist staat, zal de mail niet aankomen.

Niet alle SMPT servers van de KPN zullen op de blacklist komen.

Het is eigenlijk te zot voor woorden dat er bedrijven zijn die gebruik maken van de diensten van Spamcop.

Dit wordt in de meeste gevallen veroorzaakt doordat de mail(relay)servers van de bewuste providers "slecht" geconfigureerd zijn (Open DNS of automatische bounce-email bijvoorbeeld)

razorx

Klopt,

Ach KPN kan haar lol ook wel op met het zo groot schalig gebruik van Exchange.

Emiel

Hier werken de notificaties inmiddels weer...