Welke Rica?

Gestart door llinssen, 29-11-2007 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Citaat van: -D©©©L- op 29-11-2007 17:53:45
Citaat van: llinssen op 29-11-2007 15:26:46

Maar nu heb ik hier wel gelezen dat de ondersteuning / service bij Rica wel kan wisselen.

De concrete vraag is nu: welke vestiging moet ik hebben en welke persoon?

Op de laatste vraag kan ik je niet direkt antwoord geven, maar aan wat voor service en ondersteuning zit je aan te denken ?

Vanwaar jouw vraag?
Kun je me wel een anwoord geven als ik je vertel aan wat voor service en ondersteuning ik zit te denken?

Hier komen ze dan:
Bijvoorbeeld dat ze herkennen wat voor auto ik heb en me niet met de software voor een ander opschepen.
Bijvoorbeeld dat ze even verder kijken dan alleen de chip en me wellicht attent maken op onderdelen die vanwege de chip vervangen moeten worden.
Bijvoorbeeld dat ze een goed antwoord kunnen geven op de vraag over mijn LPi injectoren?

Dit alles vanwege een bericht van topsport:

Citaat van: Topsport180 op 12-07-2007 17:57:54
Goede avond heren,

Ik heb vandaag even gebeld met RICA aangezien ik wat meer wilde weten over de mogelijkheden die zij bieden om mijn C70 wat te kietelen. Een samenvatting:

1 chiptuning via de OBD-II poort kan alleen wanneer het Volvo logo in de grille van de auto blauw is (en niet zwart), nooit eerder van gehoord ?
2 chiptuning levert voor mijn auto 310pk en 420Nm op, dit terwijl ik hier op het forum heb gelezen dan met uitsluitend een chip 280pk het maximaal haalbare is ?
3 korting via de 850 Club is niet van toepassing, aangezien ik geen 850 heb. Wie heeft andere ervaringen ?
4 chiptuning is na 20 minuutjes gepiept (en desondanks bijna 800 EUR aftikken)
5 in eerste instantie werd volgehouden dat mijn auto 220 of 225 pk had (zeg dat niet tegen een autofreak als ik)

Misschien willen jullie wat commentaar leveren  ;)

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Gmid

Citaat van: llinssen op 29-11-2007 18:01:15

Bijvoorbeeld dat ze even verder kijken dan alleen de chip en me wellicht attent maken op onderdelen die vanwege de chip vervangen moeten worden.

Weet niet veel van turbo's en tsjippen, maar ik weet wel dat je moet zorgen dat je motor en wagen technisch op orde moet zijn voor ie getsjipt wordt. Kan me niet indenken dat ze er op zitten te wachten om én voor een scherpe prijs te leveren én tegelijk gaan kijken en controleren welke onderdelen vervangen of schoonmaken nodig hebben.

Stage 0 noemen ze dat toch?
Volvo C30 '12

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 29-11-2007 17:53:45
Op de laatste vraag kan ik je niet direkt antwoord geven, maar aan wat voor service en ondersteuning zit je aan te denken ?

Vanwaar jouw vraag?
Kun je me wel een anwoord geven als ik je vertel aan wat voor service en ondersteuning ik zit te denken?

Hier komen ze dan:
Bijvoorbeeld dat ze herkennen wat voor auto ik heb en me niet met de software voor een ander opschepen.
Bijvoorbeeld dat ze een goed antwoord kunnen geven op de vraag over mijn LPi injectoren?
Als je vraag om software voor jou auto dan zal je die er ook in krijgen, "zomaar" de software van een ander type erin drukken is niet zonder risico. Al vraag ik me tegelijkertijd af waarop de keuze voor het het betreffende bedrijf dan gebaseerd is. Als je zo weinig vertrouwen hebt in de capaciteiten van een firma, zou ik uberhaupt niet met de betreffende firma in zee gaan. (let wel; dit staat los van mijn eigen mening over welke firma dan ook)

Welke delen zou je willen vervanen vanwege de chip ? Er is niks dat je om die reden zou moeten vervangen; de wagen moet eigenlijk in een perfecte "stage 0" zijn voordat je tot "chippen" (eigenlijk software wijziging) overgaat.
Het is dus andersom.

