pech langs snelweg UPDATE (oorzaken bekend)

Gestart door mikehaas, 30-12-2013 08:48:38

Vorige topic - Volgende topic

mikehaas

Beste mede forummers,

Vandaag op weg naar mijn werk reed ik met 100 kmph over de a2 toen uit het niets mijn snelheid snel begon af te nemen terwijl ik gewoon gas gaf. aan de kant op de vluchtstrook viel de motor bij stilstand meteen uit. Na 5 minuten proberen te starten deed hij het gelukkig weer. Ik heb vergelijkbare situaties gehad nadat ik hem wilde starten om weg te rijden vanuit parkeerplaats. Gaat over maanden geleden. Toeval of niet valt het mij sinds een paar dagen op dat er een aanlopend geluid van onder de motorkap vandaan komt. Bij snelheden vanaf 40kmph of vanaf schakeling in 3. Ik ben benieuwd of iemand met het uitvallen ervaring heeft of dat iemand weet wat de oorzaak kan zijn. Zelf dacht ik aan vuiltje oid maar lijkt me sterk dat motorvermogen dan helemaal wegvalt, ook bij gasgeven op de snelweg. ik hoor het graag!

850 glt 1994 20v

Spin!

Ik denk eerder aan een verstopping van de brandstof toevoer. Rij je de tank wel eens leeg tot je op benzine damp rijdt? Dan zou ik het brandstof filter verdenken.

www.vm-parts.nl

mikehaas

Ik rijd de tank meestal helemaal leeg. Momenteel is de tank half vol. Benzinefilter heb ik nog nooit vervangen. Heb nu ongeveer 40.000 kms gereden met deze 850

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

mikehaas

Geen idee, hoe kan ik dat controleren, dat is toch relais bij brandstofpomp?

volvobug

Citaat van: mikehaas op 30-12-2013 09:10:21
Geen idee, hoe kan ik dat controleren, dat is toch relais bij brandstofpomp?
Als het zich weer of vaker gaat voordoen, relais 103 overbruggen. Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7887.msg120096.html#msg120096
Relais zit in de zekeringkast onder de motorkap. Deksel met vier schroeven verwijderen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mikehaas

Dat ga ik straks op de terugweg meemaken.

prefect

Klinkt inderdaad als brandstofgebrek.
Kan ook de brandstofpomp zelf zijn. Als ie dit weer eens doet kun je het contact uitzetten en het "ventieltje" aan het einde vd injectorrail even indrukken (doek erbij houden). Als daar benzine niet krachtig uit spuit, is het of de pomp of het al genoemde relais.

Sándor01

Een wiellager is niet zo duur om te laten vervangen. Misschien moet je daarvoor ook niet naar de dealer gaan... en de onderdelen zelf aanleveren wil ook wel eens helpen.
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

maruska

wiellager is iets van 85 eu. zelf te doen in een uurtje max (als alles los gaat)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

petrolhead2.5

kom op ! reanimeren dat ding  :o alleen vanwege wiellagertje..... :D ;D

FGG

Volgens mij heb ik nog een wiellager liggen... :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mikehaas

Helaas is het nietalleen het wiellager. Apk gaat hij in juli niet doorkomen ....

volvobug

Citaat van: mikehaas op 13-01-2014 16:48:09
Helaas is het nietalleen het wiellager. Apk gaat hij in juli niet doorkomen ....
En dat weet je nu al? Tijd genoeg om er wat aan te doen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.