vreemd starten 855 tdi

Gestart door volvi, 26-11-2007 21:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvi

Dag allen,

Mijn trouwe vriend heeft een vreemd probleem:
Ik krijg m al tijden 's ochtends maar slecht aan de praat. Ook hartje zomer !
Gloeistiften zijn allemaal vervangen en krijgen stroom.
Als ik een half uurtje de (Webasto) standkachel laat draaien start ie weer prima.
Maar ja, om nou hartje zomer een standkachel aan te zetten .....
Helemaal vreemd is, wanneer ie dik 3 weken heeft stilgestaan, hij wel onmiddelijk start. Effe gloeien en vroeoeoeoeoeommmmmmmmm.
Wat zou dit in vredesnaam kunnen zijn ? Heb nog nooit van deze vreemde startvariant vernomen.

Wie oh wie weet raad. Mijn dank is onuitsprekelijk en eeuwig !!!!!

Jeroentjuh

Pomptiming al eens laten controleren?

volvi

Nee, nog niet, maar als de timing niet goed is loopt ie toch sowieso als een ouwe trekker ? Of snap ik er echt helemaal iets van ......?
Als ie warm start ie helemaal normaal en loopt ie als een ..... 855 tdi !

thuur

En de temp.sensor eens laten meten op goede werking.

Heb je foutcodes?


Gr ;)

Jeroentjuh

Citaat van: volvi op 26-11-2007 21:55:08
Nee, nog niet, maar als de timing niet goed is loopt ie toch sowieso als een ouwe trekker?

Hoeft niet hoor ;) en laat de temp. sensor zoals Thuur zegt ook ff controleren....

volvi

Dank u heren !!!!
Ik zal idd die temp sensor en de afstelling van de pomp eens laten controleren.
Binnenkort moet ie toch even voor een beurt.....
Toch blijf ik het vreend vinden dat ie na 3 weken stilstaan wel gewoon start !

thuur

Citaat van: volvi op 26-11-2007 22:05:31
Toch blijf ik het vreend vinden dat ie na 3 weken stilstaan wel gewoon start !

Bij een defecte sensor is dat niet zo vreemd ;D


Gr ;)

volvi

Thanks Thuur  e.a. !!!
Ik neem het allemaal mee naar de volgende beurt, want wil de zaak wel op orde hebben als ik in januari weer naar Zweden vertrek, alwaar het extra kacheltje zijn diensten zeker weer zal bewijzen  .... !

volvi

Beste Thuur en Jeroen,
Ik heb de temp. sensor maar gewoon vervangen, maar dat maakt geen enkel verschil. Starten doet ie nog steeds belabberd. Toch maar de pompafstelling controleren ?

thuur

Citaat van: volvi op 28-11-2007 20:24:12
Beste Thuur en Jeroen,
Ik heb de temp. sensor maar gewoon vervangen, maar dat maakt geen enkel verschil. Starten doet ie nog steeds belabberd. Toch maar de pompafstelling controleren ?

Stekker zag er goed uit? Geen corrossie, beschadigde bekabeling, etc?

Uiteraard altijd de pompafstelling (zowel statisch als dynamisch) controleren ;)


Gr 8)

volvi

Ja , stekker zag er prima uit geen corrosie of beschadigde bekabeling oid. Hooguit wat vochtig van de diesel uit de retourslangetjes. Ga dezer dagen maar de pompafstelling controleren. Maar als dat het niet is, weet ik t niet meer. Dank !

thuur

Citaat van: volvi op 28-11-2007 20:35:16
Maar als dat het niet is, weet ik t niet meer. Dank !

Nee, dan gaan we verder zoeken!

Eerst de meest voor de hand liggende oorzaken uitsluiten ;)
Vaak zijn dat ook de goedkoopste.


Gr 8)

ik-rol

Probleem komt mij zeer herkenbaar over. Daarbij bij mij ook nog eens dat hij bij regenachtig weer moeilijker wilde starten., Ik heb toen bij een grote beurt de pomptiming en nokkenastiming laten controleren en laten afstellen. Na dit alles is het nu nog steeds, sleutel omdraaien = starten. Ook is het verbruik aanzienlijk verbeterd. Wat je ook nog zo kunnen doen is de brandstofretourleidingen controleren op lekverliezen.

volvi

Regen of niet, hij doet het bij mij moeizaam als ie een nacht heeft stilgestaan. Het start wel uitstekend als ie 3 weken heeft stilgestaan, zelfs in de regen en de vorst. Retourleidinkjes zijn allemaal prima. Daarbij loopt ie van mij continu 1 op 14.
Vandaag nog ruim 400 km gedaan. Op een ware 855 tdi manier. Zonder problemen en na korte stops ook prima startend.
Morgenvroeg zet ik m'n standkacheltje wel weer effe aan om 'm warm te krijgen.
Dank ook !

VolvoDeMio