CARPC, iemand ervaring mee?

Gestart door Gunnar, 08-02-2007 10:56:37

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Ik vraag me af hoe het zit met de veiligheid bij ongevallen.
Af fabriek spul is meestal uitgebreid getest en veilig bevonden, het idee dat een (aftermarket) scherm op het dash of achterop de stoel door de auto gekatapulteerd wordt door een exploderende airbag of aanrijding lijkt me zorgelijk.
Ook een inzittende die bij een aanrijding gevaarlijk dicht bij een scherm komt lijkt me onprettig.
Zijn daar eigenlijk onderzoeken naar verricht of ervaringen mee ?

Gunnar

Sinds de laatste aanpassing aan het reglement voor de technische controle in belgie kunnen ze in principe elke wagen met scherm of gps die vastgevezen is op een interieurdeel afkeuren.
Er zijn wettelijke normen inzake rondingshoeken voor interieurdelen en een vierkant scherm geraakt daar niet door.

In mijn geval echter gaat het om een gemotoriseerd scherm, dat boven de radio wegvouwt.
Als het opengevouwen is staat het voor de knoppen van de verwarming.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

tackle

de klpd rijdt er ook mee, dus zo onveilig zal het wel niet zijn.

Gunnar

Touchscreen besteld, komt volgende week aan en dan is het laptop openvijzen, enkele draadjes solderen voor de aan uit-relais op het contact, en gelukkig zat er in de auto in het koffer een carkit.
Dus microfoon ligt al tot vooraan, plus stroom etc. Ik zal enkel de touchscreen bekabeling nog moeten leggen, dan  velcro strip voor onderkant laptop en gps, wifi en bluetooth ergens een plekje geven onder plastic interieurdelen.

Als ik de boel installeer zal ik wat fotos plaatsen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Johann

Dave

Ben ook al ff van idee geweest om een carpcte maken. Maar ik wou hiervoor gebruik van maken van zo'n klapmechanisme van een RTI installatie. Zou zoiets los te verkrijgen zijn en zou het een kostelijke zaak zijn?

Enno