Volvo 850 T5-R cream yellow automaatbak problemen.

Gestart door RePo-MaN, 19-11-2007 21:51:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RePo-MaN

Volvo 850
Bouwjaar: 1995
Brandstof: Benzine
Motor: 5 cil. turbo

Ik beschik over een volvo 850 T5R bouwjaar 1995 automaat  ( orgineel versie cream-yellow ) , nu is het volgende het probleem,

De automaatbak wil niet meer in de R stand, de hevel kun je in de R plaatsen en het toerental verspringt ( van stationair , naar stationair R ) , dan laat ik de rem los , maar de auto "rolt" niet meer achteruit , normaal kruipt de auto naar achteren , maar er gebeurt niets... ik kan gas geven , maar de auto blijft gewoon staan .... nu zet ik hem in de N  en dan weer in R ( met tussenpauzes ertussen ) en laat weer de rem los , maar de auto blijft gewoon staan ... nu heb ik de auto in de N proberen achteruit de duwen , om misschien de ( R ) een klein optatertje te geven en hem zo uit de R te krijgen , maar de bak laat dit niet toe , ik kan niet achteruit ... ook niet in de N , etc.

als ik de auto in de D zet en de rem loslaat , dan kruipt de auto in het begin iets , geef ik iets gas bij , dan gebeurt er niets ,.. de auto stopt ook ( remt af op de motor ) na een tijdje , dan moet ik de auto weer in de N zetten en dan weer in de D om hem weer een 2 meter vooruit te laten kruipen...

Ik heb de schakelhevels op de bak al nagekeken, die zitten naar behoren , ook heb ik de stekker ( aansturing regelapparaat automaatbak ) losgehad en weer vastgezet , maar nog zonder resultaat.

Kan het te maken hebben met het vermogen van het blok , normaal zit er 250 pk in ( als ik het goed heb ) en ik heb hem iets gekieteld , naar 325 pk ... ( chip is regelbaar tot +-360 pk --> hoger durf ik niet i.v.m aandrijfassen etc. en bandenkosten ;) )

ik zat zelf te denken aan de magneetkleppen in de automaatbak ( linkse kant bak / zwarte kap eraf en regelunit van de bak eruit halen via daar ) ., misschien is er daar iets mis , waardoor hij niet meer vrijkomt / schakelt etc. , het kan ook de complete automaatbak zijn ....

Is iemand dit probleem al vaker tegen gekomen , of weet iemand hier iets meer van , ik hoor het graag !!

alvast bedankt.

Ludo


Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Jeroentjuh

Citeerchip is regelbaar tot +-360 pk

Met alleen een chip haal je dat nooit, zit je eerder rond de 280pk! Om de 360pk te halen heb je hele grote zak met geld nodig ;) En standaard is het ook maar 240pk ipv 250!

animalT5R

Misschien PNP switch,
Probeer de zoekfunctie een op PNP of PNP switch of iets dergelijks.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Citaat van: animalT5R op 19-11-2007 22:56:42
Misschien PNP switch,
Probeer de zoekfunctie een op PNP of PNP switch of iets dergelijks.


Helaas werkt de zoekmachine niet meer op 3 letters of minder. Probeer 'switch' of 'standenschakelaar'. ;)


Citaat van: Jeroentjuh op 19-11-2007 22:47:00
Citeerchip is regelbaar tot +-360 pk

Met alleen een chip haal je dat nooit, zit je eerder rond de 280pk! Om de 360pk te halen heb je hele grote zak met geld nodig ;) En standaard is het ook maar 240pk ipv 250!

Er staat toch ook niet dat er alleen maar een chip in zit ???


Gr 8)

M a r c

Citaat van: Turbo-Geek op 19-11-2007 22:28:55
Citeerchip is regelbaar tot +-360 pk

:eusa_think:

jaja, die 15G turbo's zijn nog niet zo flauw....   ;D  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

t5karel

#7
Citaat van: M a r c op 20-11-2007 17:28:37
Citaat van: Turbo-Geek op 19-11-2007 22:28:55
Citeerchip is regelbaar tot +-360 pk

:eusa_think:

jaja, die 15G turbo's zijn nog niet zo flauw....   ;D  :eusa_wall:
Mischien wel uitgevijld door Tom WalkinShow :eusa_think:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.