Welke vraag heb je dan m.b.t LPi ? Lees ik er overheen ?

Dit alles vanwege een bericht van topsport:

Citaat van: Topsport180 op 12-07-2007 17:57:54
Goede avond heren,

Ik heb vandaag even gebeld met RICA aangezien ik wat meer wilde weten over de mogelijkheden die zij bieden om mijn C70 wat te kietelen. Een samenvatting:

1 chiptuning via de OBD-II poort kan alleen wanneer het Volvo logo in de grille van de auto blauw is (en niet zwart), nooit eerder van gehoord ?
2 chiptuning levert voor mijn auto 310pk en 420Nm op, dit terwijl ik hier op het forum heb gelezen dan met uitsluitend een chip 280pk het maximaal haalbare is ?
3 korting via de 850 Club is niet van toepassing, aangezien ik geen 850 heb. Wie heeft andere ervaringen ?
4 chiptuning is na 20 minuutjes gepiept (en desondanks bijna 800 EUR aftikken)
5 in eerste instantie werd volgehouden dat mijn auto 220 of 225 pk had (zeg dat niet tegen een autofreak als ik)

Misschien willen jullie wat commentaar leveren  ;)

En wat hierin is je niet duidelijk ? In het betreffende topic is e.e.a. toch best volledig aan de de orde geweest ?

Ludo

Citaat van: mehn op 29-11-2007 17:06:53
Citaat van: Ludo op 29-11-2007 15:44:06
Rica doet toch geen gasauto's?.

Er wordt heel veel gezegd Ludo. Ik heb laatst zelfs gehoord dat iemand niet naar MTE ging maar naar RICA omdat RICA had gezegd dat zij speciale LPG software hadden...

speciale lpg software?.
wat is dat dan?.
ik kreeg daar ooit te horen dat gas en chippen niet kon, in geen geval.
maar er word idd veel gezegd, o.a. automaat software hebben ze blijkbaar ook niet.

TTT242

Niet om de polemiek op te drijven, maar ik denk dat Rica enkel de lichtere turbo's op LPG doet. Bij mijn vorige 2.5T op Lpi was dat geen probleem. Allé, ik weet niet meer of ik toen op voorhand gezegd had dat er Lpi in zat  ;D. Bij ET maken ze daar minder problemen van omdat ze wat meer vertrouwen hebben in het tunen op LPG. De volgende gaat door ET gedaan worden. Niet enkel je op de getalletjes van vermogenswinst doodstaren.... Wat de software van de LPI betreft. Normaal zijn er geen aanpassingen nodig. Bij extreem ( chip/DP/uitlaat/turbo.....)gaan, moet je wel een 6de injector bijplaatsen. LPG boer zei dat ik maar eens even langrij als het zover komt.....niet om de instellingen te wijzigen(wat ze wel kunnen)..maar om even te kijken of ie niet te arm loopt.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Enno

Citaat van: TTT242 op 29-11-2007 19:37:34
Wat de software van de LPI betreft. Normaal zijn er geen aanpassingen nodig. Bij extreem ( chip/DP/uitlaat/turbo.....)gaan, moet je wel een 6de injector bijplaatsen. LPG boer zei dat ik maar eens even langrij als het zover komt.....niet om de instellingen te wijzigen(wat ze wel kunnen)..maar om even te kijken of ie niet te arm loopt.

Als je dit niet doet loop je kans dat je je motor opblaast........zeker als je de auto zwaarder gaat belasten.

Beter op zeker gaan en het zekere voor het onzekere nemen. De LPG Boer zegt dit ook niet voor niets tegen je.

