schokken bij krachtig acceleren

Gestart door Eriko, 22-11-2007 22:08:20

Vorige topic - Volgende topic

Eriko

Mijn 850r aut. uit '96 (305.000km) is een fantastische wagen! Maar na een jaar heb ik met het volgende irritante probleem te maken. Zo gauw ik flink het gas intrap, om even snel in te halen, begint hij heftig te schokken/in te houden. Het is alsof even de stekker eruit wordt getrokken. En dat een paar keer achterelkaar, iedere keer voor maar een seconde. Mijn garage heeft er al twee keer naar gekeken maar kan niets vinden. Als je gewoon rustig rijdt is er ook niets aan de hand en functioneert alles perfect. Is er misschien iemand met dezelfde ervaring die weet waar dat aan zou kunnen liggen?

Jeroentjuh

Al eens fouten laten uitlezen? On hoe zit het met de bougies, bougiekabels en rotor/verdelerkap? Zijn die al eens vervangen? Alle vaccuumslangen nog heel? Brandstofdruk?

Chris

Citaat van: Eriko op 22-11-2007 22:08:20
Mijn 850r aut. uit ’96 (305.000km) is een fantastische wagen! Maar na een jaar heb ik met het volgende irritante probleem te maken. Zo gauw ik flink het gas intrap, om even snel in te halen, begint hij heftig te schokken/in te houden. Het is alsof even de stekker eruit wordt getrokken. En dat een paar keer achterelkaar, iedere keer voor maar een seconde. Mijn garage heeft er al twee keer naar gekeken maar kan niets vinden. Als je gewoon rustig rijdt is er ook niets aan de hand en functioneert alles perfect. Is er misschien iemand met dezelfde ervaring die weet waar dat aan zou kunnen liggen?

Ik, toevallig ook deze week weer ervaren. Net nieuwe bougies besteld. Daar begin ik mee.. Bij mij gaat hij schokken bij volgas, als de turbo eenmaal op volle druk is.

groen1978

wastegate armpje versteld  ???

Wat aan versteld of is de auto gechipt?

Lijkt wel uit je verhaal dat de turbodruk weg valt
gas is alles

Chris

Citaat van: groen1978 op 22-11-2007 23:16:33
wastegate armpje versteld  ???

Wat aan versteld of is de auto gechipt?

Lijkt wel uit je verhaal dat de turbodruk weg valt

Dat zou dan enigszins te zien moeten zijn aan het gedrag van de turbometer??

T o m

ontsteking....

check 1 bougie's en verdeelkap
check 2 bougiekabels
check 3 bobine

Mijn ervaring is dat met name check 2 en 3 nauwelijks bij garage's wordt gecontroleerd....

Eriko

Het is inmiddels verholpen. Mijn garage heeft het euvel gevonden. Ik heb zelf weinig technische kennis van auto's dus misschien is mijn omschrijving niet helemaal juist maar ik heb begrepen dat een slang naar de inlaat lek was en dat turbodrukregelaar defect was. Iedereen bedankt voor de nuttige tips. Ik krijg de rekening nog gepresenteerd, dan zal ik nog eens precies melden welke onderdelen vervangen zijn. Wie weet heeft iemand daar nog wat aan.

groen1978

Goed man, kan je weer lekker gas geven.

Maar dus toch turbo druk die weg viel. :eusa_dance:
gas is alles