v70 t-5

Gestart door summit, 16-11-2007 14:48:15

Vorige topic - Volgende topic

summit

Hoewel ik hier eerst aangaf op zoek te zijn naar een turboloze roffel heb ik nu een mooie V70 t-5 bij de oosterburen op het oog.

FF wat vragen aan de kenners;
- is een t-5 veel duurder in onderhoud?
- hoe ziet het gemiddeld verbruik er uit (met de 855 van m'n vrouw rijden we nu 8,7 liter op 100 km)

de wagen is verlaagd met Heico veren. Iemand ervaring mee?
er is meer dan n volvo; www.versesneeuw.nl www.summitfreeride.nl

@®-

Het onderhoud is hetzelfde als een 2.5.

Ik rijdt zelf met een T-5 gemiddeld 11 liter op 100km. , maar dit is heeeeeeeel veeeeeeeel stad. Rijdt ik veell snelweg zit het verbuik gemiddeld op 9,3 op 100 km.

Turbo-Geek

Het verbruik hangt van je rijstijl af, maar eigenlijk moet je die vraag bij aanschaf van een benzine turbo motor niet stellen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 16-11-2007 15:46:50
Het verbruik hangt van je rijstijl af, maar eigenlijk moet je die vraag bij aanschaf van een benzine turbo motor niet stellen.

Klopt zeker. Het verbruik van mijn ex T-5 was ca 1 op 6. Het kon beter, maar dat was minder leuk  :P

Scooby Doo

11L bij stadsverkeer ??? Met een automaat? :eusa_naughty: :eusa_naughty:
rij met een T-5 rond de 11 L, gemengd verbruik, autostrade ongeveer 9L. Was wel een estate.
Met de R AWD zt ik gemengd rond de 12,5, met een Automaat (5-traps), autostrade rond de 9L.

Reken maar met een T-5 dat je rond de 10L zal zitten, afhankelijk van de rijstijl. Zal wel lager kunnen.

8,7 met een 855 is weinig. Veel autostrade zeker???

Suc6
Puppy Power!!!

SjamaaN

t5 estate met handbak stads verkeer als ik geluk heb 12.7 op de 100. combi gebruik lukt dat makkelijk, meestal rond de 10 op de 100
SjamaaN

Marty

Ik rijd pas sinds kort in mijn 855 T-5 en heb een gemiddeld verbruik van 1 op 8. Daar zit dan weinig snelweg bij. Met alleen snelweg blijft ie steken rond de 1 op 10.

Qua onderhoudskosten valt het mee. (keep my fingers crossed)  ;D

RATFINK

Citaat van: Marty op 20-11-2007 23:25:18
Ik rijd pas sinds kort in mijn 855 T-5 en heb een gemiddeld verbruik van 1 op 8. Daar zit dan weinig snelweg bij. Met alleen snelweg blijft ie steken rond de 1 op 10.

Qua onderhoudskosten valt het mee. (keep my fingers crossed)  ;D

mee eens en dan met een R

killerbee

Nog 1 erbij  ;D ;D ;D
Zijn mooie cijfers hoor

Racingbrick

Ergo, halen dat ding!