Uitwijkmanoeuvre over stoep: Rechtervoorwiel ophanging scheef

Gestart door AntonioMontana, 11-11-2007 02:09:06

Vorige topic - Volgende topic

AntonioMontana

Zoals de titel al aangeeft moest ik vanavond uitwijken voor een idioot die mijn weghelft opreed ineens, ik moest met 50km/u naar rechts uitwijken en pakte daar 2 goed dikke stoepranden mee.
De tegenligger reed natuurlijk vrolijk door en het ging zo snel dat ik snachts nooit zijn kenteken kon zien.  >:( >:( >:(

Resultaat: Compleet scheef rechtervoorwiel, is helemaal gekanteld in de wielkast, stuur staat nu dus ook scheef en of rechtsachter het goed doorstaan heeft weet ik niet.
Ik ben er wel mee naar huis gereden, dat ging nog maar met verplicht tegensturen naar rechts dus ook de banden zullen het niet leuk gevonden hebben.

Waar moet ik rekening mee houden wat er waarschijnlijk allemaal kapot is? Kan ik me alvast gaan voorbereiden of de totaal niet uitkomende financiele domper  :-\

thuur

Stuurstang en draagarm. Laat ook je velg opnieuw balanceren.

Gr :-\

AntonioMontana

Zooo... bij daglicht met een vriend er even naar gekeken, en het ziet er lekker uit:

Scheef:

Schokbreker zit sowieso een fijne knik in:

Velg en band zijn er ook goed aan,

Draagarm ziet er nog goed uit, klap is volledig verticaal geweest zo lijkt het.

Voorlopig plan de campagne: nieuwe velg+band (herstellen van de velg kost denk een berg?), 2 nieuwe schokbrekers voor (links ook maar meteen) en ik breng dan meteen verlagingsveren,nieuwe veerschotelrubbers, nieuwe onderste motorsteun en endlinks.
De stabilisatorstang heeft ook een klap gehad zo ziet het er naar uit die vervang ik ook.

Pfffffffffffff....al met al hoop extra werk en kosten door een paardenreet die mijn weghelft op kwam, had m beter frontaal kunnen pakken dan had de verzekering van hem alles mogen vergoeden  >:(

Bigvolvo

Ja jongens Ik het het met me eigen ogen gezien. Echt zonde dat je op deze manier beloond word voor goed stuurmanschap.

Life is Fucked up
Bigvolvo Is the way to go!

thuur

Dat ziet er niet best uit idd :-\

Houd toch maar rekening met nieuwe draagarmen.. Dat merk je als de auto zweverig/zwabberig/zoekerig aanvoelt, of het stuur naar 1 kant trekt bij het remmen/gasgeven.

Waarborgfonds geen optie?

Suc6!

Gr ;)

Rijns_t5r

8) heb je het subframe ook nagekeken(waar je draagarm bevestigd is aan het subframe,kijk naar scheuren of vervorming!!!!)
als ik het goed begreep heeft ook met het achterwiel een flinke opdonder gehad?
als nou alles gerepareerd is,ga dan 4 wiels uitlijning doen,kan je zien of je achteras nog recht is,zoniet,as kopen en 4 uurtjes sleutelen.
als je het op het voorwiel niet goed krijg heb je nog magic camber bouten.

succes
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Bigvolvo

Ik kon geen scheurtjes in de draag armen maar het is zeker iets om te checken.

Als hij op de brug staat kunnen we dat prima na lopen.

Bigvolvo

He montana,

Heb je al je onderdelen gevonden en een dag ingedacht om bij mij brug langs te komen?

AntonioMontana

Zo! Er is een hoop gebeurd vandaag!
Vanmorgenvroeg 8uur richting Maastricht gereden, niet te hard met het scheve wieltje ::)
, waar 'Wepster' mij zou helpen met het vervangen van een stapel onderdelen.

Om een lang verhaal kort te maken: Wepster heeft ondanks een paar tegenslagen alles weten te vervangen, super!  :eusa_clap: :eusa_dance:

Vervangen zijn:
2 schokbrekers voor, stab. stangen/endlinks voor, veerschotelrubbers, 1veerschotellager (had wepster toevallig nog liggen en die was beter dan die bij mij erop zat),onderste motorsteun, rechterdraagarm en rondom verlaagd met Apex veren.

Tegenslagen naast een aantal muurvaste bouten waren :
Een kapotgedraaide slechte wielslotbout, ik zag alles al bijna strandden maar wepster niet gelukkig   :eusa_clap: (is ingeboord en met engelse tap linksom erin is uiteindelijk de kop afgebroken waarna na demontage van de remschijf het restand van de bout eruit gedraaid kon worden, pfewww)
De onderste bout bij de achtervering draaide mee en kon dus niet gelost worden, maar ook dat probleem werd getackled na een paar geplaatste lasjes!

En wat telefoonfotos:
-Wielbout uitboren

En de boel is los, onderin is het restand van de afgebroken wielbout nog te zien

-Oude schokbrekers, kromkrom

Nieuwe apex veren, rubber en lager erop

Lassen van de meedraaiende bout bij de achterveren

Mijn accu leek leeg te zijn gelopen tijdens het klussen, vandaar even gekoppeld aan wepsters 850, bleek achteraf een smerig/geoxideerde accupool te zijn, problem solved!

Nu nog 4kant laten uitlijnen en een nieuwe band erop (velg later denk ik), en alles is weer opgelost!En beter geworden, verlaagd ;D
Bij deze nogmaals onwijs bedankt wepster!  :eusa_clap: :eusa_dance:

wepster

ene hoe licht dat nu op de weg rijd het een beetje beter of niet ;D ;D ;D
oja die blonde word morgen even genekt zit me nu al te verheugen  ;D ;D ;D

Enno

zo zo....drukke dag geweest....maar weer een (Strak) rijdende roffel...op de weg..

AntonioMontana

Citaat van: wepster op 17-11-2007 23:12:39

Ja rijdt super! :)
Die blonde morgen, geniet ervan! En die donkere is ook niet verkeerd! (Gaat dit over vrouwen hoor ik ze denken... ;) )

wepster

Citaat van: AntonioMontana op 17-11-2007 23:32:13
Citaat van: wepster op 17-11-2007 23:12:39

Ja rijdt super! :)
Die blonde morgen, geniet ervan! En die donkere is ook niet verkeerd! (Gaat dit over vrouwen hoor ik ze denken... ;) )

laat ze maar lekker denken wij weten beter haha
heeft het nog gekraakt of niet en ja de wegligging is toch ook wel getest neem ik aan op die kleine rit van hier tot in het noorden?????????

Scooby Doo

Dat veerpootje heeft inderdaad een flinke opdoffer gekregen.  :eusa_wall:
Staat gvd. goed scheef. :o Sommige idioten zouden ze toch echt hun rijbewijs moeten afpakken. :police:

Ik hoop dat de problemen hierbij zijn opgelost.

P.S. Die velg is volgens mij nog perfect te redden.
Puppy Power!!!

Bigvolvo

Ik ben wel benieuwd hoe die velg nog te redden is dan?