Onregelmatig starten, lampje lambdasonde gaat soms aan

Gestart door okkejokke, 21-11-2007 21:59:24

Vorige topic - Volgende topic

okkejokke

:(  Mijn 850 estate start sinds enkele weken onregelmatig: de ene keer en gaat het lampje van de lambdasonde niet branden. De volgende keer weer start hij weer meteen, maar brandt het lampje. Soms ook lukt het starten niet meteen; er komt een hoop gerochel onder de moterkap vandaan. Indien de contactsleutel dan even wordt teruggedraaid en er een nieuwe poging wordt gedaan, start hij wel meteen (lampje lambdasonde gaat brangen).

Ik rijd op lpg en merk verder niet veel van het feit dat het lambdasignaal brandt. Het brandstofverbruik is normaal (1:9).

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

thuur

Stinkt de uitlaatrook erg naar benzine als hij moeilijk aanslaat?

Je zult toch moeten proberen te achterhalen wanneer hij slecht start. B.v. na een lange of korte rit, na een koude nacht, etc.

En uiteraard even de foutcodes uitlezen en hier posten.

Welk bouwjaar hebben we het over en welke motor? ;)

Welkom op het forum! Stel jezelf en je auto even voor in het 'Wie ben ik board'.

Gr 8)

okkejokke

Ik heb me zojuist voorgesteld in het Wie ben ik....

Stank heb ik nog niet gemerkt.
Er is geen regelmaat, helaas.
Afgelopen zaterdag: start prima, geen lampje. Ritje 3 km. Daarna getest door 3 x opnieuw te starten; 3 x prima.
Maandag j.l. 's-ochtends op weg naar werk (40 km): prima start, lampje aan
Maandag naar huis terug: idem
Dinsdag ochtend: idem
Dinsdag middag: slechte start, rochelen, lampje aan.
Vandaag: ochtend: prima start, lampje aan (5 km gereden)
Vandaag: middag: idem (5 km gereden)
Vandaag middag (2 uur later): slechte start, rochelen, lampje aan

Dat uitlezen heb ik elders in het forum al gelezen, maar waar zit dat kastje precies waarop je kunt uitlezen. Ik kan het niet gevonden krijgen.

thuur

Het kastje zit bij de <96 modellen aan de computerbak (achter de bijrijders koplamp).

Check toch je drukregelaar maar even, is zo gepiept (even zoeken).

Gr ;)

okkejokke

Benzinedrukregelaar lekt niet en lijkt dus o.k.
Garage suggereert dat het de nokkenassensor zou kunnen zijn; daar zat olie bij door een lekkende keerring.
Zou iemand kunnen reageren of dat inderdaad het probleem zou kunnen zijn?
Dure grap?

thuur

Ja. Ik lees hier regelmatig dat vette nokkenassensoren 'van slag' raken van olie.

Maak hem eens schoon en kijk of je verschil merkt?

Gr ;)

tackle

was bij mij de nokkenassensor. Nadat ik de steker had gereinigd was het trouwens een tijdje weg