Koelwatertemperatuursensor storing 123 alweer!!!

Gestart door amazingbabbel, 21-11-2007 21:50:52

Vorige topic - Volgende topic

amazingbabbel

Sinds een paar dagen brandt mijn lambda lampje weer. ( V70R- '98) Na het uitlezen kwam eruit dat de temp. sensor niet goed is. Storingscode 123 . Maar nu heb ik deze 15 dkm geleden al vervangen voor een nieuwe en nu ligt ie er -blijkbaar- weer uit.
Zijn er verschillende sensoren op de markt voor een R. Of heb ik domme pech en moet ik ze maar op voorraad gaan leggen.
Wel moet ik toegeven dat de kachelradiator een beetje "lek" is. Niet zo erg hoor, ik peil wekelijks en voorkom zo dat het koelvloeistofniveaulampje (pffffff dubbele woordwaarde ;D) gaat branden. Nieuwe radiator ligt in de kofferbak, maar ik moet me nog even geestelijk voorbereiden.

Graag jullie reactie.

Groet'n

Dennis
Gang is alles

thuur

Is de stekker oxidatievrij en de bekabeling onbeschadigd?

Gr :-\

amazingbabbel

Yep, ik heb de hele kabel nagelopen en daar mankeerde niets aan  :(

groet'n

Dennis
Gang is alles

Jeroentjuh

Ligt meestal niet aan de sensor maar aan de thermostaat ;) dus zet daar maar eens ff een nieuwe in....

amazingbabbel

Goeie tip, de nieuwe thermostaat zit al in de doos van de kachelradiator. Maarre nu nog even die geestelijke  :angel:

Groet'n

Dennis
Gang is alles

pwassink

Citaat van: amazingbabbel op 21-11-2007 22:30:11
Goeie tip, de nieuwe thermostaat zit al in de doos van de kachelradiator. Maarre nu nog even die geestelijke  :angel:

Groet'n

Dennis

Begin dan vast wel de thermostaathuisboutjes in te spuiten.. als warming-up ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jeroentjuh

Citaat van: amazingbabbel op 21-11-2007 22:30:11

Groet'n

Dennis

Beide niet zoveel werk, zorg wel dat je een goed passende Torx heb voor de 2 boutjes van het thermostaat huis, eerst goed inspuiten, paar x licht laten schrikken door tik met de hamer (pas hier wel mee op, niet te hard want het huis breekt zo af) en dan losdraaien maar.....
En voor je kachelradiator hoeft je dashboard er niet uit ;)

amazingbabbel

Nog even en ik begin er zelfs zin in te krijgen ;D.  Dan de bak nog flushen, bougies, kabels, rotor, verdeelkap, olie, filters, motorophangrubber en als ie weer helemaal kerngezond is krijgt ie een chippie. (waarschijnlijk volgende week al :eusa_dance:)
Ik hou jullie op de hoogte.

Groet'n

Dennis
Gang is alles