lambda sonde lampie! ja ... verkeerd getankt?

Gestart door cas, 11-11-2007 01:12:48

Vorige topic - Volgende topic

cas

ehmm... aangezien ik altijd op diesel reed en nu een benzine slang pakte met een zo goed als lege tank, en er euro 98 in pompte.... na 30 liter merkte ik dit :eusa_whistle:. dus dacht. ik rij dit op en dan weer 95 wat er in hoort? (v70 uit 97)

heb gezocht met zoeken, maar bij invoer " euro98 " krijg ik alle koopjes in euro!

alleen! nu ging mn lambda lampie aan, 2 e van rechts? naast service lampje? een oranje met een letter A met een soort van dakkie naar linkss..... geen verschil verder in motorvermogen, maar ik ben alergisch voor dit soort lampjes,dus wil er vanaf!! :eusa_wall:

komt dat door die 98? wat is wijsheid. deze oprijden? of er 40 liter euro 95 overheen gooien?
of maakt het geen fuck uit en heb ik een ander probleem. en ja, ik weet het , uitlezen bij dealer. maar als ik nu al weet wat de oorzaak is, laat ik het liever resetten bij dealer als die 98 er uit is. :(

hoor het wel !!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

-D©©©L-

Ik gok een vacuum lekje. dat dat samen met je 98 tankbeurt valt is toeval. Wacht even af, meestal gaat ie vanzelf wel weer uit.

Een andere bekende oorzaak zijn de contacten van de LMM. Contacten schoonmaken, invetten en de kabel met een tie-wrap vastzetten aan het huis van de LMM.

elianmars

98 is alleen maar lekkerder voor de motor. Daar krijgt-ie niks van, hoor.  ;)

Ik gooide niks anders dan 98 in m'n T-5.

cas

hmmz.... maar dit lampje kan nooit grote reparaties betekenen? dus uitlezen bij dealer is zonde geld? dat vacuum lekje, kan ik dat nalopen?

reseten heb ik op gezocht, accu polen los heeft geen zin begrijp ik....

-D©©©L-

Citaat van: cas op 11-11-2007 01:20:51
hmmz.... maar dit lampje kan nooit grote reparaties betekenen? dus uitlezen bij dealer is zonde geld? dat vacuum lekje, kan ik dat nalopen?

reseten heb ik op gezocht, accu polen los heeft geen zin begrijp ik....

na een aantal (ca 6) probleemloze cycli (starten-helemaal opwarmen en stilzetten) zal het lampje vanzelf uit gaan, de code is dan nog niet weg. Hoe is je verbruik nu ?

cas

hhmmzz... verbruik is volgens mij wel normaal,maar t is nu wat laat om snel even een blokje om te gaan. normaal aan wat ik de afgelopen week reed dan. ik heb overigens maar 400 km op een volle tank kunnen rijden. (stadsstukkjes).

zit te denken om maar lekker een eigen obd2 te kopen. dit zal vast wel vaker voor komen, en reseten a 14.50 (goedkoopste!) zie ik niet zitten.

en kan ik zo mede volvo-ers helpen in den haag en omgeving  :eusa_dance:

maarrrrr... ja. IK HAAT lampjes. ergens blij dat de vorige auto niet meer is, door dat stomme lampje, en nu heb ik er WEER 1 met een storingslampje. dat soort dingen verpesten je stemming behOOrlijk..

morgen stukje rijden. heb overigens 2 keer al auto volledig uit en weer nieuw gestart. maar meteen lampje aan...

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 11-11-2007 01:15:47
Ik gok een vacuum lekje. dat dat samen met je 98 tankbeurt valt is toeval. Wacht even af, meestal gaat ie vanzelf wel weer uit.

Een andere bekende oorzaak zijn de contacten van de LMM. Contacten schoonmaken, invetten en de kabel met een tie-wrap vastzetten aan het huis van de LMM.

Yep. Gewoon doorkachelen en na 100km of 6x starten spreken we verder ;)

Gr 8)

Ludo

Citaat van: cas op 11-11-2007 01:12:48
heb gezocht met zoeken, maar bij invoer " euro98 " krijg ik alle koopjes in euro

;D

98 is het octaangetal, dus als je dan gaat zoeken op "octaan" krijg je betere resultaten.  ;)

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...