zwedenpakket

Gestart door herm, 23-12-2007 12:49:08

Vorige topic - Volgende topic

herm

Naar aanleiding van "even voorstellen" hier een beschrijving van mijn Zweden pakket.
Ik heb dit pakket een paar jaar geleden tijden een vakantie in Zweden gekocht.
Het bestaat uit een verwarmingsblok dat achter tegen het motorblok aangeschroefd wordt.
Vlak onder een buis die daar loopt.
In de auto wordt een straalkacheltje geplaatst. Om het een en ander makkelijk aan te kunnen sluiten maak je aan de passagierszijde een 220v stopcontact. Achter de nummerplaat aan de voorzijde maak je de aansluiting voor de 220v. Hiervoor kun je de nummerplaat ong. 10 cm  verschuiven. Als je het niet weet zie je er niets van. Nu nog een 220 v stopcontact in de oprit (of een verlengkabel)  en een tijdschakelaar en klaar is Kees, Herm. Je kunt het natuurlijk ook zelf een stuk eenvoudiger maken als je auto in de oprit staat. Neem je gewoon een verlangkabel, tijdschakelaar in de garage en een klein kacheltje in je auto. Een kind kan de was doen. (sorry mensen als je geen eigen oprit hebt).
Hoe plaats ik hier meerder foto's bij??

thuur

Ah, een standkachel en een parkeerverwarming?

Foto's: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13191.0

Gr ;)

-D©©©L-

Hoe zijn je ervaringen met dit "zweden" systeem ? Moet er ook een vriesplug uit het blok gehaald worden of past het er zo achter ?

hathü

AHa dat heb ik ook, althans dat stopkontakt in de bumper, het schuifbare nummerbord en het verwarmingselement in het motorblok. Dat straalkacheltje in de auto heb ik niet als ik dat wil moet er een kabel en stopkontakt worden gelegd.

herm

Hallo
het is geen standkachel. Daarvoor gebruik je de brandstof van je auto. Voordeel is wel dat je deze overal kunt gebruiken. Het is meer een parkeerverwarming. In Zweden heb je op de openbare parkeerplaatsen een 220 aansluiting voor je kachel.

Neen je hoeft geen vriesplug te verwijderen. (bij de amazone wel) Het verwarmingselement op het blok schoef je er gewoon tegenaan. Wat de meerwaarde hiervan is weet ik niet. Ik merk in elk geval niets aan de temperatuur van het koelwater als ik s ochtends start.
De straalkachel in de auto werk wel super.
Kan ik ook een pdf van de inbouwinstructie uploaden??
Herm

Ronbroek

Een pdf rechtstreeks uploaden gaat niet. Je zou hem ergens op een publieke schijf moeten uploaden en dan het linkje hier postten.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

hathü

Hmm bij mijn V70TDI zit het element dus in het blok.  Nadeel van dit systeem is dat je niet overal een stopcontact bij de hand hebt, op mijn werk zou ik bijvoorbeeld een 50 meter kabel uit moet rollen.  Wat ik merk is dat de motor meteen soepel loopt en dat het blok en interieur sneller op temperatuur zijn dan zonder de voorverwarming.

Esveldt

herm

Ja het staat op pagina 216. deze aansluiting zit bij mij achter de nummerplaat.
Op pag 217 zie je het kacheltje. Het verwarmingsblok dat tegen het mortorblok wordt genonteerd staat er niet bij.