Gekookte lijnolie

Gestart door lipton, 09-11-2007 20:05:28

Vorige topic - Volgende topic

lipton

hey, ik heb jullie raad opgevolgd
ik ben iets gelijkaardig als hubo binnengestapt en heb gevraagd naar 'gekookte lijnolie'.
De man wist niet wat dat was, hij vertelde me; we hebben wel gewoon lijnolie.
Ik zei; ja dat is goed laat maar zien.

Ik zag die fles maar er stond een tekening op van hout, dus dat het een hout product was, ik heb het gekocht.

maar nu mijn vraag: moet je dit koken en dan aanbrengen op mijn bumpers of heb ik het helemaal mis.

dank bij voorbaat voor de helpende vingers op de toetsenborden.

gio

Ronbroek

Bij hoeveel graden kookt lijnolie  :eusa_think:  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Robert Haven

hubo belgië ??
goed personeel....... :eusa_wall:

er is een verschil tussen rauwe lijnolie en gekookte lijnolie, in Nederland in elke fatsoenlijke bouwmarkt te verkrijgen, kost een een euro of 4 per liter.
en nee...lijkt me niet dat je zelf rauwe lijnolie om kunt toveren naar gekookte lijnolie....
De chemische samenstelling van gekookte lijnolie verschilt van die van rauwe lijnolie, doordat metaalverbindingen in het oliemolecuul van gekookte lijnolie zijn opgenomen.
kijk trouwens wel uit met dat spul op het lakwerk want dat laat lastige vlekken achter. Voor de kunststof delen is het super!

Esveldt

Probeer eens, misschien werkt het dan nog beter.

:P

Misha

Citaat van: Esveldt op 09-11-2007 20:11:42
Probeer eens, misschien werkt het dan nog beter.
Was het niet redelijk ontvlambaar ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

lipton

oei dan heb ik iets voledig anders?

het is doorzichtig geel net zoals verse olie en even dik.

reneetje

Wat jij hebt zal vermoedelijk rauwe lijnolie zijn, dat kun je er prima  voor gebruiken, maar zal wat eerder vervagen dan gekookte . :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ronbroek

http://www.lijnolie.nl/index1024.php

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijnzaadolie

Citaat:

Het product wordt als rauwe lijnolie, gekookte lijnolie of als flax oil (vlasolie) op de markt gebracht.

Doeken met lijnolie die je op een hoop gooit kunnen zelfs gaan broeien en spontaan ontbranden, kijk maar uit met die rommel  :eusa_think:

Hans V70

Dat spul werkt echt goed. Ik heb al vele middeltjes geprobeerd maar lijnolie blijft echt maanden zitten. Ik denk dat 2x per jaar voldoende is. En wat betreft vlekken op de lak (gebeurt vaak na een regenbui als de lijnolie nog niet goed droog is), met een beetje velgenreiniger op een doek is het er zo weer vanaf. Dit in tegenstelling tot andere oplosmiddelen.

razorx

No gek*t met allerlij mideltjes van Sonax en trawanten maar eens zo verstandig geweest het advies op dit forum op te volgen.

Gekookte lijnolie: Geweldig, blijft goed zitten, in ieder geval veel langer dan de officiele rommel, en maakt het mooi antraciet kleurig.

Aanrader!

RRRRR_Ramon

Citaat van: Hans V70 op 09-11-2007 20:47:47
Dat spul werkt echt goed. Ik heb al vele middeltjes geprobeerd maar lijnolie blijft echt maanden zitten. Ik denk dat 2x per jaar voldoende is. En wat betreft vlekken op de lak (gebeurt vaak na een regenbui als de lijnolie nog niet goed droog is), met een beetje velgenreiniger op een doek is het er zo weer vanaf. Dit in tegenstelling tot andere oplosmiddelen.

Waar smeer jij met je V70 nou lijnolie op ???  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

razorx

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-11-2007 21:28:01

Ik geloof niet dat we dat willen weten. ;) :-X

Misha

Citaat van: razorx op 09-11-2007 21:46:58
Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-11-2007 21:28:01

Ik geloof niet dat we dat willen weten. ;) :-X
Nee, die plek lukt niet, het ontvlamt makkelijk bij wrijving.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronbroek

Kop staart botsing veroorzaakt inferno

van onze verslaggever.

In de nacht van donderdag op vrijdag j.l. heeft een in eerste instantie onschuldige kop staartbotsing een inferno veroorzaakt.

Beide auto's waren van het type Volvo 850, zo meldde een ooggetuige.
De inzittenden zijn met de schrik vrijgekomen.

Op diverse fora gaan geruchten dat bumperdelen van beide wagens waren behandeld met gekookte lijnzaadolie, hetgeen een exotherme chemische reactie tot gevolg kan hebben.

Verder gegevens ontbreken.

:eusa_shifty: