Problemi in di motori ( luchtmassa meter ???? )

Gestart door thiest5, 16-11-2007 10:49:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

#15
Thijs, ik denk dat de EGR klep ook moeilijk aan het doen is bij jou. Roken en motorstoringslampje hebben te maken met die klep.

Ik heb de EGR klep afgesloten d.m.v. een aluminium plaatje. Daarna is het motormanagementlampje gaan branden. Dat is normaal bij de 2.5D.
Daarom heb ik dus het vermoeden dat de klep bij jou niet werkt, zoals het hoort.


Hier de LMM van Bosch die Ramon en ik hebben gekocht: 108 euro inkl. verzenden


Edit: Kijk eens of het witte/transparante slangetje nog aan de buis net achter je luchtmassameter vast zit. Als die los zit, kun je ook problemen krijgen.

thiest5

mm ja dat zijn andere prijzen inderdaad.

naja ik denk zelf ook inderdaad dat de egr de boosdoener is. ik heb alles gecontroleerd vandaag. alleen die witte slang zal ik nog eventjes nakijken. Maar door dat plaatje in de egr gaat het lampje branden. wat heb je daar verder nog mee gedaan ? uitgezet ? of rij je nu altijd met lampje aan ? ik ga maandag die klep eraf schroeven en dan eens kijken of deze wel naar behoren werkt. misschien blijft hij of gewoon open staan of hij gaat helemaal niet open. maar ik denk persoonlijk het eerste omdat hij nu ook niet zo vlot trekt als hiervoor.

hoe werkt dat bestellen van die lmm e.v.t met ebay heb ik niet heel veel ervaringen.


thiest5

mm heeft iemand trouwens nog een idee hoe je de egr klep kunt testen ?

die vacuumpot bovenop verdenkt ik van een lek membraam.
ik heb net de egr klep eraf geschroefd en even gekeken in inlaat en uitlaat buis. er zit roet aanslag maar er is niks echt dicht gekoolt ofzo. ik zal proberen een foto'tje te maken ervan. hij is mooi schoon op wat roet na. de vacuum pot lekt volgens mij. want als ik hem indruk en mijn duim erop en daarna de egr dicht laat vallen met mijn duim op de vacuum aansluiting en je trekt meteen je duim eraf dan hoor je de lucht erin lopen. doe je deze poging nog een keer maar dan wacht je 10/20 seconden dan hoor je niks. Dus misschien membraam lek of hebben jullie nog een andere test mogelijkheid ???









alvast bedankt


Quota

Wat vervelend deze problemen zeg! Ik heb hier totaal gen last van, maar heb ook nog niet harder gereden dan 170 in Dld.

Ik ben niet echt een wizzkid, maar volgens mij kunnen wij met onze 2.5D vanwege een upgrade in het motormanagementsysteem niet zomaar onze EGR "afdoppen" zoals dat nog wel ging met de echte TDI's, dit resulteerd in een motorstoring, waardoor de auto inderdaad in de noodloop gaat....

Just my 2 cents...


elianmars

#19
Citaat van: Quota op 18-11-2007 12:19:31
volgens mij kunnen wij met onze 2.5D vanwege een upgrade in het motormanagementsysteem niet zomaar onze EGR "afdoppen" zoals dat nog wel ging met de echte TDI's, dit resulteerd in een motorstoring, waardoor de auto inderdaad in de noodloop gaat....

Just my 2 cents...



Dat is dus niet waar.

De EGR klep is wel uit te schakelen, waardoor het motormanagementlampje gaat branden, maar de motor gaat niet in een noodprogramma.
Ik heb afgelopen nacht de wagen getest en kon zonder problemen 210 op de teller krijgen (201 volgens GPS). Met afgesloten EGR klep dus  ;)

@Thijs: ik heb het lampje uit het dashboard gehaald. Zou ik het er weer in draaien, dan brandt het dus nog steeds.
Ik ben van plan om een keer de software te laten aanpassen bij Fasttech. Daar kunnen ze, behalve de boel optimaliseren, ervoor zorgen dat het lampje niet meer brandt, na afsluiten van de EGR klep.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe zo'n klep te testen is.

Carlo (Kyro) heeft ook een diesel en woont ook in Cuijk. Misschien dat hij zo vriendelijk wil zijn om de EGR klep van zijn wagen op jouw wagen te laten testen?

Je mag ook die van mij op je wagen schroeven, maar dan moet je wel naar Gouda toe komen.

elianmars

Citaat van: thiest5 op 17-11-2007 18:15:46


hoe werkt dat bestellen van die lmm e.v.t met ebay heb ik niet heel veel ervaringen.



