achterruitverwarming defekt

Gestart door achtenvijftig, 15-11-2007 14:30:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

achtenvijftig

Beste mensen, heb al eea bekeken over dit onderwerp maar kom er niet verder mee:

a: de zekering is heel
b: de schakelaar is heel (het lampje nu ook weer!)
c: de weerstand van de achterruitverwarming  is in orde
d: het relais boven je voeten in het vooronder hoor ik kortdurend (!) opkomen als ik de schakelaar indruk maar het ledje in de schakelaar laat echter kortdurend niets zien
e: geen onderbrekingen op het printje van het relais
f: geen verbrand of plakkend contact van het relais
f: en hoe nu verder- is de timer in relais soms defect of de bedrading onderbroken naar de achterruit- wie herkent dit probleem, reeds dank voor jullie reacties!

thuur

Indien Estate: Kan zijn dat de bekabeling in de scharnieren van de achterklep is gescheurd/beschadigd.


Gr :-\

achtenvijftig

Bedankt (het is inderdaad een estate); ik ga het daar verder uitzoeken, groet.

pwassink

Citaat van: achtenvijftig op 15-11-2007 17:57:07
Bedankt (het is inderdaad een estate); ik ga het daar verder uitzoeken, groet.

Zo uit het hoofd zitten die toch alleen in het Linkerscharnier ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Blije rijder

Sorry, sorry, sorry......................het was toch de zekering! De bedrading zit inderdaad aan de linkerkant, de 2 draden zijn echter zo dik en robuust dat ik daar eigenlijk niet aan twijfelde. Doorgemeten: dat was het dus niet.
Maar bij het volgen van de zwarte draad naar het chassis zag ik linksachter in de kofferbak 10 cm water staan te klotsen, hoe lang dat was weet ik niet (afvoer rubber verstopt). Daar dreef een relais in, vervangen maakte niets uit.
Toen maar naar Nordined die me direkt even wilde helpen (!). Zekering 28 gecontroleerd?.........nou nee maar wel 11 en die was heel!
De 28 dus niet, helemaal over het hoofd gezien, vandaar sorry, sorry, sorry.
Een zekering van 25 amp er in en werkte weer als vanouds. Toch is die net even te licht, gaat na korte tijd stuk: nu weer originele 30 er in, gaat goed. Ook het ledje doet weer mee.
Ps: was ooit mijn inlogcode kwijt: Blije rijder is dus dezelfde als achtenvijftig.