LED Wegenverlichting in NL

Gestart door Barry_C70, 21-11-2007 20:56:34

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

When's Holland gonna implement these? Apparently testing has been going on since 1999 but isn't 9 years of testing enough to prove that these will work? (or are cool): http://www.platformlichthinder.nl/openbareverlichting.html (scroll down to "Nieuwe vormen van verlichting")

Autoblog: "The stud emits LED light, which is powered by small solar panels. The new stud tech is present on 120 British roads, and night-time accidents are down a dramatic 70% since the devices were installed. Amazingly, the SolarLite road stud gives drivers 900 meters of visibility, which increases reaction times to over 30 seconds. Reaction time with standard reflector studs is just 3.2 seconds. "

Turbo-Geek

Invoeren ??? Ben je mal .... Dat kost geld en de  heren zullen vast denken dat het  wellicht de automobilist zal uitnodigen om sneller te rijden aangezien de weg perfect te volgen is in de bocht.
Ik heb ze hier en daar gezien maar ik zie dit echt niet op grote schaal gebeuren in NL.
Heb je het nog niet door ??? Verkeers veiligheid staat echt niet op de 1e plaats in dit land alhoewel de 'heren' dat met een gladde smoel wel durven te beweren.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Freakybaby

Dat voeren ze niet in, dan kan je namelijk weer veilig lekker door rijden en dat is niet goed voor de staatsinkomsten.

Dit zou typisch op veel polder (en andere buiten) wegen voor een ernstige vermindering van het gevaar zorgen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Johann

Ze hebben hier in de buurt net afgelopen maand van die vieze blokjes met kikkerogen in de weg gezet..
Leuk met inhalen, kedeggedeng..  :eusa_doh:

FGG

Die worden al gebruikt. Ik heb ze al op diverse plekken gezien. Volgens mij ook op de N244 langs het kanaal bij Alkmaar.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Snellebaksteen

Zouden die dingen erg vast zitten? Ledverlichting is altijd handig om mee te sleutelen  :eusa_whistle:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Gunnar

Als iemand partijtjes leds wil kopen, maandverbruik is hier ongeveer 1,5 miljoen en hebben altijd restantdozen liggen van bepaalde selecties.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Joris_Scholte

Citaat van: Johann op 22-11-2007 10:04:50
Ze hebben hier in de buurt net afgelopen maand van die vieze blokjes met kikkerogen in de weg gezet..
Leuk met inhalen, kedeggedeng..  :eusa_doh:

Inhalen? Maar van ome Koos mag dat toch helemaal niet?  ;)

Thys

In de noordoostpolder tussen emmeloord en marknesse heb ik ze al zien liggen. Was even wennen, maar kan me voorstellen dat het bijdraagt, omdat je goed het verloop van de weg kunt zien

hpkevertje

Bij ons in de buurt ook gehad, op de provinciale weg tussen Hoorn en Enkhuizen ter hoogte van Grootebroek. Ik vond het schitterend en erg veilig.

Heeft er ca. een half jaar gelegen maar is ook al weer een half jaar weg.  >:(
Heb er geen enkele publicatie van gezien.

cas

in polen heb je ze op veel donkere plekken. rijdt echt heeeerrlijk, ligt er nu 2 jaar.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Gmid

Och.. na een paar maanden is de helft op een beetje drukke weg al kapot gereden, en na een jaar is alles weg en kapot.
Volvo C30 '12

cas

ja,  maar daarom zeg ik,  in polen liggen ze er nu 2 jaar. en ik zie geen kapotte.... misschien hebben ze eindelijk goeie gemaakt :-)

op de  a4 was er ook een teststrook met die dingen, dat was ook snel kapot  :-)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Gmid

Citaat van: cas op 30-11-2007 10:56:46
ja,  maar daarom zeg ik,  in polen liggen ze er nu 2 jaar. en ik zie geen kapotte.... misschien hebben ze eindelijk goeie gemaakt :-)

op de  a4 was er ook een teststrook met die dingen, dat was ook snel kapot  :-)

Hier in de regio ook, van die bosweggetjes. Na een paar weken zag je al een paar defecte, en nu zijn ze allemaal weg of kapot.

Maar kan makkelijk dat ze nu wel degelijke hebben gemaakt.
Volvo C30 '12

Barry_C70

Citaat van: cas op 30-11-2007 10:50:37
in polen heb je ze op veel donkere plekken. rijdt echt heeeerrlijk, ligt er nu 2 jaar.

Yup, seen those, really nice to drive with.

In the US these are thing are all over the place, those have got to work with all the SUV's and trucks everywhere.

so it IS possble ;)