Dump Valve

Gestart door lipton, 10-11-2007 13:32:09

Vorige topic - Volgende topic

lipton

hey, ik heb vandaag een deeltje van mijn update gedaan.

ik heb onder andere een dumpvalve laten steken bij filipe zijn volvo garage.

heel mooi heel goed.

nu 1 ding dat ik me nog meen te herinneren van dave (dave T5 Freak) op de meeting soesterberg over x aantal maanden is dat zijn geluid heel erg goed te horen was zelfs als ik reed en hij goed in toeren trok hoorde ik zijn dumpvalve terwijl ik zelf in mijn wagen zat.

ik reed op de baan en gaf gas open maar hoorde niets :-\

nu als ik stil rijd en ik geef gas hoor ik het heeeeeeel miniem.

hoe kan ik het luider doen krijgen want zo heb ik ook geen geniet van mijn geld.

er load nu een foto op waar ik aan de buiten kant de 'vijs' wat heb uitgedraaid maar ik weet niet wat doen.

mvg Gio

R o b

Jij reed toch automaat?

lipton

JCviggen

Een bov ga je in een automaat niet horen tijdens volgas enkel bij gas lossen nà volgas. Met een handbak moet je iedere keer gas lossen om te schakelen daarom dat je ze goed hoort.

Is er een block off plate op de turbo gekomen of werkt de originele CBV ook nog mee?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

lipton

euhm block off plate?
alles origineel, weet je daarmee genoeg?

de automaat moet toch ook verschakelen dus moet toch ook gas lossen niet ?

R o b

?

Heb zelf de wijsheid niet in pacht maar nu mag je toch wel echt ff een paar minuten wat gaan inlezen op het forum hieromtrent!  :eusa_shhh: ;)

lipton

Rob, ik heb dit gedaan alvorens deze topic te starten !

en ik vond niets enkel en alleen buiten mijn eigen topic

JCviggen

Omdat je het gaspedaal op de vloer houdt blijft je gasklep open en valt de druk in het inlaatspruitstuk niet weg. Daardoor kàn de BOV niet openen want ze wordt dicht gehouden door de druk van het inlaatspruitstuk. Je turbodruk piekt zelfs even bij schakelen, bij een handbak valt de druk helemaal weg waardoor de BOV open kan.

lipton

ahzo nu snap ik het.

dus mag ik doen wat ik wil (ook rijstijl) maar ik zal nooit het geluid kunnen krijgen als die van een manuele wagen

:'(

JCviggen

Klopt. Als je show wil geven moet je gewoon ff op het gas en dan lossen  ;D

Maar ik zou ff navragen of ze de standaard klep van de turbo hebben afgehaald en dichtgemaakt, als dat niet gebeurd is gaat de BOV heel erg stil zijn.

lipton

achzo.

hier foto van die dumpvalve

Emiel

Turbo-Geek

Als dat het enige is wat erop is gekomen dan mis je dus de block off plate.
Daarbij komt dat er verschil is tussen de diverse BOV's qua geluid (verschil in merk).
Ik heb ook een BOV (HKS SSQV) en ik hoor hem al vrij hard vanaf 0.5 bar boost, ik hoor hem blazen (relatief zacht) tot zo'n 0.4 bar .. Klopt ook wel omdat ie dan puur via de eerste stage afblaast.
En ja, zoals verteld, alleen hoorbaar bij een automaat als je het gas loslaat.

Vind wel dat de installatie een stuk netter kan ipv fabrieks vacuum leiding en een dozijn aan tie wraps (was niet nodig geweest aangezien de officiele leiding te samen loopt met de wastegate en compressorhuis leiding en pas tevoorschijn hoeven te komen achter de bovenste motorsteun langs).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

lipton

dus als ik dan zo'n plaat laat steken zal ik mijn geluid zwaarder horen?

ik heb net gaan rijden en gas gegeven en dan los laten in D(drive) en dan hoor ik hem blazen (niet heel erg luid maar ik hoor hem)

maar als ik terwijl ik rijd of stil sta in neutraal zet en ik ga eens goed in toeren dan blaast hij niet.
dat versta ik niet of komt dit door die plaat die er niet is.

en wat kost zo'n plaat ongeveer?

mvg

dankbij voorbaat
gio

-D©©©L-

Stationair blaast die dumbvalve bijna niet; je hebt dan immers geen turbodruk opbouw.