TTT242

Euh even iets duidelijk maken...in V70N T5 steekt al een 6de Lpi injector van in het begin  ;) Achteraf zou een beetje te laat kunnen zijn  ;D Dat bij de gasboer binnenlopen was gewoon om even te kijken hoe het met de 6de injector gaat en of ie niet te arm loopt.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Brambo67

Goed, concreet antwoord dan; ik heb mijn V70 R AWD bij Frank Roosendaal in Enkhuizen gebracht (ook RICA) Zeg er eerlijk bij dat dit ook de enige is die ik ken. Mijn auto was voorzien van een RICA remap en liep niet lekker. Na veel speurwerk (twee dagen trial-and-error) bleek dat er een aantal zaken niet klopte in de brandstofaanvoer. Overigens was toen de LMM al vervangen. Al met al een dure grap maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik 'teveel' betaalde.

Uiteindelijk ben ik niet zo tevreden over de performance van de auto maar dat heeft waarschijnlijk ook met het karakter van de B5244T2 motor te maken in combinatie met de (grote) 19T turbo. Uiteraard is dit geen gas-auto maar het is in ieder geval een antwoord op je vraag; wie... Zoals gezegd, hij zit in Enkhuizen en weet volgens mij waar ie over praat.

Wel wil ik nog even de kanttekening plaatsen dat je denk ik niet om de laatste paar tientjes een goed aanbod moet laten liggen. Als je zelf een goed gevoel hebt bij ET zou ik dit dus doen. Dan maar een pakje minder onder de boom of in de jutezak ;)
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Turbo-Geek

En mischien handig om een hoop van de vragen die je hebt te stellen aan de heren chippers. Hun kunnen je vertellen wat wel en niet kan en aan hun antwoorden kan je vaak voor jezelf ook opmaken waar je evt wel of niet je auto wil laten doen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

t5karel

Ondersteuning ???.Heb ik nooit gehad..........ja toen ik moest afrekenen,hebben ze me gauw een stoel aangereikt ;D.Gewoon zorgen dat je wagen goed in orde is riemerij,slangen e.d en voor de rest ''go for it'' :evil:.Een goede chippert weet wat ie doet en zal je voorzien van de juiste software en info en kleine dingetjes kosteloos venieuwen :o.Verder geen poeha of mee eten of dat je er 20 koffie heb genuttigt, bleghhhh  :eusa_hand:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Laserblue

Citaat van: Brambo67 op 29-11-2007 19:57:13
Uiteindelijk ben ik niet zo tevreden over de performance van de auto maar dat heeft waarschijnlijk ook met het karakter van de B5244T2 motor te maken in combinatie met de (grote) 19T turbo.

19T ruilen tegen een 18T ? :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Brambo67

Citaat van: Laserblue op 30-11-2007 14:34:34
Uiteindelijk ben ik niet zo tevreden over de performance van de auto maar dat heeft waarschijnlijk ook met het karakter van de B5244T2 motor te maken in combinatie met de (grote) 19T turbo.

19T ruilen tegen een 18T ? :eusa_whistle:

Njet, Nein, Non, Nee, blaas zelf maar mee ;D
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

llinssen

Wel wil ik nog even de kanttekening plaatsen dat je denk ik niet om de laatste paar tientjes een goed aanbod moet laten liggen. Als je zelf een goed gevoel hebt bij ET zou ik dit dus doen. Dan maar een pakje minder onder de boom of in de jutezak ;)

Het gaat om meer dan een paar tientjes, maar om paar tientallen procenten. Kijk ook maar: de normale ET prijs is 895 euro inclusief en de aanbieding van RICA 375.
ET heeft een aanbod gedaan, maar het zit hem niet op een paar tientjes.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Laserblue

Volgens de website van Rica zijn dit de prijzen, jouw auto is ouder dan 3 jaar dus het kost dan toch 581,25? volgens deze link?

Ordering & Pricing Tuning price (ex VAT & Shipping) € 775.00
For cars older than 3 years we offer 25% discount € 581.25

Of heb je een speciale korting?  :)

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom je dan minder betaald voor een auto van 3 jaar en ouder?
een s60 T5 van 2003 chippen is dus goedkoper dan één van 2005 ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

llinssen

De 850club ledenprijs is 375 euro inclusief, voor elke 850 SVC70.
Geen onderscheid tussen computers zoals ET dat helaas wel maakt.