Ik doneer

Gestart door Ben, 20-11-2007 21:16:59

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Ach, het is een keuze, je kunt immers zelf aangeven of je een groene ster wilt hebben.   :eusa_think:
Als dat als neveneffekt heeft dat er meer geld gegeven wordt, is dat alleen maar mooi toch ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t5karel

Citaat van: Laserblue op 21-11-2007 11:13:16
Een heel groot deel van de mensheid doneert nou eenmaal alleen als iedereen het kan zien ;)
Ik vind het een heel goed idee, dat is een echte visionair die dit bedacht heeft 8) ;D
Dat is een goed voorbeeld zo als de maatschappij nu in elkaar zit,groot,groter ,grootst ;D.De buren een nieuwe wagen een 4 pitter :eusa_think:.Hmm de andere buren een V6 ;D.Een vijverpartij :eusa_think:.Hmm de andere een heel meer achter het huis ;D.Alleen gaan ze op den duur door de brievenbus naar binnen :evil:.En worden ineens spontaan vegetarier ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

hpkevertje

Er  is al genoeg gel......, dus geen commentaar !!  ;D
Ik doneer.

Raf

Citaat van: Claudia op 21-11-2007 11:41:35
maar waarom geen elanden i.p.v. sterren? :P
:eusa_clap: Dat noem ik nog eens een goed idee!!  :eusa_clap:

Raf
De gustibus non disputandum est!

Joris_Scholte

En wat gaat er met de eventuele winst gebeuren?

¤Gea¤

Daar gaan de Polarleden van uiteten

FGG

Citaat van: Joris_Scholte op 21-11-2007 15:14:49
En wat gaat er met de eventuele winst gebeuren?

Winst=omzet-kosten. Moeten we 't hier over omzet hebben. Ik denk dat Ben een potje maakt om in de toekomst investeringen te doen in nieuwe servers, capaciteit o.i.d.

(en een uitgebreid diner voor Polar-leden)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Groene sterren ? :eusa_think:
Beter een andere kleur kiezen, want :

GROENE STERREN BESTAAN NIET
Groene sterren bestaan niet, omwille van de fysica. Een ster straalt (bij benadering) straling uit als een "zwart lichaam" van een bepaalde temperatuur.

Dit betekent dat iedere ster licht uitstraalt in alle golflengtes, waarbij de hoeveelheid bij elke golflengte afhangt van de temperatuur van de ster.

Een rode ster heeft de piek van haar straling in het rood, een blauwe ster in het blauw. Bij een ster die haar piek in groen licht heeft, is er voldoende blauw en rood licht aanwezig in de straling om ervoor te zorgen dat de totale kleur niet groen maar wit is.

Vandaar dus de overgang rood-oranje-geel-wit-blauw in de kleuren van sterren, op de plaats van groen kom je wit licht tegen, zoals bijv. bij beta Librae.

En even voor de vorm, en serieus bedoeld :
Gelden donaties is natura ook ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Citaat van: mehn op 21-11-2007 11:09:56
Citaat van: Turbobiker op 21-11-2007 11:02:41
Citaat van: mehn op 21-11-2007 10:15:43
Als je groene sterren gaat invoeren gaan de meeste doneren om aan die sterren te komen. Voor de opbrengst is dat natuurlijk leuk, maar het schiet geheel zijn doel voorbij.

Leg dat eens uit?

In vind dat als je beslist dat je ergens aan doneert (forum of iets anders), dat je dat moet omdat je sympathie voelt voor dat "doel". Niet om in de aftiteling te komen of omdat een ander wel groene sterren heeft en jij (nog) niet ;)

Goed verduidelijkt.

En je hebt helemaal gelijk. Door het niet plaatsen van sterren voorkom je ongelijkheid. En eventueel het feit dat mensen er rechten aan zouden kunnen gaan ontlenen.

Maar zo langzamerhand begint me ook iets dwars te zitten. Ik waardeer de moeite die meerdere mensen in dit forum steken. (Ik hoop dan ook dat Ben die mensen toch wel eens per jaar uit eten neemt, en dan geen patatje ;) ) En natuurlijk mag er best iets overblijven. Helemaal uit liefdadigheid hoeft Ben het ook niet te doen.

Maar zoals anderen al aangaven: hoeveel kost een forum? En wil Ben er daadwerkelijk aan verdienen, of is in de lucht houden (break even) voldoende? En wat gebeurt er als wij een veelvoud van het benodigde bedrag storten? Krijgen we dat sowieso te horen? Wanneer zou de stekker uit het forum gaan? En wanneer beginnen de pop-ups te verschijnen? Het zijn eigenlijk gewoon dingen die iedereen wel wil weten voordat ze ergens zomaar geld aan doneren...

Dus misschien zou Ben toch iets meer duidelijkheid kunnen geven?
De Tussenpaus

Laserblue

Ik neem aan dat Ben het forum (vorig jaar?) gekocht heeft om er geld mee te verdienen, niet omdat hij een aftrekpost voor z'n andere websites zocht.
(Volvoplaza, Volvoforum, Golfnet enz) ;D
Daarom zou ik ook eerder voor de mogelijkheid van adverteerders/banners kiezen. :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Is dit forum gekocht van Eric toendertijds   ???  Dat zal toch niet...?  Want dan heb ik van Eric nog geld tegoed  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Een heel groot deel van de mensheid doneert nou eenmaal alleen als iedereen het kan zien ;)
Ik vind het een heel goed idee, dat is een echte visionair die dit bedacht heeft 8) ;D

Jou zit het nog steeds dwars dat niemand weet dat jij die 100 miljoen gedoneerd hebt? ::)
De Tussenpaus

Laserblue

Citaat van: Turbobiker op 21-11-2007 18:40:33

Jouw zit het nog steeds dwars dat niemand weet dat jij die 100 miljoen gedoneerd hebt? ::)

juist ;) daarom wilde ik ook gekleurde sterren  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Citaat van: M a r c op 21-11-2007 18:34:23
Is dit forum gekocht van Eric toendertijds   ???  Dat zal toch niet...?

Natuurlijk niet  :eusa_snooty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pooh

Ik vind het een beetje naar bijsmaakje hebben dat er geopperd wordt of Ben winst gaat maken op de donaties. Als hij alle gemaakte kosten van de afgelopen jaren nog moet gaan terugverdienen dan komen we diep in de buidel aan het tasten gok ik zo :eusa_shifty:

Sterren of geen sterren...hobbies kosten geld, en aangezien sommigen hier hun hele avond  (of werkdagen  ;D)  doorbrengen mag dat best iets kosten lijkt mij. Hoeveel dat is is ter eigen beoordeling en vermogen uiteraard ;)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html