olie lekkage bij verdelerkap en nokkenas positie sensor

Gestart door MARCELO, 30-06-2003 16:03:52

Vorige topic - Volgende topic

MARCELO

ik heb een t5r uit duitsland gehaald en deze lekt olie bij de verdeler en de nokkenas positie sensor. nu heb ik gehoord dat dit door een te hoge carterdruk kan komen en die veroorzaakt word door een verstopt slangetje.
heeft iemand dit al eens mee gemaakt en weet welk slangetje dit is

Marc 0101.001

Kwestie van nieuwe keerringen monteren. Klusje wat je makkelijk zelf kunt doen, wel opletten met de nokkenas-positiesensor want die is zeer kwetsbaar.

850Joris

Weet je het zeker?

Ik heb ook olie in regio gehad door een lekkende vuldop.  Nieuw rubbertje in dop en klario!

Ramon

Het zou inderdaad een verstopte carterontluchting kunnen zijn.

Check ook je keerringen aan de distributie zijde eens (zijdeksel kan je met een bout verwijderen)

Overigens kan het inderdaad ook via je oliedop heel geniepig onder de afdekplaat van je bougies naar je de rand van je kleppendeksel lopen.

Als je nu ook lekkage langs je distributieriem hebt,  is het oppassen. Het rubber van je ditributieriem en olie verdragen elkaar niet.

Ramon ;D  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Peth©oni

Wat 850joris zegt is inderdaad de eerste tevens meest voorkomende lekkage in die regio en ook de goedkoopste...  ;) nieuw rubber ring in de vuldop en klaar  ;D

suc6...

MARCELO

de olie vuldop lekt ook wel iets maar de verdeler zat ook vol met olie, en achter de distributie lekt hij ook, dus ook maar nieuwe keeringen in zetten, de riem moest toch al vervangen worden.

bedankt voor de tips

Peth©oni

Zippo

Citaat van: 850 t-5r op 01-07-2003 08:42:33
de olie vuldop lekt ook wel iets maar de verdeler zat ook vol met olie, en achter de distributie lekt hij ook, dus ook maar nieuwe keeringen in zetten, de riem moest toch al vervangen worden.

bedankt voor de tips

Als je toch de distributieriem laat vervangen, kun je net zo goed die keeringen ook vervangen! ;)

Zippo

denkweb

Ramon

Als je de distributie toch al los hebt, kan net zo goed  de voorste krukaskeerring ook vervangen....

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Marc 0101.001

Ja, en check meteen spanrol en alle looprollen. Ook meteen waterpomp controleren! De looprollen mogen geen speling of schavend geluid hebben. Mocht je nog looprollen, spanmech. e.d. nodig hebben dan heb ik nog een complete set liggen voor de distributie, die had ik namelijk net vernieuwd toen mijn motorblok kaputt ging.... Heeft er ca. 4000 km opgezeten en alles origineel Volvo.

micdee

Als je de motor toch los heb liggen vervang um dan voor een gloedje nieuwe 2,5T (300PK) motor hoef je verder nergens meer naar te kijken  ;D ;D

denkweb

Wat moeten mensen toch wel niet denken van onze goedbedoelde adviezen ;-)

Zippo

Citaat van: micdee op 02-07-2003 03:24:18
Als je de motor toch los heb liggen vervang um dan voor een gloedje nieuwe 2,5T (300PK) motor hoef je verder nergens meer naar te kijken  ;D ;D

Kost dat??
Kun je dat bij mijn auto ook? Ik ken wel iemand die de onderdelen heeft liggen......... ;D ;D

Zippo

Rene