Als je "nu kopen" indrukt, kun je de boel afhandelen. Je kunt betalen met PayPal (je kunt geld storten op de PayPal rekening, of het via een creditcard doen), of het geld overmaken naar Duitsland.
Is allemaal best te doen.

thiest5

tja jongens ,

vandaag bij de volvo dealer in nijmegen geweesd. En het probleem is aan het licht gekomen. en eigelijk precies in de hoek waar ik hem niet verwacht. De pomptiming staat niet op tijd. Dit heeft als gevolg dat de motormanagement de motor bij wilt regelen. als dit na een verloop van tijd niet lukt dan gaat het motorstorings lampje aan en vervolgens gaat hij in safe modus ( noodloop).

het eindoordeel is nu. Ik ga de waterpomp en db riem morgen vervangen. eigelijk niet nodig is 25000 terug gebeurd maar de waterpomp was niet vervangen blijkt nou. dus morgen nieuwe pomp en riem erop. daarna dynamische afstelling bij de dealer zou het opgelost moeten zijn. Het is nog even afwachten hoe het verder loopt. maar dat is nog even afwachten. Er is vandaag ook een soort sensor en actuator test doorlopen en de egr klep bleek goed te functioneren. De lmm had de goede gegevens en is ook perfect. De pomp is enigsinds bijgesteld vanmiddag en de storingen gewist. Hij trekt nou weer als een beer en loopt perfect. Ik laat jullie morgen of woensdag weten hoe het gelopen is. Ik ben blij dat ik zelf automonteur ben :P 

bedankt zover voor jullie reacties.


kyro

Citaat van: elianmars op 18-11-2007 22:32:24


Carlo (Kyro) heeft ook een diesel en woont ook in Cuijk. Misschien dat hij zo vriendelijk wil zijn om de EGR klep van zijn wagen op jouw wagen te laten testen?


lees 't nu eerst !

maar was iig, no problem geweest ;)

goed, dat 't zover opgelost is !

elianmars

Het zou mooi zijn als het probleem in de pomp zit en het probleem binnenkort is opgelost!  :eusa_pray:

thiest5

ja zoals belooft nog even een reactie om te laten weten hoe het is gelopen.

vanmorgen om 8 uur begonnen met de db riem + waterpomp vervangen. Het is een vervelend klusje maar in 4 uurtjes zat het spulletje weer inmekaar en was klaar om proef te gaan rijden.

De oude waterpomp het hele lager is al versleten en had al veel speling. zeker 1 mm. echt lomp. De garage waar deze riem bij 266.000 is vervangen kan morgen nog een extra telefoontje verwachten. ik vind het de verkeerde zuinigheid om een waterpomp te laten zitten. Maar mijn klacht is compleet weg. hij staat netjes op tijd nu vandaag is hij bij scholten nijmegen op tijd gezet. en hij trekt als een beer , en fluit als een nieuwe.

De waterpomp is vervangen voor een orginele vw exemplaar met modificatie. :) 75 eypo lichter maar wel kwaliteitje. mooi nieuwe centrale bout, spanrollen,dbriemen pomp en nokkenas.en thermostaat.

dan kan hij er weer 120000 tegen.

aankomende maandag word hij nagesteld +/- 1000 km rijden. dan rekken de riemen het meeste. en dan is alles okee als het goed is.

morgen word hij ook gespoten :)

ja wil hem zo spoedig mogelijk klaar hebben.

Quota

Wat gaat dat spuiten je kosten? Ik heb her en der op de auto ook wat lelijke plekken, maar ik heb niet veel zin om de hoofdprijs te betalen....

thiest5

800 euro,

spuiten van bumper voor,
Spuiten van linker achterscherm.
Spuiten van spoiler
Rondom Restylen
Rondom bijwerken
Achterbumper spuiten/bijspuiten

als je beetje rond informeert wat ik vorige week heb gedaan hier in de buurt. kun je heel wat prijs verschillen tegenkomen


Quota


thiest5

nou ,

na de distributie riem vervangen en waterpomp wat ik ook al in een andere topic had vermeld ( nieuwe gestart)
is mijn klacht eigelijk weg. het lampje gaat nu nog wel eens af en toe aan denk door egr. maar word toch gechipped en dan kijken of ze de egr weg kunnen schrijven. Maandag word timing nog een keer gecontroleerd en zo nodig afgesteld.

ik hou jullie nog op de hoogte.