Niveaumats-automatische niveauregeling orig.Volvo (De prijzen en info).

Gestart door Guido_Smit, 02-07-2003 20:02:30

Vorige topic - Volgende topic

Guido_Smit

Afgelopen week eens prijs opgevraagd bij Volvo dealer voor een automatische niveauregeling voor een estate 850 T5/V70T(5).

Deze bestaat uit het vervangen van de huidige achterste schokdempers door de niveaumats(zijn ook schokdempers maar met een ingebouwde pomp).
Bij de set worden tevens nieuwe (slappere) veren geleverd. De oude (stuggere)veren moeten dan dus verwisseld worden met de nieuwe.
De prijs bij de Volvo dealers is voor deze set (onder bestelnr:9124 841)  824 euro incl btw.
Wil je de auto verlagen ( heet ook wel wegliggingsset of chassisset  bij Volvo) en ook niveauregeling toepassen, dan heb je andere niveaumats nodig met weer andere veren.
Deze set bestaat voor achter uit bestelnr: 9192 630 en kost 919,40 euro incl btw.(niveaumats incl verl. veren).
Voorste verenset (verlaagd) bestelnr: 9192 815 kost 92,00 euro incl btw.

Ik wil maar aangeven dat indien je niveaumats door een volvodealer laat monteren, je voor 187,40 euro meer aan materiaalkosten, je mooi een wegliggingsset/chassisset hebt en je net zo mooi verlaagd bent als ook de R uitvoering standaard is  ;D

Voor alles incl montage-uren en uitlijnen ben ik bij de volvo dealer 1300 euro incl btw kwijt.(V70T-automaat).

Omdat Volvo deze niveaumats niet zelf maakt maar ook inkoopt ben ik eens gaan neuzen op internet.
De volvo niveuamats zijn van Boge. Bij Boge vallen ze onder type eXtreme.

Bij www.autoteilebox.de (interessant) heb ik niveaumats gevonden voor de 850 voor de prijs van 237 euro per stuk. Deze zijn van Sachs/Boge. Er wordt hier alleen niet bij vermeldt of er andere veren bij horen.
Bij www.sachshandel.com is ook alle informatie te vinden over o.a. de niveaumats (ik heb zelf een Boge  folder besteld met mooie doorsnede tekening en al binnen).
Echter hier zijn voor de S/V70 geen Boge/Sachs niveaumats bestelnr's te vinden?, wel voor de 850's.
Kan zij dat volvo dit verbiedt en je ze alleen bij volvo kunt bestellen.

Hopelijk zijn we en worden we weer iets wijzer  :).

Groeten: Guido

martijn.

Dat was zeker een heel vriendelijke werknemer daar bij die Volvo-dealer  ;D ;D

Rudi

Is die R wel standaard verlaagd?Volgens mij niet,die van mij heeft de vorige eigenaar ook met Volvo spul verlaagd.Tip,laat het niet bij de dealer doen,Rica heeft die van mij goed moeten zetten omdat ze het bij Volvo niet voor elkaar konden krijgen :D ;D ;)
Dr.Go-Fast...

Guido_Smit

Diablo, ik heb nog eens in de folder/prijslijst gekeken en de "R" uitvoeringen van de S/V70 zijn in standaard uitrusting allemaal 2cm verlaagd!

Heet bij volvo in de folder sport-chassisset.
Dit moest ook wel zo zijn want iedere "R" was standaard voorzien van 17 inch velgen.

Alleen bij de "R" automaat kon de klant zonder minderprijs kiezen voor 16 inch Meteor velgen i.p.v. de 17 inch.

Zou toch ook geen gezicht zijn een dure agressieve"R" en dan nog hoog op de pootjes  ;D

Groeten: Guido

Rene

Zoooooo..... dat zijn weer leuke prijzen.
Blij dat het er bij mij al onder zit. ;D ;D

Rudi

Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben van de vorige eigenaar,maar die niveau regeling konden ze bij volvo niet voor elkaar krijgen ;D verlagen staat inderdaad erg lekker ;)[mits niet te extreem]
Dr.Go-Fast...

Rudi

Citaat van: Rene op 02-07-2003 21:21:38
Zoooooo..... dat zijn weer leuke prijzen.
Blij dat het er bij mij al onder zit. ;D ;D

Dat heb je bij aanschaf indirect al betaald vrees ik ;D  ;)
Dr.Go-Fast...

Guido_Smit

Nog een weetje, ik had ook nog Marans in Veldhoven(Volvo sloop) gebeld voor prijzen van gebruikte niveaumats voor mijn V70.
Ze vroegen 300 euro per stuk en 50 euro per veer!
Bij elkaar opgeteld 700euro!!!!!! >:(
God, wat mocht ik van geluk spreken dat ze er nog hadden.
Ik wist toen nog niet wat deze nieuw zouden kosten bij de dealer.

De Volvo dealer rekent 824 euro voor complete set, dus incl veren.
Wie gaat nou voor 184 euro minder gebruikt spul kopen waarvan je niet weet hoeveel km deze achter de rug hebben?

Zo iets sloopt mij nou! :)

Entuscan

Leuk om te weten dat die dingen zo duur zijn :)

Kan ik er nog wat voor vragen als ik ooit Ohlins ga steken  ;D
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Guido_Smit

Citaat van: Ludo op 02-07-2003 20:18:33
Citaat van: martijn. op 02-07-2003 20:15:56
Dat was zeker een heel vriendelijke werknemer daar bij die Volvo-dealer  ;D ;D

mm ja, maar hij was de korting vergeten.  ;D  :P

Nou je het zegt, Leeuwarden geeft toch ook korting! ;D

gelebanaan

Hmmmmm, ik heb nog een kompleet setje liggen. Wat zou dat dan waard zijn in de markt?

Guido_Smit

Citaat van: Yellow Banana op 02-07-2003 22:35:37
Hmmmmm, ik heb nog een kompleet setje liggen. Wat zou dat dan waard zijn in de markt?

Vandaag meer dan gisteren (niet slecht toch?) ;D

Roffelred

Ik ga donderdag eindelijk mijn roffel halen!  :D Daar zit het sportline pakket op. Ik weet niet wat daar allemaal bijhoord, maar het lijkt dat de roffel ook verlaagd is. Hij heeft zowiezo niveaumats. Kan iemand vertellen hoe de niveaumats werken en na hoeveel tijd de auto weer in z'n veren zakt (en na starten weer omhoog komt).

Marc 0101.001

Hij komt niet na het starten omhoog maar pas na het nemen van een hobbel of kuil. Dus wanneer de vering in beweging komt stelt hij zich in.

Raf

je kan ook een paar keer sterk remmen als je net vertrokken bent. dan moeten de nivomats ook werken en kunnen ze zichzelf oppompen.

Raf
De gustibus non disputandum est!