Handrem vast?

Gestart door Enno, 12-11-2007 19:58:37

Vorige topic - Volgende topic

Enno

wil vandaag wegrijden met de 850 van de oprit. Wordt het achterwiel links achter helemaal stilstaand meegesleept. Ik dacht al, wat rijdt hij rot weg....

Na wat heen en weer rijden met de auto voor / achteruit...& de handrem  een paar keer bedienen deed hij het weer normaal..

Wat is dit?

Zippo

Remschoen vast aan de trommel, gebeurt vaak bij vorst of na het auto wassen is mijn ervaring.
Gewoon in de 1ste versnelling zetten en geen handrem gebruiken. (met vorst)

Enno

na het wassen van de auto dus....rem is nu weer vrij.....

Is dit een teken van ...aankomend onderhoud?

thuur

Citaat van: Enno op 12-11-2007 20:36:11

Nee ...een teken dat je ...Volvo 850 rijdt :D

Loshalen, roest en troep wegschuren, invetten met keramisch vet of kopervet op de raakvlakken (m.u.v. de schoenen uiteraard), monteren, stellen en dan kun je weer een paar jaar.

Gr ;)

Enno

Citaat van: thuur op 12-11-2007 20:51:28
Citaat van: Enno op 12-11-2007 20:36:11

Nee ...een teken dat je ...Volvo 850 rijdt :D

Loshalen, roest en troep wegschuren, invetten met keramisch vet of kopervet op de raakvlakken (m.u.v. de schoenen uiteraard), monteren, stellen en dan kun je weer een paar jaar.

Gr ;)

Heb dus 2 auto's die ik met kopervet kan behandelen...want...ik vind de V70 na het vervangen van handremkabels ook niet echt lekker werken...

kloenk....

af en toe wel..handremwerking
af en toe niet. handremwerking

En het gevoel dat er ergens iets blijft hangen

thuur

Yep, tis echt een kwaaltje. Ik begin niet meer aan 'reparaties' aan de achterremmen. Wat ik nu doe:

Doorrijden met de wetenschap dat er soms geen handrem is. Sparen. Volvo remschijven en blokken kopen, remklauwen bij Scandcar halen en dan nog handremschoenen scoren. Op een middag alles vervangen door nieuw.

Door schade en schande wijsgeworden: aardbevinggevoel, piepen, janken, trillen, klonken, vastzittende wielen, .... Dat wil ik niet meer :eusa_hand:

Gr 8)

Enno

Citaat van: thuur op 12-11-2007 20:58:02
Yep, tis echt een kwaaltje. Ik begin niet meer aan 'reparaties' aan de achterremmen. Wat ik nu doe:

Doorrijden met de wetenschap dat er soms geen handrem is. Sparen. Volvo remschijven en blokken kopen, remklauwen bij Scandcar halen en dan nog handremschoenen scoren. Op een middag alles vervangen door nieuw.

Door schade en schande wijsgeworden: aardbevinggevoel, piepen, janken, trillen, klonken, vastzittende wielen, .... Dat wil ik niet meer :eusa_hand:

Gr 8)

Thuur,

Een ding valt me op.........

VOLVO remschijven......

Er zit op mijn V70 geen originele schijf achter. Maakt dit uit voor de werking van de handrem?

Dan ga ik me voor de v70 niet druk meer maken, hij is net door de APK.....alleen een verse set schijven achter origineel volvo kan dan geen kwaad als ik eens een keer geld te veel heb......

Hetzelfde staat me dus ook bij de 850 te wachten...

Johann

Gewoon altijd eerst een metertje vooruit rijden. SDII had afgelopen week 't zelfde na 2 weken stil te hebben gestaan op de oprit. Ik heb maar een half metertje ruimte aan de voorkant maar het was genoeg.  ;)

thuur

Citaat van: Enno op 13-11-2007 00:02:32
Citaat van: thuur op 12-11-2007 20:58:02

Gr 8)

Thuur,

Een ding valt me op.........

VOLVO remschijven......

Er zit op mijn V70 geen originele schijf achter. Maakt dit uit voor de werking van de handrem?

Dan ga ik me voor de v70 niet druk meer maken, hij is net door de APK.....alleen een verse set schijven achter origineel volvo kan dan geen kwaad als ik eens een keer geld te veel heb......

Hetzelfde staat me dus ook bij de 850 te wachten...

Nee ik denk niet dat de handremwerking veel wordt beinvloedt door de schijf. Het systeem is heel simpel en al een jaar of 50 oud :-X

Je keuze voor niet-origineel begrijp ik prima. Aan de voorkant heb ik ook weinig origineel zitten. De achterkant moet gewoon werken, meer niet. Veel vertraging komt daar toch niet van, hoofdzaak is dat het stabiel is en blijft. En dan ook nog zonder getril of gepiep. Origineel voldoet prima in mijn eisen.

Gr ;)

Enno

Citaat van: Johann op 13-11-2007 00:04:43
Gewoon altijd eerst een metertje vooruit rijden. SDII had afgelopen week 't zelfde na 2 weken stil te hebben gestaan op de oprit. Ik heb maar een half metertje ruimte aan de voorkant maar het was genoeg.  ;)

Ik trok een bandenspoor van 2 meter ;)?

nadat ik 2 keer op en neer  gereden was (1 meter voor ) deed de rem het weer.....

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 13-11-2007 01:36:12
Citaat van: Johann op 13-11-2007 00:04:43

Ik trok een bandenspoor van 2 meter ;)?

nadat ik 2 keer op en neer  gereden was (1 meter voor ) deed de rem het weer.....
Parkeren in de "P" mag ook. ;)

pwassink

Citaat van: -D©©©L- op 13-11-2007 01:41:21

Parkeren in de "P" mag ook. ;)

Kritische opmerking hierover:

Alleen kun je die Automaat in P Parkeeractie in Parijs, of met een buurman die fileparkeren aan het oefenen is weer beter niet doen. Dus woon je in een typische " bonk-bonk-uitparkeren" straat kies dan een andere optie (meegenomen baksteen voor t wiel ofzo .. )   ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

Dit is dus de reden waarom ik mijn auto nooit op de handrem wegzet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hathü

Heb ik ook al eens gehad, was niet de handrem, maar remschoen(remblokken dus)die vast zat, een hoop zooi, roest, stof en modder verwijderd van de remklauwen, wat vet gesmeerd en tot nu toe geen last meer gehad.

Ludo

Citaat van: hathu op 13-11-2007 19:52:38
...remschoen die vast zat, een hoop zooi, roest, stof en modder verwijderd van de remklauwen, wat vet gesmeerd en tot nu toe geen last meer gehad.

dus je maakt de remklauw zuiver om de remschoen gangbaar te maken?...  :eusa_think:

;)