versnellingsbakolie advies gevraagd

Gestart door innocenti, 18-11-2007 21:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

innocenti

Ik wil mn versnellingsbak olie verversen van mn V70R 4 bak. Welke olie kan het beste gebruikt worden?

1. Dexron III
2. Kroon Almirol ATF
3. Kroon ATF SP 2012
4. Andere

Wie heeft ervaring en kan een goed advies geven?

mehn

DexronIII is de voorgeschreven olie voor de 4 bak automaten.

Merk maakt niet zo veel uit. Let wel op dat er half syntheet en vol syntheet DexronIII bestaat, dat zorgt voor flinke prijsverschillen. Even opletten dus als je gaat vergelijken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

innocenti

En is vol synthetische beter? Mn bedoeling is om Kroon ATF SP 2012 olie te kopen. Heb hier goeie ervaringen over gehoord. Maar kan op het forum weinig vinden over deze olie. Vandaar advies gevraagd om me geen bult te vallen

razorx

Citaat van: innocenti op 18-11-2007 21:40:26
En is vol synthetische beter? Mn bedoeling is om Kroon ATF SP 2012 olie te kopen. Heb hier goeie ervaringen over gehoord. Maar kan op het forum weinig vinden over deze olie. Vandaar advies gevraagd om me geen bult te vallen

Stel die vraag heel voorzichtig, voor je het weet heb je een nieuwe oliediscussie.

Volsynthetische olie laat veeeel minder troep achter gaat langer mee, maar kan ook wat problemen aan het licht brengen.

Volsynthethishe olie zal minerale resten (indien minerale olie ooit gebruikt is) tegen keerringen uiteindelijk losmaken, waardoor je keerringen kunnen gaan lekken als die keerringen niet meer zo jofel zijn.

De minerale olie maskeerde dit probleem al.

De synh. olie krijgt dan de schuld, maar eigenlijk was het probleem er al.