190 kmh op lpg normaal

Gestart door capri, 09-11-2007 22:27:02

Vorige topic - Volgende topic

capri

Hallo

Wij hebben een 850 2.5 glt automaat op lpg gekocht.
Wat mij tegenvalt is de topsnelheid van 190 kmh.

Het is een lpg instalatie met verdamper.

Optrekken met de automaat in de sportstand tot 150 gaat redelijk rap maar naar de top duurt wel erg lang.

Valt behoorlijk tegen voor een auto met 170 pk.

Mijn vorige hobby auto een capri 2.8i met 160 pk was snel 225kmh.

Wim

Snellebaksteen

Dan klopt er toch iets niet. Mijn 10v op een LPG verdamper installatie loopt zonder veel moeite 200. Bij een wat langere weg haalt ie de 210 ook nog wel.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

JoopS

Stap eens uit bij die snelheid. Het is 52,8 meter die je elke seconde aflegt. Waar hebben we het over  ???
Tja........

FGG

Met onze 20V op LPG (verdamper) is de koek bij 200 op.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

konniekip

Dit is normaal, mijn benzine GLT automaat! Kon ik met moeite over de 200 persen, en reed dan 210 max. Met LPG lijkt me dit vrij normaal. Vergeet niet dat de luchtweerstand van onze baksteen enorm toeneemt bij dit soort snelheden.

R.Bijl

ik rij het ook dagelijks... :eusa_whistle:  ;D

bij mijn glt werdt het rond de 200 ook moeilijk,dus volgens mij redelijk normaal.
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Geert-Jan

Valt mij een beetje tegen ???

De mijne... een 2 liter 10v haalt op lpg (op de duitse autobahn) toch 195 km/h op de teller. ;D

En dan hebben we het over 126 paardekrachtjes - 10% ongeveer.

Ps.. toch waren het geweldige wagens die Capri's heb er zelf 2 gehad (2.3 versie laatste type)

Volvo850Club lidnr.0504409

Misha

mijn 10v op LPi weliswaar haalt 210 met gemak, en loopt dan moeizaam door naar 220...
en heeft natuurlijk maar 144 Pk van origine..

maar heeft natuurlijk niet zo'n dikke ring zitten.
Sterker nog, het lijkt eigenlijk niet op jouw situatie, sorry.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

daytonawim

De GLT met LPG haalde ook echt de 200 wel, maar dan werd het ook wel allemaal
lastig.

Maar ik vermoed dat het em in je automaat zit, ik had een schakel, probeer het eens op een lang stuk maar dan met de wind in de rug of op een lichte aflopende weg.

Overigens zal die Capri met die 225 ook wel moeite gehad hebben. Heb jaren Granada 2.8i gereden in Duitsland, daarna de Scorpio 2.8i die ging een stuk harder :-)

de boekhouder

De at heeft op papier al een iets lagere top dan de mt, (at: 200 tegen mt:215; bron carbase/aw.);
vervolgens zit er nog een verdamper lpg in en is die min. 13 jaar oud. Zo vreemd lijkt met het dus niet......
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Geert-Jan

Citaat van: daytonawim op 10-11-2007 22:13:48
De GLT met LPG haalde ook echt de 200 wel, maar dan werd het ook wel allemaal
lastig.

Maar ik vermoed dat het em in je automaat zit, ik had een schakel, probeer het eens op een lang stuk maar dan met de wind in de rug of op een lichte aflopende weg.

Overigens zal die Capri met die 225 ook wel moeite gehad hebben. Heb jaren Granada 2.8i gereden in Duitsland, daarna de Scorpio 2.8i die ging een stuk harder :-)

Vergis je niet in een Capri voor die tijd een zeer gestroomlijnde auto dwz de cw waarde was ontzettend laag ik meen iets van 31 :o

Volvo850Club lidnr.0504409

capri

Hoi

Vandaag nog even op benziene gereden en haalde net de 210 kmh.

De capri had dus geen enkele moeite om de 225 te halen.
Mijn laatste 2.8 i was gewoon een beest en stoomde zonder probleem zeer snel naar zijn top.

Van 0-100 onder de 8 seconden.

Maar ja 1200 kg met 160 pk en vier bak wil wel natuurlijk.

De auto een maand geleden verkocht door gebrek aan tijd en had geen zin meer om veel te sleutelen.

Ik wilde graag een T5  op lpg maar helaas was het potje leeg door de verbouwing van ons huis.

Volgend jaar komt er zeker een T5 om de pijn iets te verlichten wegens de verkoop van de capri.

wim 

de boekhouder

capri...............jeugdsentiment..........lang een favoriet geweest !   8)

daar dit toch een voorstelrondje wordt of hoort te zijn, naast de foto van je glt zou ik een plaatje van je capri ook wel aardig vinden !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

capri

Van mijn ex capri bedoel je.

Foto,s plaatsen op het forum lijkt mij best lastig.

Weinig verstand van computers

-D©©©L-

Citaat van: capri op 10-11-2007 23:46:57
Van mijn ex capri bedoel je.

Foto,s plaatsen op het forum lijkt mij best lastig.

Weinig verstand van computers

Verstand van computers hoef je daarvoor niet te hebben, die zal het zonder sleutelen best willen doen.
Steek je licht hier eens op: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13191.0
D'r staat wel wat onzin in over dat je beter langzame postzegel formaat foto's kan plaatsen (laatste zin), maar de rest van het verhaal is wel duidelijk