Welke externe HD?

Gestart door Domaso, 14-11-2007 17:28:12

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Ben op zoek naar een nieuwe externe harde schijf. Liever geen Conceptronic (met Samsung HD) gezien mijn slechte ervaring.  Wil een keuze maken uit de volgende:

Iomega Value Series Desktop HD 320GB

Iomega Value Series Desktop HD 500GB

Western Digital My Book Premium Edition 320GB

Western Digital My Book Essential Edition 500GB

Wie heeft met een van deze schijven goede/slechte ervaringen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

gr. Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Vulk

Vriend van mij heeft de wd MyBook 500GB, is heel robuust ding, maar wel groot en duur vind ik.

Ik heb zelf een lacie 500gig Porsche design, stukken kleiner en goedkoper (en stiller).

thuur

Ik heb uitsluitend goede ervaringen met WD. Met Seagate heb ik minder goede ervaringen, al lees ik wel eens anders. Ik kan me een serie van IOMega herinneren waar ze deze schijfjes in stopten. Wat ze nu gebruiken weet ik niet.

De koreanen loop ik met een grote boog omheen. Hitachi/IBM/Compaq scoort net iets boven gemiddeld in mijn wereld.

Gr ;)

Vulk

Een algemene regel is er niet echt voor.

Kijken naar prijs, capaciteit en garantie vind ik.

Turbo-Geek

Heb zelf de My book 500Gb en vind het een prima ding, met name de auto power on/off functie is handig (automatisch aan/uit) als je PC/laptop uit zet, dus je kan hem helemaal weg bouwen zonder dat ie steeds binnen hand bereik is.
Ook erg te spreken over Samsung hdu's, veel voor weinig en tot heden ook betrouwbaar gebleken.
Enige problemen ooit gehad met 2x IBM 'deathstar', maar IBM van toen is niet meer de IBM van nu.

Als de prijs niets uit maakt dan zou ik nu gevoelsmatig voor WD kiezen.

Vwb garantie EXTREEM goeie ervaringen met Seagate  :eusa_clap: Ik had een jaar oude 300Gb Maxtor schijf en inmiddels is Maxtor over genomen door Seagate. Online gechecked mbt garantie en die had ik nog steeds. Online een soort 'report' ingevuld en moest hem toen opsturen naar Seagte ergens op Schiphol. 4 weken later een splinternieuwe 300GB Seagate schijf rechtstreeks vanuit Singapore met Fedex !
Kosten ?  Enkelt de kosten voor een pakkettje naar schiphol (6 euro zoveel).
Dat is pas service  ;D

Voor de mensen die het zich afvragen, ik heb nu in totaal 8 hardeschijven die dienst doen waarvan de oudste zo'n 7 jaar oud is en de jongste (2 stuks) dateren sinds Mei 2007.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

razorx

Als computergroothandel raadt ik uitsluitend WD aan.

Ik zie vrij representatieve aantallen disken voorbijtrekken en het verschil is frappant.

Maxtorretjes sterven net voorbij de garantie, Seagates ietsje later.

Van WD kan je ook disks kopen met drie of vijf jaar garantie.

Als je een losse behuizing koopt heb je keuze in je merk en type HD.

Iomega gebruikt vaak Seagate.

Esveldt

Ik hoor niks over Samsung.

Had vroeger ook altijd Maxtor, wat een herrie schijven.

razorx

WD heeft nog een ander voordeel.

Als enige fabrikant bieden zij de mogelijkheid  bij defect een nieuwe te sturen en de garantieafwikkeling pas te doen als je je data hebt gered (of geprobeert hebt) te redden.

reMARKable

Ik heb een WD mybook 500GB. Zeer prettig en stil. Had verwacht dat de overdracht snelheid via USB iets sneller was maar dat heeft niks met WD te maken. ik ben een tevreden klant. Via internet de goedkoopste gezocht en opgehaald. Prima 8)

SIPS Master

Pssst.. Je kunt ook de elements uitvoering nemen zit gewoon een WD schijf in en is vaak een paar euro goedkoper....
Up the Irons!

razorx

Citaat van: SIPS Master op 14-11-2007 20:17:13
Pssst.. Je kunt ook de elements uitvoering nemen zit gewoon een WD schijf in en is vaak een paar euro goedkoper....
Klopt met de zelfde kwaliteitsklasse disk.

Domaso

Citaat van: SIPS Master op 14-11-2007 20:17:13

Western Digital My Book Essential Edition 500GB

Western Digital Elements USB (500GB)

My Book is ong. € 10 duurder

Word My Book, omdat de behuizing groter is, ook beter gekoeld (of niet zo warm)?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

razorx

In de praktijk geen serieus verschil.

Uiteraard geen kranten of zo er op leggen.

Dave

We hebben op't werk ook allemaal My Book. Ze blijven ze ook nieuw bestellen. Zal dus wel in orde zijn.

Domaso

Bedankt voor alle tips en adviezen. Heb gistermiddag een Western Digital My Book Premium ES Edition 500GB via internet besteld. Vandaag al geleverd. Ben al bezig te back-uppen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!