Rook onder de motorkap!

Gestart door cas, 15-11-2007 16:29:25

Vorige topic - Volgende topic

cas

en binnen als ik de normale kachel aanzet, volgens mij is het een uitlaatgaslekje, en meest voor de hand liggende bij spruitstuk, als ik de kap open doe en wat gas geef, komt het rechts van het spruitstuk vandaan, maar of het er ook echt TUSSEN vandaan komt kan ik niet constateren. aan de andere kant, zou ik het niet moeten horen als het spruitstuk lekt? je krijgt zon koppijn als de kachel aangaat, en t ziet er storend uit. :eusa_wall:

bovendien, denk ik dat dit misschien ook te maken heeft met mn lampje van de lambdasonde die sinds afgelopen week brandt.

is dit een vaker voorkomend iets? uitlaatgas lekje?

tenks maar weer!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Ik gok een vacuumlek, en dan vooral de slangen van de carterontluchting..

Gr ;)

cas

en dat verklaart dat lampje dan ook denk je? dus morgen even een nieuw spruitstuk pakking halen,  remmenreiniger voor reinigen carterontluchting, en nieuwe slangetjus (knietjes),...

of kan ik de pakking recycelen....

zal wel een klusje van zeg.... 3 uurtjes zijn?

thuur

Als een van de 2 slangen rondom de olieafscheider gebroken zijn kun je een lambdalampje verwachten ja.

Reken op minimaal 3 uur ja. De eerste keer is 4 a 5 uur realistischer (bakkie koffie, ff goed kijken, etc.).

Pakking moet je vernieuwen, tenzij deze net er op zit.

Gr ;)

cas

ik dank u vriendelijk !

zal wel volgende week worden, de griep heeft me te pakken  >:( 

Turbo-Geek

Als je je goed voorbereid en niet dom gaat bezuinigen (schoonmaken van carterventilatie onderdelen) dan kan je in 2.5 uur klaar zijn.
Een goeie voorbereiding (gereedschap, procedure goed doorlezen) maakt dit karwei tot een relatief simpel klusje.

Ik had trouwens mijn carterventilatie bij de aansluiting op de inlaat buis (op die regelklep) loszitten en bij langdurig voor het stoplicht staan kon ik hem ruiken ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

cas

Citaat van: Turbo-Geek op 16-11-2007 15:41:52
Als je je goed voorbereid en niet dom gaat bezuinigen (schoonmaken van carterventilatie onderdelen) dan kan je in 2.5 uur klaar zijn.
Een goeie voorbereiding (gereedschap, procedure goed doorlezen) maakt dit karwei tot een relatief simpel klusje.

Ik had trouwens mijn carterventilatie bij de aansluiting op de inlaat buis (op die regelklep) loszitten en bij langdurig voor het stoplicht staan kon ik hem ruiken ......

als ik het doe, doe ik het meestal (te) goed. een uurtje langer  boeit me niet, als ik maar zeker weet dat ik het goed doe.

maar met dom bezuinigen bedoel je? het schoonmaken? moet ik compleet nieuwe plaatsen zeg je?
ik ga naar de volvo dealer, en ik bestel:

1. uitlaatspruitstuk.
2. preventief de carterventilatie slangen
3. ???

remmenreiniger? gereedschappen heb ik genoeg en goed spul... dus dat zal het probleem niet zijn.
een KNOWhow2  heb ik volgens mij ergens al zien rondzwerven op het forum.

what ken go wrong ! !

EDIT:

de know how to inmiddels gevonden. en begrijp dat een nieuwe Carterventilatie de kosten niet zijn... wattha Fahk, is een vlammendover? heb meer ervaring met oldtimers, en ben dat daar nog niet tegengekomen. .... :eusa_whistle:

org nummer 9497550   pijp ( peilbuis )  € 25,20
org nummer 9497557   peilstok             € 16,10
org nummer 30637865 keering(kje)      €   1,20

org nummer 1271652 carter ventilatie   € 19,50
org nummer 1271771 haakse slang      €   3,50
org nummer 8653339 slang achterzijde pot  €   4,55
org nummer 9146489 slang bovenkant €   5,15

moet ik die peilstok onderdelen vervangen? nee toch? dit was gewoon omdat hij een gebroken stok had?

tis toch nog een flinke klus, maar komt goed met die beschrijving denk ik zo!  :eusa_dance:

Turbo-Geek

Ik bedoel dus het hergebruiken van klemmetjes, de vlammendover pot, bochtjes, slangen die nog goed ogen, en dat soort zaken.
Het kost allemaal relatief weinig en je bent dan zeker van nieuwe onderdelen die helemaal schoon zijn, niet broos en nog jaren mee kunnen.
  The things you own end up Owning you !