kleppendeksel terug monteren

Gestart door erik claes, 28-11-2007 15:30:24

Vorige topic - Volgende topic

erik claes

beste Volvo freaks,

ik heb een  850 T5 break van 96' ik plaatse 2 jaar geleden een LPI gas installatie, heb 10 maand geleden mijn motor kapot gereden door aanhangwagen te rekken op gas, en nu zit er een ruimotor in, nu heb ik geen compressie op 1 cilinder, dus 99% zeker kleppen verbrandt,
Nu is mijn  vraag, ik ken wel basis techniek om kleppendeksel af te halen, deze te laten herstellen, maar om JUIST terug plaatsen heb ik wel iets schrik omdat ik weet dat alles terug juist in positie staan, kleppen, riem, nokken, kunnen jullie mij hierbij helpen aub,  ik wil het zelf doen om kosten te besparen,  de garage vraagt hiervoor 1000€ voor werk alleen. alvast bedankt mannen.
mvg
claes Erik

Misha

Citaat van: erik claes op 28-11-2007 15:30:24
beste Volvo freaks,

ik heb een  850 T5 break van 96' ik plaatse 2 jaar geleden een LPI gas installatie, heb 10 maand geleden mijn motor kapot gereden door aanhangwagen te rekken op gas, en nu zit er een ruimotor in, nu heb ik geen compressie op 1 cilinder, dus 99% zeker kleppen verbrandt,
Nu is mijn  vraag, ik ken wel basis techniek om kleppendeksel af te halen, deze te laten herstellen, maar om JUIST terug plaatsen heb ik wel iets schrik omdat ik weet dat alles terug juist in positie staan, kleppen, riem, nokken, kunnen jullie mij hierbij helpen aub,  ik wil het zelf doen om kosten te besparen,  de garage vraagt hiervoor 1000€ voor werk alleen. alvast bedankt mannen.
mvg
claes Erik

Koop of een Haynes-boek voor 3 tientjes... ;)
Dan heb je het altijd bij je

Verder zullen er hier zat zijn die het wel weten.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

Ik neem ook aan dat het de bedoeling is om de hele kop te demonteren en niet alleen de kleppendeksel?

Wanneer je het zelf aandurft is het beste om een Haynes aan te schaffen.

If it's not blown, it sucks...

erik claes

ik bedoelde inderdaad de volledige kop, kleppen laten herstellen en dan alles terugplaatsen, ik heb intussen een Haynes boek besteld, die komt wel van pas;
mvg
claes erik

EdWip

Hier een aardige link naar het volvoforum.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288&highlight=cilinderkop

Dit is wel een nieuwer model met variabele kleptiming maar het principe blijft volgens mij gelijk.

Al met al een flinke klus.

Gr. Edwin

groen1978

Kleppen vervangen is een aardig klusje, maar 1000 euries voor alleen het werk  :eusa_think:
gas is alles

erik claes

BESTE GROEN 1978

Ik heb ondertussen een mechanieker gevonden die na zijn uren werkt aan 12.50€/per uur, dat zal 1/3 verschillen in prijs, garage uren kosten 35€/per uur.
en het zal met monteren en demonteren toch wel 20uur duren.
greets
erik