Bijna afslaan bij stationair NU MET FILMPJE!

Gestart door J a a p, 18-11-2007 18:48:03

Vorige topic - Volgende topic

J a a p

Wannabe C70 rijder.

J a a p

Vandaag even de stekkers van de nokkenaspositiesensor, de TCV, de EVAP klep, de bobine, en nog een waarvan ik nog niet weet waarvoor hij is, schoongemaakt met contactreiniger en een paar keer los en vast gemaakt.

Wie weet of een losse massakabel dit gezeik kan veroorzaken? RazorX?

Wannabe C70 rijder.

thuur

Een losse massakabel kan vele vage storingen veroorzaken. Heb je de massakabel dan nog niet vastgemaakt?

Gr ???

razorx

Citeer
Wie weet of een losse massakabel dit gezeik kan veroorzaken?
Zoals Thuur al zegt is een goede aarding cruciaal.

J a a p

Hij is volledig doorgesleten, en ik kan er niet bij omdat het punt waar hij doorgesleten is onder de auto ligt.  Dat wordt dus een beetje moeilijk om die even vast te maken. Zal er even een foto van proberen te maken.

Vandaag 400 km gereden, mijn pa was jarig. Vreselijk lopen blazen. Even met een oud moderl impreza wrx lopen spelen. Eenmaal thuis naar de supermarkt, en ja hoor, weer inhouden en willen afslaan. Je kan er een klok op gelijk zetten.

inhouden, ik hoor de uitlaat een beetje ploffen, willen afslaan en dit ook steeds vaker doen, zwarte rook en altijd na een ritje. Het lijkt erop dat iegewoon verzuipt gewoon na een stukje rijden! Wat kan dit toch zijn?!

Ik ga zeker de kabel weer vastzetten, en dan staan op de verdachtenlijst toch de benzinedrukregelaar, en de EVAP klep en dat koolstofpotje wat deel uitmaakt van dat systeem. Hij moet op een of andere manier teveel brandstof krijgen, maar dus alleen na een ritje als je even stilstaat.
Wannabe C70 rijder.

razorx

Citaat van: VolvoJaap op 03-02-2008 20:47:10
Hij is volledig doorgesleten, en ik kan er niet bij omdat het punt waar hij doorgesleten is onder de auto ligt.  Dat wordt dus een beetje moeilijk om die even vast te maken. Zal er even een foto van proberen te maken.

Vandaag 400 km gereden, mijn pa was jarig. Vreselijk lopen blazen. Even met een oud moderl impreza wrx lopen spelen. Eenmaal thuis naar de supermarkt, en ja hoor, weer inhouden en willen afslaan. Je kan er een klok op gelijk zetten.

inhouden, ik hoor de uitlaat een beetje ploffen, willen afslaan en dit ook steeds vaker doen, zwarte rook en altijd na een ritje. Het lijkt erop dat iegewoon verzuipt gewoon na een stukje rijden! Wat kan dit toch zijn?!

Ik ga zeker de kabel weer vastzetten, en dan staan op de verdachtenlijst toch de benzinedrukregelaar, en de EVAP klep en dat koolstofpotje wat deel uitmaakt van dat systeem. Hij moet op een of andere manier teveel brandstof krijgen, maar dus alleen na een ritje als je even stilstaat.

Dag Jaap, gefeliciteerd met je vader!

Dat koolstof potje dient alleen om benzinedampen uit de tank netjes toe te voegen aan de te verbranden brandstof.

Sterkte met kabelroffel!

Moet so-wie-so hersteld worden.

pwassink

Is dit dan niet het wel bekende in sommige gevallen spontaan verzuipen na een kort stukje ?

Bijvoorbeeld auto verzetten van de oprit, even aanrijden voor de parkeergarage etc .. echt korte stukjes. waarbij je hem even laat lopen en dan weer uitzet .

Sommige wagens hebben daar last van, met starten heb je een hoop gehik, als hij al aanslaat eerst op een paar cilinders en langzaam beter naarmate de tijd vordert ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

J a a p

Volgens mij doet hij het alleen als hij warm is, maar ik rijd alleen maar lange stukken. Hij wil afslaan maar de motor probeerd dit te voorkomen door gas te geven. Soms slaat hij daadwerkelijk af, en dit gebeurt steeds vaker heb ik gemerkt.

Wat is de oorzaak van dat verzuipen waar je het over hebt??
Wannabe C70 rijder.

razorx

Zou je van iemand misschien een bobine kunnen lenen?

Ik bedoel, je hebt al genoeg geld uitgegeven.

Wel eerst de massakabel herstellen.

J a a p

Wannabe C70 rijder.

razorx

Citaat van: VolvoJaap op 03-02-2008 21:33:54
::) ;D uuuuhm...
Ok ik voel em al,

Door de week kan ik hem niet missen maar volgend weekend zou wel kunnen.
Ik kan de bobine alleen niet langer dan een dag missen.

Dus liever van iemand die er eentje overheeft.
Maar nogmaals het kan wel.

Heb je al binnen een dag storingen?

pwassink

Citaat van: VolvoJaap op 03-02-2008 21:22:58
Volgens mij doet hij het alleen als hij warm is, maar ik rijd alleen maar lange stukken. Hij wil afslaan maar de motor probeerd dit te voorkomen door gas te geven. Soms slaat hij daadwerkelijk af, en dit gebeurt steeds vaker heb ik gemerkt.

Wat is de oorzaak van dat verzuipen waar je het over hebt??

Helemaal duidelijk is dat niet, sommige wagens hebben er last van, met name bij koud weer .
zal deels zijn oorzaak hebben in het feit dat er wel erg enthausiast benzine ingespoten wordt direct na t starten .
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jeffreyd

heb je je gasklep al schoongemaakt???
anders je potmeter van de gasklep eens doorlaten meten.

Ludo

Citaat van: jeffreyd op 03-02-2008 22:10:32

ik heb daar slechte ervaringen mee.
heb 2 gesklepsensors die exact dezelfde waarde afgeven, maar die voor een totaal verschillend reagerende gasklep zorgen.
???

razorx

Citaat van: jeffreyd op 03-02-2008 22:10:32
heb je je gasklep al schoongemaakt???
Heeft Jaap al gedaan, heeft ook al een nieuwe potmeter.

Zelfs 2 een Scantech die ik overhad en een originele Bosch.

Zie de vorige posts.