Motor met bak uitbouwen

Gestart door groen1978, 21-11-2007 19:20:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

groen1978

Mijn T5 heeft olie lekkage (waarschijnlijk keering bak zijde) en moet een nieuwe distributie riem op.

Heb even gekeken maar aan de distributie zijde is niet veel ruimte mede door al die airco leidingen.

Is het nou niet makkelijker om de hele motor+bak er uit te takelen, iemand hier ervaring mee ????
gas is alles

mitchelli

nee het is veel makkelijker om het blok erin te laten.keering bakzijde is 6 uur werk (als je het vaker hebt gedaan) en distrubutie een uurtje (als je het vaker hebt gedaan).Dit zijn iedergeval mijn bevindingen.  ;)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Jeroentjuh

#2
Distributie vervangen is een makkie bij de 850, dus niet nodig om de motor eruit te halen hiervoor. Weet je zeker dat het de krukaskeering is die lekt? Olieretour van de turbo wil ook nog wel eens gaan lekken. Mocht het toch de keering zijn moet dus de bak erachter weg, is wel ff werk, maar blok kan ook hiervoor erin blijven......

groen1978

Oke blok maar laten zitten, maakt waarschijnlijk niet uit dat het een automaat is.

Zat vanmiddag zo eens onder de kap te kijken en dacht lepel je er zo uit zo'n motor.
gas is alles

WYD

Dat ziet er inderdaad eenvoudig uit.
Echter moet je eerst de bakolie en koelvloeistof aftappen, radiateur loskoppelen, aandrijfassen verwijderen, gaskabel en versnellingsbakkabel loshalen, elektronica afkoppelen, etc. etc.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

groen1978

Citaat van: WYD op 21-11-2007 19:56:17
Dat ziet er inderdaad eenvoudig uit.
Echter moet je eerst de bakolie en koelvloeistof aftappen, radiateur loskoppelen, aandrijfassen verwijderen, gaskabel en versnellingsbakkabel loshalen, elektronica afkoppelen, etc. etc.

Klopt maar dan ben je er toch, zou niet de eerste motor zijn die ik eruit haal en zeker niet de laatste
gas is alles

WYD

Ik heb ook heel wat motoren uit auto's verwijderd, maar een versnellingsbak loshalen en aan de kant duwen ging toch altijd een stuk sneller  ;D
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

joebar

heb pas nog een motor met bak vervangen, laten zakken gaat het makkelijkst.....
aircopomp van het blok bouten, alle slangen en leidingen afkoppelen, schokbrekers boven losmaken, stuurstang los en met subframe en al laten zakken