Accu laden op zonnecel

Gestart door llinssen, 26-11-2007 11:27:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

llinssen

Het lijkt erop dat mijn accu het moeilijk heeft.
Minder gebruik van de auto (ipv dagelijk, nu wekelijks).
Buiten stalling.
Kouder weer.
Soms kortere ritten...

Het werkt allemaal niet mee.

Nu kan ik de auto nog wel 3 dagen laten staan, maar al twee keer was een termijn van een week teveel stilstand en was de accu leeg (telkens meer dan een uur gereden na starten).

Afgezien van de vraag of een accu van minder dan een jaar oud tegen bovenstaande problemen moet kunnen (ik denk van wel, en zal eens overleggen met de leverancier), met slechts 1x vergeten de gps uit te zetten,
dacht ik mij met dit ding van Conrad tegen verder onheil te wapenen. Wat denken jullie?

Zal het werken?
Hoe en waar zal ik het ding installeren?
En hoe en waar zal ik het ding aansluiten?



Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Turbo-Geek

Zal niet opschieten want in tegenstelling tot bij vele andere auto's doet de 12V aansteker stekker het niet bij mij (850) als ik de sleutel eruit heb, dus is het circuit gesloten. Dat betekent dus dat dit systeem dan niet kan helpen aangezien je hem op de aansteker moet aansluiten.
Dan zou je hem dus op de accu moeten aansluiten en dat is best een gedoe om iedere keer weer aan/los te koppelen met 1 of andere connector.

Nee, gewoon een goeie accu en goed werkende dynamo en je moet helemaal geen problemen hebben.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

FelixB

Ik zit hier ook aan te denken omdat ik in de winter minder rij in de cabriolet.

Zo'n kabel direct naar de accu hoef je maar 1x aan te leggen en gelukkig is lllinsen handig (zie inbouwen BlitzSafe)

855R & C70 T5 cabrio automaat

Misha

Je zal het inderdaad in je accu en/of dynamo moeten gaan zoeken.

Weet niet hoe het bij de c-modellen zit, maar de 854 en S70 hebben ook zo'n lekker lampje in de kofferbak dat per ongeluk aan kan blijven staan en erg veel  stroom trekt.

De S70 kan redelijk eenvoudig -ook in de winter- 2 weken stilstaan, de 142 wel 4 weken.

Misschien wel langer, maar dit is mijn praktijkervaring.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Ik zou eerst eens kijken naar wat er in rust loopt aan stroom..

Blijkbaar verdwijnen er wat (milli) Amperes daar in dat apparaat.

Denk aan alarm, lampjes, leds, achteraf ingebouwde dingen, eigenlijk alles wat buiten contact om aan blijft ?


Week of twee zonder rijden met een uur laden moet een auto toch wel kunnen redden als alles verder ok is en het geen -20 is ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Het is inderdaad een lapmiddel. En dan ben je met 35 euro (ex verzendkosten) al over de helft van een nieuwe accu...


Gr ;)

llinssen

Als dit een lapmiddel is, wat is dan het structurele middel?
Dynamo is goed, accu was goed toen ik hem 6 maanden geleden aangeschaft heb.
Een nieuwe accu is dus zeker geen structureel middel....

Gaat dit lapmiddel afdoende werken, want dan bespaar ik me de zoektocht naar de oorzaak.
Oorzaken van elektrische storingen vind ik heel lastig te vinden.


Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

V70geRwin

6 maanden accu..

een paar stiekume gebruikers denk ik zo...

anders een extra hoofdschakelaar?
(zet wel je radio code ergens in je gsm)

llinssen


Volgens mij zijn de (mogelijke) verbruikers:
Alarm: zeker, maar hoeveel
Radio: zeker, maar hoeveel? Gaan de versterker en dolby processor uit?
Blitzsafe: Zit wel aan permanent, maar als er geen ipod aan zit, mag die toch niets vreten?
Carkit:  Parrot 3100 Om de pairing te onthouden heeft deze toch iets nodig, maar volgens mij alleen via eigen batterij
LPG installatie: Zit op permanent 12v als ik me niet vergis, maar waarvoor weet ik niet.
Parkeerhulp: zit op achteruitrijverlichting dus zou geen verbruik moeten hebben.

Verder geen verdachten.

Iemand nog suggesties?

Tja, met zo'n hoofdschakelaar gaat de spanning ook van het alarm af en dat zou ik wel vervelend vinden.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

thuur


llinssen

Ik ga zaterdag aan de knutsel!
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen

#11
De resultaten zijn binnen:

Donderdag avond de auto voor het laatst gebruikt:

Motor uit: spanning 12.15 Volt.
Motor aan, stationair: spanning 13,2 Volt
Motor aan, 1800 TPM: spanning 13,5 Volt

Motor uit: Stroom: 0,000 Ampère.
Overigens heb ik op advies Snellebaksteen en Misha mijn kofferbak lampje nu op standaard uit staan.
Wellicht dat mijn lege accu toch aan dat lampje te wijten was.

Welke conclusies zijn aan de metingen te verbinden?


EDIT: Misha had tip ook gegeven.


Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

tackle

Citaat van: Misha op 26-11-2007 11:59:19
Je zal het inderdaad in je accu en/of dynamo moeten gaan zoeken.

Weet niet hoe het bij de c-modellen zit, maar de 854 en S70 hebben ook zo'n lekker lampje in de kofferbak dat per ongeluk aan kan blijven staan en erg veel  stroom trekt.

De S70 kan redelijk eenvoudig -ook in de winter- 2 weken stilstaan, de 142 wel 4 weken.

Misschien wel langer, maar dit is mijn praktijkervaring.


dat lampje heb ik mooi uitgezet. (na veertig keer stil te hebben gestaan.)
Tijdens op slot zetten, druk je per ongeluk op het knopje en je kofferbak staat open....

Misha

Ik heb uiteindelijk zelfs het hele staaflampje uit de fitting gehaald, omdat je bij het in- en uitladen het ding wel eens per ongeluk aanzet.
Mijn ervaring is dat  met het ingeschakelde lampje, je accu in 1-3 dagen leeg kan zijn
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: llinssen op 01-12-2007 16:11:09
De resultaten zijn binnen:

Donderdag avond de auto voor het laatst gebruikt:

Motor uit: spanning 12.15 Volt.
Motor aan, stationair: spanning 13,2 Volt
Motor aan, 1800 TPM: spanning 13,5 Volt

Motor uit: Stroom: 0,000 Ampère.
Overigens heb ik op advies Snellebaksteen en Misha mijn kofferbak lampje nu op standaard uit staan.
Wellicht dat mijn lege accu toch aan dat lampje te wijten was.

Welke conclusies zijn aan de metingen te verbinden?


EDIT: Misha had tip ook gegeven.


Het lampje heb je dus donderdag uitgezet.

Accu: OK
Dynamo/spanningreg.: wat aan de lage kant, maar zo heb ik ze wel meer gezien van dit type. Ik zou er niet wakker van liggen

Zo weinig lekstroom lijkt mij onmogelijk, gezien de lijst met apparaten die aan de continu 12V hangen. Stond de meter op het juiste bereik? Ik zou beginnen met 2A en dan terug naar 200mA als ie nog steeds op 0,00 staat.


Gr ;)