T5 goede aanschaf? Autobedrijf goed aangeschreven?

Gestart door Redlub, 20-11-2007 12:01:59

Vorige topic - Volgende topic

Redlub

Ik denk erover voor mijn vrouw (..!) een V70 T5 te kopen. Zij wordt namelijk wild van deze auto.
Nu heb ik op het oog een mooie met 120 dkm op de teller. Bouwjaar 97, prijs 10K. Geimporteerd uit Italie en op het oog volledig strak in de lak. Ik ben een volledige leek, dus naarstig op zoek naar tips voordat ik in een val van 10 mille trap. Ik ken dit forum onderhand uit mijn hoofd, desondanks vragen...

1. Zijn er extra risico's aan geimporteerde auto's? Onderhoudshistorie wat mij betreft moeilijker te ontleden.
2. hoe herken ik of de auto schade heeft gehad? Zie onder de kap en onder de matten in de kofferbak geen rare kronkels. Ook onder de auto lijkt alles ok, maar wil wel zekerheid. Wagen trekt naar rechts, maar kan ook door slechte bandenspanning komen...
3. Hoe weet ik of de km stand reeel is? Het interieur lijkt te suggereren dat de km stand inderdaad 120dkm is.
4. Kent iemand autobedrijf Hennes uit Nijmegen? Is dit een goede club?
5. Is er iemand met verstand van zaken in die buurt die voor een bosje euro's met mij een tweede keer kan gaan kijken?

Veel vragen, hopelijk veel antwoorden.... Alvast bedankt!

Marc O.

1. Betrouwbaarheid van de onderhoudshistorie is altijd een risico, zelfs bij een originele NL auto.
2. Laat de auto bijv. keuren bij een Volvo dealer. Die zouden moeten kunnen zien of de auto serieuze schade heeft gehad. Als je serieus bent geïnteresseerd in de auto zou je kunnen afspreken dat de verkoper de banden in orde brengt, indien nodig de boel laat uitlijnen. Het scheeftrekken zou je wellicht als ontbindende voorwaarde kunnen meenemen. Laat tijdens een proefrit ook aan de verkoper zien wat je precies bedoelt.
3. Mijn auto heeft >300d km gereden en het interieur ziet er ook nog als nieuw uit ;)
4. Is een goede club. Althans, heb er hier op het forum niks verkeerds over gehoord.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Gmid

Hennes kwam mij goed betrouwbaar over. Ze vragen de hoofdprijs, maar geven daarentegen ook veel terug voor je auto. Resultaat is een vrij dure, maar wel betrouwbare auto met goeie garantie.

Volvo C30 '12

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

J a a p

Citaat van: Gmid op 20-11-2007 12:10:32
Hennes kwam mij goed betrouwbaar over. Ze vragen de hoofdprijs, maar geven daarentegen ook veel terug voor je auto. Resultaat is een vrij dure, maar wel betrouwbare auto met goeie garantie.

Vond dat wel meevalen met die hoofdprijs, ze zijn allerzins redelijk, maar wat wel helpt is kennis van zaken. Ze beginnen wel aan de hoge kant met de prijzen, maar als je met goede argumenten komt en weet waar je het over hebt kom je al snel bij een te rechtvaardigen prijs uit ;-)
Wannabe C70 rijder.

Marc O.

Voor een geïmporteerde T-5 van '97 is bijna 11 duizend inderdaad wel wat aan de hoge kant, ondanks de lage km-stand. Daar hoort dan op zijn minst een vol jaar volledige garantie bij. En dan nog..........stevig onderhandelen dus! ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Km.stand is uit te lezen (door bijvoorbeeld een Volvo dealer).

Ik vind 'm stevig geprijsd, maar als de wagen goed is en je krijgt er garantie op, lijkt het me geen verkeerde deal.

Redlub

Heel erg bedankt voor de goede tips! Komende week een uitgebreide keuring bij een Volvo dealer een flink stuk rijden vanaf Hennes geregeld. Was geen enkel probleem en daar werkten ze graag aan mee. Dat vind ik al een goed teken.

Bij geen rare afwijkingen ga ik vervolgens een stevig robbetje stoeien over de prijs. Ik laat het eind van het verhaal hier nog wel even weten..

Nogmaals dank!

bassie81

Let wel op dat de italiaanse T-5's vaak maar een 2.0 onder de kap hebben niet die lekkere 2.3.

Veel succes met de zoektocht / aankoop

killerbee

En met een 2.0 liter kan je best mee vooruit komen  ;D

marcelV70R

Citaat van: bassie81 op 22-11-2007 10:10:21
Let wel op dat de italiaanse T-5's vaak maar een 2.0 onder de kap hebben niet die lekkere 2.3.

wat een kul!!!
denk dat je het verschil niet eens merkt als je het niet weet!!!

Marcel

animalT5R

Citaat van: marcelV70R op 22-11-2007 18:56:47
Citaat van: bassie81 op 22-11-2007 10:10:21

wat een kul!!!
denk dat je het verschil niet eens merkt als je het niet weet!!!

Marcel
mee eens
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

heutink

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Turbobiker

Staat nu een hele mooie S70R voor 10 mille hier bij de advertenties...

Klik

De Tussenpaus

animalT5R

Citaat van: heutink op 22-11-2007 19:33:23
Zijn er ook 2 ltrs met 300 pk ?????????
Dat is voor een 2.3 al een hele opgaaf om dat voor elkaar te krijgen,maar niks is onmogelijk .
Maar alleen een chip gaat dat niet redden,plus het feit dat een 2 liter 211 pk heb tegen 240/250 voor een 2.3 liter.
Heb voor de CY een Blackstone T-5R 2.0 gehad,deze had een chip en kwam heeel leuk mee.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....