Ik doneer

Gestart door Ben, 20-11-2007 21:16:59

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Clapton op 20-11-2007 22:26:31
Misschien is een veiling van Volvoartikelen welke gedoneerd worden een leuk idee...

Laten we dan beginnen met jouw T-5  :evil:

de boekhouder

Ik heb geen idee van de totale kosten van een forum als dit, maar we hebben bijna 5000 leden; stel dat daar 10 % serieus en/of actief gebruiker is en die betalen vervolgens allemaal € 10,=; dat levert € 5.000,= op. Een donatie van € 20,= (lijkt me ook niet een probleem) al het dubbele. Komen we dan een eind ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Turbo-Geek

Het beste ik om een 'cadeau tip' te geven als forum eigenaar.
Je ziet dat wel vaker bij bijv. freeware software waarbij je een goed glas bier kan schenken aan de maker.
Je praat hier over een bedrag tot zo'n 5 euro. Lijkt me leuk genoeg voor een donatie, zeker in combo met bedrijven die sowieso betalen en natuurlijk het Volvo Plaza.
Een kant en klare Paypal link is ook erg handig en snel en is men sneller geneigd iets te doneren.

Vergeet overigens niet dat de leden OOK het forum maken, want een forum zonder posts is ten dode op geschreven ... Dit wordt vaak vergeten.  :eusa_clap:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

FGG

Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2007 09:46:02
Vergeet overigens niet dat de leden OOK het forum maken, want een forum zonder posts is ten dode op geschreven ... Dit wordt vaak vergeten.  :eusa_clap:

:eusa_whistle:

Citaat van: de boekhouder op 21-11-2007 09:17:48
Ik heb geen idee van de totale kosten van een forum als dit, maar we hebben bijna 5000 leden; stel dat daar 10 % serieus en/of actief gebruiker is en die betalen vervolgens allemaal € 10,=; dat levert € 5.000,= op. Een donatie van € 20,= (lijkt me ook niet een probleem) al het dubbele. Komen we dan een eind ?

Ik denk dat iedereen voor zich zelf moet bedenken wat ze ervoor over hebben. Je kan de mensen niet in de portemonnee kijken.

Misschien is het een idee om afhankelijk van het bedrag 1, 2, 3, 4 of 5 groene sterren te laten zien. :evil:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Als je groene sterren gaat invoeren gaan de meeste doneren om aan die sterren te komen. Voor de opbrengst is dat natuurlijk leuk, maar het schiet geheel zijn doel voorbij.
Het voorstel van Florian (aantal sterren afhankelijk van het bedrag) is in dit licht dan helemaal verkeerd ;D

Ik heb optie 2 gestemd en daarmee impliceer ik helemaal niets over een eventuele donatie ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Wat moeten die blauw/paarse sterren kosten dan?  ::)

mehn

Citaat van: Johann op 21-11-2007 10:19:39
Wat moeten die blauw/paarse sterren kosten dan?  ::)

Tijd, heel veel tijd ;)

XC60 D4 AWD:

¤Gea¤

In plaats van een ster is het niet beter om een titel te krijgen? Onder je naam Forum donateur ofzo. Ik denk dat je dan eerder anderen op een idee brengt om te doneren..........

Ben

Ik spreek me niet uit over de hoogte van een donatie. Dat is voor iedereen anders.
Bekijk het in verhouding tot je andere uitgaven waar je plezier aan beleeft.
Op Volvo-Plaza staan standaard knoppen voor € 10 - € 15 en € 25 maar ik kreeg een suggestie voor € 1,50 per maand = € 18,00 en € 2,50 per maand = € 30,00 per jaar.
Betaling via PayPal is mogelijk maar kost bij een donatie van € 25 een provisie van € 1,20 voor PayPal. Overmaken via de bank is gratis. >>>>KLIK<<<<

Geef bij je bestelling/betaling naast je echte naam ook je FORUMnaam.
geef aan of je wel of geen Polarlid wilt worden en dus wel of niet anoniem doneert.

Namens alle leden van het forum: bedankt voor je donatie!
Een donatie is geheel vrijwillig en de 'titel' Polar lid geeft geen andere rechten en/of plichten op het forum.

Ben

Citaat van: ¤Gea¤ op 21-11-2007 10:22:39
In plaats van een ster is het niet beter om een titel te krijgen? Onder je naam Forum donateur ofzo. Ik denk dat je dan eerder anderen op een idee brengt om te doneren..........

Dat is zichtbaar in je forumgegevens.
Onder je forumnaam staat dan 'Polar lid' en 5 groene sterrren.

Bij moderatoren en beheerders is het niet zichtbaar door hun functievermelding.

de boekhouder

Dat lijkt me ipv. een aantal groene sterretjes wel een aardig idee.

Citaat van: FGG op 21-11-2007 10:09:12
Ik denk dat iedereen voor zich zelf moet bedenken wat ze ervoor over hebben. Je kan de mensen niet in de portemonnee kijken.

Dat bedoel ik er ook zeker niet mee. Wat ik met het opzetje bedoel is dat ik eigenlijk geen idee heb wat een redelijke bijdrage is en ik ben denk ik daarin niet de enige.....
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Turbobiker

Citaat van: mehn op 21-11-2007 10:15:43
Als je groene sterren gaat invoeren gaan de meeste doneren om aan die sterren te komen. Voor de opbrengst is dat natuurlijk leuk, maar het schiet geheel zijn doel voorbij.

Leg dat eens uit?
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 21-11-2007 11:02:41

Leg dat eens uit?

In vind dat als je beslist dat je ergens aan doneert (forum of iets anders), dat je dat moet omdat je sympathie voelt voor dat "doel". Niet om in de aftiteling te komen of omdat een ander wel groene sterren heeft en jij (nog) niet ;)

XC60 D4 AWD:

Laserblue

Een heel groot deel van de mensheid doneert nou eenmaal alleen als iedereen het kan zien ;)
Ik vind het een heel goed idee, dat is een echte visionair die dit bedacht heeft 8) ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

Citaat van: mehn op 21-11-2007 11:09:56
In vind dat als je beslist dat je ergens aan doneert (forum of iets anders), dat je dat moet omdat je sympathie voelt voor dat "doel". Niet om in de aftiteling te komen of omdat een ander wel groene sterren heeft en jij (nog) niet ;)

Mee eens, maar soms kan iets de mensen wel over de streep trekken. Ook bij donaties aan andere instellingen kan er wel eens een kadootje in het verschiet liggen. Mensen hebben dat toch soms toch nodig. Ook bij je mod-status worden de 5 paarse sterren vermeld, ze voegen niets toe maar toch... ::)

Citaat van: Ben op 21-11-2007 10:27:26
Geef bij je bestelling/betaling naast je echte naam ook je FORUMnaam.
geef aan of je wel of geen Polarlid wilt worden en dus wel of niet anoniem doneert.

Te laat! :eusa_shifty:

Citaat van: de boekhouder op 21-11-2007 10:49:42

Dat lijkt me ipv. een aantal groene sterretjes wel een aardig idee.

Ik denk dat 't weinig uitmaakt of 't een titel of gekleurde sterretjes worden. In beide gevallen is het een markering.

Het voorstel van Florian (aantal sterren afhankelijk van het bedrag) is in dit licht dan helemaal verkeerd ;D

Was ook niet serieus, Maikel... ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: